Nekromanti V2089 (Runda 1)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Min röst på Vicotnik baserar jag ju inte enbart på att just denna lista. Jag anser ju även att Vicotnik inte alls är sig lik. Han är inte det minsta drivande heller för den delen. Han har inte orkat satt sig in i det hela ännu utan spar det tills i morgon. Det tycker ju jag är lite slappt när pressen sätts in mot honom.
Må vara slappt, men jag har sagt det i tidigare spel och säger det igen, jag brukar sköta det mesta av mitt spelande från jobbet eftersom jag då sitter vid en dator hela dagarna och kan läsa forumet parralet med jobbet. Lördagar och söndagar är jag inte lika aktiv på forumet även om det kanske är uppstartat för då har jag annat för mig än att sitta vid datorn.
Jag funkar precis lika själv. Dock så uppfattade jag det som att du tyckte det var roligt att det hela var igång. Sen skrev du även att du läste ikapp, och då antog jag att du skulle vara på. Sen framgår det ju att du inte orkar idag och skjuter på det hela tills i morgon.

I varulvsspel så är ju det lite av ett aber. Alltså, tempot sjunker på grund av att man inte orkar vara på och hjälpa byn i sniffandet efter ulvarna.
Ja jag tycker det är roligt att spelet är igång, men bara för att man tycker att det är kul att det är igång betyder inte att jag kommer släppa allt jag har i händerna och slänga mig huvudlöst över spelet. Ska snart bege mig till jobbet (ca 10 min).

Ser även att nu börjar det bli fler och fler som lägger sina röster på mig så jag tänker gå ut med att även jag tillhör NOM, men jag tänker även dropa att det finns beroenden mellan de olika rollerna vi fått. Anledningen till att jag väljer att gå ut med detta är för att jag anser att det blir svårare för ulvarna att leta att hitta powerroller, anledningen till att jag dropar lite info beror på att jag outar samma sak som andra spelare redan har gjort och anser att jag behöver göra något extra istället för att bara gömma mig bakom en Klass som flera redan har outat.

Vimes

Sillkung
Re: Ang. Vimes som ulv

Ah, tillbaka till spelet efter en god natts sömn och en uppfriskande löprunda innan frukost!

Nå, KK undrar om jag fortfarande anar ugglor i hans mosse. Och, ja, damn it. Det gör jag faktiskt.

Min avoga känsla inför Konrad Kånkelman baseras på detta:

1. Hans inledning. Må vara att han skulle kolla på fotboll, men hans första röst och motiveringen till den känns framtvingad.

2. Han verkar oroad över att jag röstar på honom. Angelägen om att rösten ska flyttas.

3. Dissar Reccas outningsmotivering men motiverar sig själv (efter att bristen på motivering påpekats) på samma sätt.

4. Har inte bidragit konstruktivt till spelet utöver vaga misstankar kring Vico.

Det sagt kommer jag nog, tillfälligtvis i varje fall, flytta min röst. Men KK luktar fisk, tycker jag.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Ser även att nu börjar det bli fler och fler som lägger sina röster på mig så jag tänker gå ut med att även jag tillhör NOM, men jag tänker även dropa att det finns beroenden mellan de olika rollerna vi fått. Anledningen till att jag väljer att gå ut med detta är för att jag anser att det blir svårare för ulvarna att leta att hitta powerroller, anledningen till att jag dropar lite info beror på att jag outar samma sak som andra spelare redan har gjort och anser att jag behöver göra något extra istället för att bara gömma mig bakom en Klass som flera redan har outat.
Døbra.

Røst: Vimes

Førsvara dig fint hær nu så kan vi røsta på konrad sen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Min tydlighet 11.22 i morse gick förbi Recca.
Vilken tydlighet? Du får gärna peka ut den för jag har inte sett den.

Vimes

Sillkung
xyas said:

Umm... Vad ska jag försvara mig mot?

-*-

Nå, jag tänkte orda lite om Vicos outning.

Först skrev Vico om assistenrollerna i Westernspelet och funderade kring om vi hade ett liknande upplägg. Jag fattade ärligt talat inget av det. Det var ett udda upplägg och det kändes osannolikt att det skulle vara så här också.

NU, i och med hans outning, där han talar om att olika roller är kopplade till varandra är jag mer med på banan.

-*-

Sen ska jag flytta min röst.

Jag vill rösta på Sapient. Han har genomgående resonerat klokt, men röstat fruktansvärt osjälvständigt. Det påminner mig om hur Pilzeman spelade i Mutant-spelet där han var varulv. Kloka inlägg men "följa John"-röster. Så jag har lite ping på Sapient.

Röst: Sapient

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Hell, it's about time!

Sapinet said:
Varför på Konrad som anmält att han kommer att vara frånvarande på grund av sportintresse (högst suspekt i mina ögon, men tyvärr orelaterat till varulvs-spelet...)
Det är inte ovanligt med att ulvar säger att de ska vara frånvarande och så sitter de inloggade som osynliga eller gäster och läser för att kunna ducka drev så länge som möjligt. Så trots att en person säger att den ska vara borta så är det ändå en god idé att sätta press på denna.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Aha, det var det som du menade med kopplingen.

