Nekromanti Värme suger åsnearsel!

Big Marco

Läskig
Jag hatar värme. Hellre fryser jag än fuktar ihjäl. Värme, jävla påhitt! Nej, när jag bygger mitt eget hus skall jag ha AC i varenda rum. Då kan värmen komma och försöka sig på!

*mutter*

Lindenius

Swashbuckler
I västerbotten suger bara mygg [ant]

Välkommen till Umeå.

//erik. nere i Huskvarna

Johan K

Gammal & dryg
Jo, jag är väll inte helt oäven att hålla med dig !
Just i detta tillfälle så är jag mer än lovligt villig att flytta in i min frys & gå i ide där fram till mitten av augusti..

/ Johan K, mer än lovligt överhettad...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vi satt och spelade rollspel idag hemma hos mig. Det var 30 grader i rummet och med fullt "korsdrag" så var luften i stort sett stillastående. Inte förrän klockan 23.00 så började värmen lägga sig då solen gick ned. Dessutom spelar vi i lädersoffa/fåtölj *ka-klister* :gremsuck:

/Naug

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nänänänäh! Nu har du objektivt fel. :gremwink:
Det är betydligt bättre när det är för varmt än när det är för kallt. Jag får frostskador vid femton plus (ja, jag är rätt frusen av mig) och tycker att det är helt okej när det är 26 grader varmt i skuggan. Tacka vet jag sommaren.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Word.

Du har ju naturligtvis objektivt rätt (^_~), för gillar man inte kyla så kan man alltid sätta på sig mer kläder. Vi som inte gillar värme får antingen bli innesittande i AC-utrustade hus, utveckla och utrusta oss med envirosuits, eller svettas och lida. Jag längtar till hösten.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Absolut

Och det värsta är människor som tycker att man ska vara ute i värmen:

A: Åh, vad det är soligt, nu måste du vara ute!
B: Man svettas ju som en gris om man är ute.
A: Men det är skönt i skuggan.

Jämför med:

A: Åh, nu måste du slå dig på pungen med en hammare.
B: Det gör ju skitont!
A: Men det är skönt när du missar.

/tobias

Big Marco

Läskig
Re: Absolut

*HIHIHIHIHIHI*

Den snor jag. Äckelkäckhet står mig upp i halsen. Men jag kanske bara är nedvarvningscynisk nu när semestern har börjat.

Klibb och stön.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hycklare! :D

Fan vad ni kommer längta till sommaren så fort januari/februari kommer. Jag kan redan se ordväxlingen...

"Förbannade kyla! Vad var det för envisa puckon till förfäder som bosatte sig i den här Guds förgätna hålan till land? Dom kunde väl stannat i Frankrike eller nåt som har lite mer tempererat klimat.

Vad ska man säga, folk tycker om att klaga .) Vem här, handen på levern, gillade egentligen den förra sommaren? Den kallaste på 72 år eller vad det nu var. Jag tyckte iofs att den var lite mysig med allt regn, men jag saknade rakt ut värmen och det goda vädret då. Jag kommer njuta av dom här få månaderna med svettig värme vi har i det här landet, istället för att klaga på den :gremsmile:

/Naug, ovanligt optimistisk för sitt sinneslag

Selly

Level 5 Laser Lotus
Nei! >.<

”Fan vad ni kommer längta till sommaren så fort januari/februari kommer.”

I helvete heller. Jag var överlycklig över att det var kallt såpass länge som det var i år. På hösten och vintern slipper man bli svettig och kletig, man kan ha vettiga kläder på sig, man slipper sitta fastklistrad framför en fläkt dygnet runt, man slipper bli antastad av insekter så fort man går utanför dörren, man slipper knarka ner sig med allergimedicin (och likförbannat bli täppt i näsan så fort man går och handlar), und so weiter. Vore det inte för att landets enda stad är belägen där den är så skulle jag definitivt bo längre norrut. Förbannade djävla skitväder.

”Vem här, handen på levern, gillade egentligen den förra sommaren? Den kallaste på 72 år eller vad det nu var. Jag tyckte iofs att den var lite mysig med allt regn, men jag saknade rakt ut värmen och det goda vädret då.”

Jag avskydde förra sommaren, men knappast för att det var för kallt – jag ruttnade bort av värmen då också. Vem vet, jag kanske borde börja röka för att sänka blodcirkulationen eller nåt. ¬.¬;

<font size="1">Men det är ju bra att någon tycker om värmen i vart fall. ^_~</font size>

EchonCique

Hero
Re: Hycklare! :D

Du. Det står dig fritt att sitta i en lädersoffa i timme efter timme och riktigt bli ett med lädret, men det är inget jag frivilligt skulle göra. Önska inte oss andra helvetisk värme, svett & odörer bara för att du må gilla det! :gremsmile:

Jag tillhör gruppen Yassilus tillhör. Vi som lider när det är extrema temperaturer, vilket innebär +5 till +15 är de temperaturer man kan befinna sig i. Allt annat ger symptom och dåliga saker man inte vill ha.

Du kan gärna få behålla helvetetiska värmen, men önska inte mig densamma tack :gremwink:.

Big Marco

Läskig
Re: Hycklare! :D

Fan vad ni kommer längta till sommaren så fort januari/februari kommer. Jag kan redan se ordväxlingen...

"Förbannade kyla! Vad var det för envisa puckon till förfäder som bosatte sig i den här Guds förgätna hålan till land? Dom kunde väl stannat i Frankrike eller nåt som har lite mer tempererat klimat.

Öh, nej, för fan! Vill du veta varför? Jo, för det enklare att ta på sig en extra tröja än att ta av sig huden.

Krille

Super Moderator
Hej, mitt vinterland!

"Fan vad ni kommer längta till sommaren så fort januari/februari kommer."

Glädje mäts i centimeter snö!

hraufnir

Swordsman
Re: Hej, mitt vinterland!

Vad ledsamt ni skall ha det i skövde jämfört med här då Krille! =)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vilket flejmbejt jag fick till .) [ant]

Värst vad alla gick på mig då, jaja. Man får väl förvänta sig lite skit när man är The Underdog :gremsmile:

/Naug, klart road

RaskoInikov

Veteran
Beror på var man bor

Att bo i Norrbotten är iaf kanon på sommaren. Visst; det är varmt, men det är lätt att svalka sig.
Allt man behöver göra är att ta sig ner till gröna skylten, handla ett par kennys, kanske ringa några kompisar och sätta sig vid nåt vattendrag. Med fötterna i vattnet, flickvännen i knät och en kall öl i handen blir det inte bättre.

Så: flytta hit. Snö på vintern och svalka på sommaren.

Eksem

Champion
No way,

Jag säger: Bort med vintern, större delarna av hösten och den tidiga våren. Försommar, sommar och sensommar is the shit. Alla de bästa klubbarna drar igång, uteserveringarna fylls av glada människor, man har semester, kan slacka på jobbet om man jobbar, och äntligen ha vettiga sneakers utan att behöva tvätta dem med tandborste två gånger om dagen, hitta ett sommarragg eller fler, eller spendera tid med den man redan älskar. Hurra för värmen! Så länge tågen går som de ska, alltså.

Man Mountainman

Storsvagåret
I'm going to go with Eksem on this one.

Man borde ju tycka att jag, som den kvotnorrlänning jag är, skulle vara van vid kyla, men för min del är det precis tvärtom. Ett liv av långa vintrar med minusgrader som räknas i tjogtal har fått mig att avsky köld. Sen är jag lat också, och sommar innebär för mig årstiden då man bara behöver ta på sig ett par skor när man ska ut. :gremsmirk: