Nekromanti Utmattning och fylla

Ond bråd död

Swashbuckler
Soldaten Evelina har gått normalt i 3,5 timmar med 11 kilos packning för att gå på värdshuset i den närmsta staden. Tyvärr glömde hon att ta med tre liter vatten och är därför törstig då det är väldigt varmt under sommaren i Asharien. Till sist når hon dock värdshuset

Tyvärr har nu vår hjältinna fått ytterligare fem långtidsutmattning och måste slå ob3t6 mot först supa och sedan ob3t6 mot tål med den följden att hon blir medvetslös i 4 timmar. Låter lite väl häftigt för en öl kan tyckas...

Nämnas bör att damen har normal kroppsbyggnad och 10i både sty och tål.

Ond - Gamer, Nörd, Metalfan, Kvasi...

Robban

Hero
Nää... låter fullkomligt rimligt...

kanske inte, men ändå... stekande hetta, "överpackad" (med det menas packningen)... förmodligen _ganska_ uttorkad också... jag minns hur det är att somna i stekande sol, sova tre timmar... man är _väldigt_ uttorkad efter det... tro mig...

Men jag vet inte om det kanske är lite överdrivet... jag vet inte... låt nån annan komma fram till det...

/R

G

Guest

Guest
tja... du får väll ta och skaffa någon kvinna som du kan tvinga ut att gå i öknen i tre å en halv timma med tung packning i väldigt varmt väder sedan så låter du hon hälla i sig en halvliter öl... berätta gärna hur det gick för oss andra!

Mvh h[-å]

Roblin

Warrior
Tja, mycket måste ju vara beroende på hur van kvinnan i fråga är vid alkohol. Förr (längesedan) drack soldater nästan uteslutande öl, och då talar vi om 5-8 liter om dagen. Jag vet inte vad man skall säga om värmen. Men det fungerade för svenska armén.

-roblin-

Catalyst

Veteran
"Tyvärr har nu vår hjältinna fått ytterligare fem långtidsutmattning och måste slå ob3t6 mot först supa och sedan ob3t6 mot tål med den följden att hon blir medvetslös i 4 timmar. Låter lite väl häftigt för en öl kan tyckas..."

Vad än de andra säger så måste faktiskt hålla med om att det är lite överdrivet, om det inte var ovanligt stark öl typ kvasr. Nu är det iofs. 35-40 grader i Asharien om jag inte har fel, och det är mycket möjligt att Evelina blir lite pömsig av ölen och går och sätter sig någonstans i skuggan för att vila ögonen lite.
Jag föreslår att du ifortsättningen markerar olika sorters långtidsutmattning på olika sätt, eftersom effekten av att gå långt och dricka sprit inte är direkt samma.
Annars hade vi kunnat tänka oss följande konversation mellan Evelina och värdshusvärden:
Evelina: - Hallllåååå!! <hick> Ja' schkulle viljja ha...(tänker)*fnittrar*(tänker mer)...en ööllll! Ja' har gått...jättelångt...å ja' é töschtig.
Värdshusvärden: - Du ska inget ha du är redan full.

Men jag har en sista fråga till dig...
Gick du upp 5 på morgonen för att dela detta med oss andra?

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Catalyst

Veteran
"Tja, mycket måste ju vara beroende på hur van kvinnan i fråga är vid alkohol. Förr (längesedan) drack soldater nästan uteslutande öl, och då talar vi om 5-8 liter om dagen. Jag vet inte vad man skall säga om värmen. Men det fungerade för svenska armén. "

Hehehe, har du inte gjort lumpen?
Jag ska säga dig att det fungerar för den svenska armén än idag (med varierande resultat, särskilt dagen efter, får erkännas).

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Roblin

Warrior
Blev iofs ett jävla liv när de hittade öl på luckan =)

Jo, åter till frågan. En halvliter öl efter en iofs längre promenad i lite värme bör inte resultera i en däckning på 4 timmar. Soldaten bör ju vara van vid de omständigheterna.

-roblin-

Virocon

Swordsman
Krille, thou art needed

Gör som indianerna då. Ropa på Krille/images/icons/wink.gif! Jag menar, det verkar vara ganska svårt att enas om det här som det är.
Personligen menar jag dock att... vad var det... Roblin?... har rätt. Man säckar inte av en sådan. Nog för att man jefligt snabbt blir full, men inte utslagen.

Big Marco

Läskig
Re: Krille, thou art needed

Observera - det finns en risk i att personen däckar. Det är ingen absolut sanning på något sätt. Man däckar inte automatiskt om man misslyckas, dessutom är exemplet utformat i ett Worst-Case-scenario. Sannolikheten är mycket större att hon inte däckar än att hon gör det - men av någon anledning verkar folk inte tänka efter...

