Nekromanti V2089 (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Röstningsmässigt följer du dina senaste spel xyas.
Får jag då bara poængtera att i de spelen var jag bybo.
Bra poäng. Eller?

Det är väl klart att du som ulv skulle rösta precis lika annars vore du ju en riktigt dålig ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Sapient har bra kommentarer men som vimes skriver så är det mycket "följa john"-röster, det är inte nödvändigtvis ett ulvbeteende tidigt i spelet då man hoppar på drev för att komma igång med det är ett beteende som man ska ha uppsikt på senare. Och med den motivationen så:

Röst: Sapient
Jag tycker ju din röst på Sapient är dålig. (Vimes också för den delen).

Sapient kommer inte att vara inloggad förens ikväll så hela dagen kommer att gå ut på att ni kommer att rösta blankt. Det ger inte byn någonting.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Jag outar mitt Yrke som BRAT och det helt utan motivering för att efter påtryckningar använda mig av en liknande motivering som övriga två.

Att outa mitt yrke gör det svårare för ulvarna att välja sin klass. Två NOM är redan outade och nu efter Vicotniks outning har vi tre som outat NOM.
Det här är ju en ganska välutvecklad motivering till ditt val. Frågan är ju om det är en välutvecklad efterhandskonstruktion?

För såhär ser ju din outning ut:
Inlägg 1: Outar BRAT. Ingen motivering.
Inlägg 2: Efter påtryckningar motiverar du ditt val med att din outning av yrke är det som är sämst för ulvarna.
Inlägg 3: Du utvecklar din motivering genom att mena att din yrkeoutning gör det svårare för ulvarna att ljuga om klass (eller hur? visst är det så du menar?)

Det ser inte riktigt ut som om tankarna i inlägg 3 fanns när du gjorde inlägg 1.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Jag tycker ju din röst på Sapient är dålig. (Vimes också för den delen).

Sapient kommer inte att vara inloggad förens ikväll så hela dagen kommer att gå ut på att ni kommer att rösta blankt. Det ger inte byn någonting.
Det slog mig precis. Jag har hitintills röstat där jag haft mina misstankar, men rösten på Sapient är otaktisk. Behöver kanske ändras.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Det är väl klart att du som ulv skulle rösta precis lika annars vore du ju en riktigt dålig ulv.
Den infamøsa konrad-paranoian :gremwink:

Men skæmt åside, du och ett par andra har røstat på mig nu. Vad efterfrågas? Før outande vill jag nog ha lite fler høgafflar efter mig først, men utifrån era røstningsinlægg uppfattar jag det mer som en besvikelse øver att jag inte tar tætten i byboandet.

Jag har ænnu ingen jag kænner sticker ut med scum tells. De flesta spelar ganska solidt. Min røst på Vimes ær, som sagt, drevbaserad och från en ønskan att som andra kunna preliminærgrøna honom tidigt. Men i ærlighetens namn scum tellar han inte ett piss.

Jag pendlar också lite øver outandet. Mukwas extrema tydlighet i upplægget och med vilka klasser och yrken som finns kænner jag resulterar i en något urvattnad diskussion. Från min sida i varje fall. Med det i åtanke så ær jag næstan inne på om man inte skulle mass-outa klass eller yrke før att få ett tydligare diskussion-underlag. Men då lær vi førlora en siare eller væktare raskt. Før spontant tror jag att den ena återfinns bland den ena informationskategorin och den andre i den andra informationskategorin. Information som ulvarna garanterat sitter på.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag outar mitt Yrke som BRAT och det helt utan motivering för att efter påtryckningar använda mig av en liknande motivering som övriga två.

Att outa mitt yrke gör det svårare för ulvarna att välja sin klass. Två NOM är redan outade och nu efter Vicotniks outning har vi tre som outat NOM.
Det här är ju en ganska välutvecklad motivering till ditt val. Frågan är ju om det är en välutvecklad efterhandskonstruktion?

