Bifur
Veteran
Jag håller på att läsa ett ganska stort platsbaserat äventyr (vilket är inte viktigt) och drabbas återkommande av känslan att jag har otroligt tråkigt under tiden. Så fort jag kommit förbi de inledande övergripande delarna känns det bara så träigt. Som att läsa en instruktionsbok. Dessutom känns det nästan bortkastat eftersom jag inte känner att jag kommer att minnas något om jag inte parallellt gör egna mind-maps. Eller gör jag fel, borde jag strunta att läsa platserna och ta det i spel? Problemet är att det känns som det skulle störa för mycket, platsernas information och personer knutna till dem interagerar. Spelarna kommer helt klart fråga "var kan man tänkas göra X" och då behöver ju jag ha koll.
Vad är nyckeln här? Hur ska man göra för att få dem roligare att läsa och därmed också lättare att minnas (och därför också bli lättare att preppa)? Eller är det ett ouppnåligt mål? Får jag bara ta mig igenom det? Sådana äventyr är ju inte tråkiga att spela, så det är inte det. Och i detta fallet kommer jag göra färdigt det som behövs, så frågan är mer för framtida val.
Vad är nyckeln här? Hur ska man göra för att få dem roligare att läsa och därmed också lättare att minnas (och därför också bli lättare att preppa)? Eller är det ett ouppnåligt mål? Får jag bara ta mig igenom det? Sådana äventyr är ju inte tråkiga att spela, så det är inte det. Och i detta fallet kommer jag göra färdigt det som behövs, så frågan är mer för framtida val.