Du kan ju hårdkoda dina egna postscript-filer.
Äh, allvarligt talat så har jag inte mycket att säga emot InDesign. InDesign 2 är överlägset smidigt, stabilt, konsekvent och funktionsdugligt - när man väl har gjort arbetsinsatsen att lära sig det.
Formatmallar och sådant mickel kan verka knepigt i början, men när man väl förstått hur man lägger upp och applicerar dem, funkar det smidigt.
Jag skriver all min text i NoteTab (eller ibland Word) och gör på något sätt markeringar för olika rubriknivåer, brödtextvarianter osv. Tabeller gör man nog enklast och snyggast i programmet, även om det går utmärkt att importera dem från t ex Word. När texten är färdig och mallarna är färdiga, är det busenkelt att bara hälla in råmaterialet i den redan färdiga layouten. Ett tips är att sätta ett kortkommando var till alla de vanliga rubriknivåerna och olika sorternas brödtextformatering, så är det bara att markera och trycka på knappkombinationer när man väl klistrat in sin text..
Nå, trivs du inte med InDesign, så kan du faktiskt göra en hel del i Word. Enda små problemen är att det är uselt, långsamt, instabilt, ineffektivt, buggigt och stöder världens kanske mest fruktansvärda datorföretag. ;-)
Zap