Inlägg 2: Efter påtryckningar motiverar du ditt val med att din outning av yrke är det som är sämst för ulvarna.
Inlägg 3: Du utvecklar din motivering genom att mena att din yrkeoutning gör det svårare för ulvarna att ljuga om klass (eller hur? visst är det så du menar?)

Det ser inte riktigt ut som om tankarna i inlägg 3 fanns när du gjorde inlägg 1.
Samt för att följa upp med en tanke.
Borde inte mer sprid information göra det lättare för ulvarna att chansa på yrke och klass. Ju mer information man får om fler saker desto lättare är det att göra en analys av vad som borde vara mest troligt för att verka normal. Just Klass känns som att är du ulv kommer du gå med NOM för att det är ett "säkert kort" medans ju fler som outar yrken desto lättare kan det vara för ulvar som kanske inte har yrken eller har yrken som är lätta att känna igen att skapa sig en approximation av vad som passar in. Men det är bara min tanke.

Det här plus din kommentar om att Sapient inte är här under dagen, något jag missat så ändrar jag min röst.

Röst: Konrad Konvalj
Jag vet inte precis vad men det är för många småsaker som jag stör mig på med hur du skriver. Du klantar till dig och rättar dig, samt att du spelar inte som du brukar. Kan vara att det är början på spelet kan vara för du är ulv.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Hade jag varit ulv utan klass när 3 av 4 outat sig som NOM hade jag nog funderat bra länge om det var värt att gå ut som NOM.
Absolut. Det här kan ju dock användas som argument mot dig också. Det var visserligen bara två NOMar ute när du valde att inte outa klass, men principen är densamma.

Nu när Spider verkar ha hittat sin nätverkskabel igen vill jag gärna höra mer från honom.

Röst: Spider Jerusalem

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Då jag inte läste OT så missade jag att alla hade yrken vilket gjorde min kommentar att vissa kanske inte har något yrke onödig. Hoppade rakt in utan att läsa igenom allt som skrivits av OT.

Xyas

Swashbuckler
Vimes scum tellar inte ett dugg så jag vet inte varfør jag ahr min røst dær længre, men Spider har som sagt en del att ta igen. En outning hade inte varit fel.

Røst: Spider

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Det är precis samma sak. Mitt inlägg 1 resonerar jag lite i hur rösterna har fallit och känner att jag lika gärna kan gå ut med mitt yrke nu. Varför sitta och trycka och såsa ner tempot när jag vet hur 6 av 11 ser på det hela.

Inlägg 2 kör jag med samma typ av motivering som Brynolf/Recca efter påtryckningar från dig. Det bästa för byn är att inte ulvarna vet min klass. Det är ju exakt samma sak som att mitt yrke är sämst hjälp för ulvarna.

Inlägg 3 har samma betydelse som inlägg 2. Jag förtydligar eftersom så många ansett att jag dissat Recca (som jag försvarade) och att min motivering var tam precis som Reccas. Yrkesoutningen av BRAT gör det svårare för ulvarna = Vet inte ulvarna vad min klass är gör vi det svårare för dem.

I inlägg 1 ville jag komma undan utan motivering. Det har gett mig en hel del. Troligen har detta inlägg och de tidigare + dina inlägg hjälpt byn i det långa loppet. Jag fick indikationer på hur du vill ha det rätt omgående genom att såsa lite med min motivering. Precis så som Recca gjorde. Du reagerade även där och det tycker jag är ett väldigt gott tecken.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Hade jag varit ulv utan klass när 3 av 4 outat sig som NOM hade jag nog funderat bra länge om det var värt att gå ut som NOM.
Absolut. Det här kan ju dock användas som argument mot dig också. Det var visserligen bara två NOMar ute när du valde att inte outa klass, men principen är densamma.
Principen är den samma som dina outningar. De kan användas emot dig om man vill vara väldigt nitisk och hitta en varulv i dig. Jag har inga sådan vibbar mot dig nu så jag tror dina outningar har varit bra för byn så här i efterhand. Det har sagt en hel del om dom som vi kan använda oss av i framtiden.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
En sak som slår mig när jag sitter och läser OT är att vi vet alla yrken och klasser, det gör det lättare för ulvarna att ta ett yrke och klass som borde passa in.
Det gör det till 90% menlöst att outa yrke eller klass då det inte kommer att ge något, visst någon kan sitta på statistisk information som kan hjälpa till att se att något är fel men det kommer fortfarande vara så att ulvarna har en klar fördel i detta spel.