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Roblin

Warrior

"med den följden att hon blir medvetslös i 4 timmar. Låter lite väl häftigt för en öl kan tyckas..."

Verkar som vi har utgått från de fakta som finns i fallet. Eller har jag misstolkat det här?

Fakta är att en normal, frisk människa som till råga på allt borde vara van vid omständigheterna blir kolli på en bira. Visst det borde vara upp till SL att sålla bort sådant nonsens, men ändå =) Jag tror att de som fick till den här situationen borde ha tänkt efter själva istället för att blint lita på allt som skrivs.

[detta forum givetvis undantaget, här är allt som skrivs sanning]

-roblin-

Catalyst

Veteran

[detta forum givetvis undantaget, här är allt som skrivs sanning]

Word! /images/icons/cool.gif

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Ond bråd död

Swashbuckler
1 hon gick inte i öknen bara en varm sommardag.

2 Hon kan mycket väl ha druckit vatten men inte tre liter.

3 hon gick med mycket lätt packning.

Ond bråd död

Swashbuckler
Ja, i verkligheten så kan det funka, men i Mundana skulle det innebära 50-80 långtidsutmattning redan innan man kommit iväg.

hatten

Swashbuckler
Re: Been there don that

På vägen från en kurs i Järnframställning så skulle jag få lift till 08 stad som jag tänkte besöka innan jag skulle åter igen återvända till Luleå.. ( kursen var i närheten av Sundsvall fast i inlandet ute i skogen närmast låg en liten by )
Så vi gick emot bilen som tror han hette Kurt hade parkerat några mil ( 2,2 tror jag det var ) från från lägret det var varm sommar jag hade en tung packning av kläder utrusning en bit Flinta som väger EXAKT 1kg ( hade hittat den använder den som dörrstop)
Efter en lång promenad svettiga utan vatten att dricka var vi frame och därifrån körde bilen söderut och efter okänt antal timmar stannade vi för att äta en sen middag på en vägkrog ( runt 15:00 var tiden )
Jag som då var modiga 18 år beslöt att köpa mig en stor stark Öl som jag drack tillsammans med maten jag åt de andra varnade mig sa sådana löjliga saker som..
Du är hungrig John
Du är utrörstad John
Du borde inte dricka så mycket Öl på tom mage..
Ni som har erfarenhet av att vara 18 år kan lugnt förstå att jag inte lyssnade alls....
VI han knappt in i bilen fören jag somnade av fyllan som DEN lilla ölen hade gett mig..
och jag vaknade inte fören vi var nära 80 stad.

På tommage har vi människor väldigt lite motstånds kraft emot att bli packade och fulla som svin..
På mät mage har jag utan problem klarat att av att dricka flera liter Öl i kombination av goa koppar av Tequila och sen dansat och hjulat utan problem..

SÅ att hon somnar i exemplet är inte SÅ unikt...

Hatten delar med sig av sina erfarenheter.....
1 Tips: Drick om du är hungrig och uttrokad kropp..
2 Tips: Om du ska flyga sistaminuten festa inte dagen före att flyga med baksmälla ÄR inte skoj..
3 Tips: OM det står att din medicin inte bör blandas med sprit lyssna på rådet de skämtar inte...
4 Tips: Om du är på en bar och festar och fotbols hulliganer börjar skrika "Hammarby hammarby" eller likande nämn inte andra fotbost team i liknande toner...
5 Tips: Om du tar en genväg över en kyrkogår se då upp för nygrävda gravar..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Evil Peter

Hero
Angående uttorkning är det nog väldigt individuellt. Jag hade en kompis i lumpen som kollapsade pga vätskebrist på en förhållandevis lungn övning. Själv drack jag väldigt lite även på hårda övningar och klarade mig bra som tur var.

C

Roblin

Warrior
jupp individuellt, men vi är åter tillbaka till att damen i fråga borde vara van att dricka en del [hon är ju soldat]och ändå klara av att promenera en sväng en sommardag.

Det är egentligen bara att presentera en gammal vän
- Det sunda förnuftet.

-roblin-

Staffan

Myrmidon
För det första tror jag det är rätt få soldater som bara har 10 i STY och TÅL - det är trots allt under medel (medel på 3T6 är 10,5). 12 och 12 vore nog mer rimligt, eller varför inte 13 och 13?

För det andra, om kvinnan ifråga är "van att dricka en del" så har hon bra värde på Supa. Det är det man har färdigheterna till, för att visa vad man är van vid och bra på.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Roblin

Warrior
"Real stupidity beats artificial intelligence every time."
- mycket bra.

Ja det har du nog rätt i, vi vet iofs inte vad soldaten har i supa, en liten lucka i faktan där, vad jag ville får fram var att hon borde ha en del i just den "färdigheten". Även om jag inte sa det så rakt ut. Är du med?

-roblin-