Vimes

Sillkung
För lite mer "oompfh!" i Dr.Snuggles("Snäll mot både människor och djur!")-drevet:

Röst: Spider Jerusalem - inget som pingar direkt här. Däremot ser jag gärna vad Spider outar, inte minst med tanke på att han verkar tycka att det är meningslöst att outa yrke och klass. Förmågeoutning kanske?

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Det gör det till 90% menlöst att outa yrke eller klass då det inte kommer att ge något, visst någon kan sitta på statistisk information som kan hjälpa till att se att något är fel men det kommer fortfarande vara så att ulvarna har en klar fördel i detta spel.
Jag håller inte med. Genom Muwas tydlighet med den informationen ær vi næstan garanterade att någon bybo sitter med info om var ulvarna gømmer sig, om det ska finnas någon balans hær. Samtidigt ær jag øvertygad om att ulvarna sitter på info om var powerrollerna gømmer sig.

Med det sagt tycker jag det ær dags att du hostar ur dig en outning. Æven om du tycker det ær menløst tycker inte jag det.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
xyas said:
uppfattar jag det mer som en besvikelse øver att jag inte tar tætten i byboandet.
Korrekt uppfattat.
Alltså, xyas spelar precis så som jag förväntar mig av honom. Med tanke på hans senaste två insatser som bybo (där han haft väldigt bra känsla för ulveriet) är jag beredd på att låta honom hållas ett tag. Men det bygger lite på att han också hittar rätt i ulvsöket, annars blir hans lätt minimalistiska stil svårsmält (då den är en bra cover om han är ulv).

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vimes said:
För lite mer "oompfh!" i Dr.Snuggles("Snäll mot både människor och djur!")-drevet:

Röst: Spider Jerusalem - inget som pingar direkt här. Däremot ser jag gärna vad Spider outar, inte minst med tanke på att han verkar tycka att det är meningslöst att outa yrke och klass. Förmågeoutning kanske?
Problemet med outning i det här spelet verkar vara att om man outar något annat än yrke/klass så sitter man farligt till men outar man klass/yrke så är man feg och bidrar inte mycket annat än de som kanske har information om att det tex "Finns bara 4 NOM's i spelet" kan se att något är fel, dock leder inte det till nå¨got konstruktivt innan det outas för resten av byn. Samt att den som först outar information är den som har lättast att bli ner skjuten av ulvarna om den informationen kan skada dom genom att dom går ut med kontrainformation och sedan backar upp den med flera. Att outa förmåga om man har en leder med största chans till att man blir kapad med.

Jag ska sitta och läsa om den här tråden 5-6 gånger och läsa OT ett par gånger till innan jag outar något då jag ogillar spel där ulvarna börjar med en klar fördel.

Vimes

Sillkung
Nu måste jag ägna mig åt studier, mat och sådant. Är osäkert när under dagen jag är tillbaka (senast ikväll dock).

Lite samlade tankar:
Brynolf, KK och Sapient är för tillfället mina mest intressanta namn för utröstning. Jag väntar fortfarande på att KK ska börja bli konstruktiv.

Vico sköter sig. Dock, naturligtvis, helt omöjligt att veta om han är ulv eller inte.

Vi bör försöka ha drevat alla innan deadline.