Jag känner mig nöjd med det så länge. Men nu vill jag pressa dom som inte har skrivit något än (och försöka få dm att ge någon info i första inlägget).

Av dom som inte har skrivit något än så väljer jag Spider Jerusalem helt random.

Min röst: Spider Jerusalem

Vicotnik

Den onde
Staff member
När du ändå är inne på närvaro så kan jag nämna att jag som vanligt inte kommer kunna delta särskillt aktivit i slutet av den här rundan eftersom sluttiden är satt till 21:00 vilket tyvärr är en extremt dum tid för mig då jag är på väg hem från träningen då. Har jag tur kanske jag kan vara aktiv de sista 5 minuterna. Nu på onsdag så kommer jag att gå från jobbet runt 15:15 och sedan så har jag träning (kickboxning) från 16:00 till 17:10 och där efter så ska jag hem och sedan iväg på ännu mera träning (golf [inomhus]) från 19:00 till 21:00, så på onsdag kommer jag knappt kunna närvara när jag väl gått från jobbet

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Yo!
Har inte internet hemma än, får inte hämta ut paketet.

Men ska försöka hänga med via mobilen.
Jag ska återkomma när jag läst igenom allt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Låter som en bra ide att pressa Spider med tanke på att han är inloggad:

Så nu är det tid att vakna upp ur din skönhetssömn spider och komma in i matchen.

Röst: Spider Jerusalem

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Ang. Vimes som ulv

Vimes said:
Ah, tillbaka till spelet efter en god natts sömn och en uppfriskande löprunda innan frukost!

Nå, KK undrar om jag fortfarande anar ugglor i hans mosse. Och, ja, damn it. Det gör jag faktiskt.

Min avoga känsla inför Konrad Kånkelman baseras på detta:

1. Hans inledning. Må vara att han skulle kolla på fotboll, men hans första röst och motiveringen till den känns framtvingad.

2. Han verkar oroad över att jag röstar på honom. Angelägen om att rösten ska flyttas.

3. Dissar Reccas outningsmotivering men motiverar sig själv (efter att bristen på motivering påpekats) på samma sätt.

4. Har inte bidragit konstruktivt till spelet utöver vaga misstankar kring Vico.

Det sagt kommer jag nog, tillfälligtvis i varje fall, flytta min röst. Men KK luktar fisk, tycker jag.
Svar Vimes inlägg för där har jag ju lite mer konkreta saker att svara på.

1. Min inledning har jag försvarat och förklarat. Jag var väldigt på runt 11.30 tiden i söndags, men sen kom annat emellan. Jag loggade in och spanade läget och såg Reccas röst ligga och skräpa på mig. Den kändes frampressad i all hast eftersom det var ett bra läge att rösta på Kånkel som vid det tillfället var aktiv (och som alltid brukar vara igång tidigt i spel). Recca generaliserade mitt spel från tidigare omgångar och det ansåg jag inte vara likt Recca som i tidigare omgångar gått ut med att hon inte gör så.

1.(bonus) Under gårdagen har Recca varit fortsatt het på gröten så snart hon haft läge på Kånkelman. Inlägg som lästs för snabbt och sedan har Recca gått tillbaka och ursäktat sig. Det är inte likt Recca att stressa fram saker. Jag kan citera och visa inlägg som pekar mot detta om övriga har missat det.

2. Nej. Jag är inte det minsta oroad att du har din röst kvar på mig. Däremot vill jag gärna påpeka att du själv inte följer din egen plan. Ta ställning, var aktiv, och rösta. (Röstar man inte är man ju som sagt var en sumprunkare). Din och Brynolfs röst låg och skräpade på mig och om vi skall få igång liret med ett högt tempo måste vi fortsätta pressa spelare.

3. Min diss av Recca´s motivering vet jag inte riktigt hur ni alla får fram. Det jag har gjort (om man kikar på mina inlägg med bybo-ögon) är följande:

K.K said:
Recca´s motivering var väl inte så värst målande eller bra, men hon har dock motiverat Vic.

Nu var du lite snabb att hugga av fingrarna här.
Jag har försvarat Recca´s outning. Den är inte speciellt målande eller bra men det är en outning som vi fått tack vare ett gott drevande jämförelsevis med Brynolfs outningar som pruppades ut ur det blå.

4. Då skall jag bättra mig. Tänker ju inte försvara mig här eftersom det ligger i byns intresse av att alla inklusive mig jobbar för att få fast ulvarna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Först skrev Vico om assistenrollerna i Westernspelet och funderade kring om vi hade ett liknande upplägg. Jag fattade ärligt talat inget av det. Det var ett udda upplägg och det kändes osannolikt att det skulle vara så här också.

NU, i och med hans outning, där han talar om att olika roller är kopplade till varandra är jag mer med på banan.
Jag kan nämna att jag inte har någon info om hurvida det är exakt som i westernspelet med (mästare/lärling). Det enda jag vet är att vissa roller är beroende/kopplade till andra. Vet inte heller hurvida det gäller alla roller eller några få, men jag vet att kopplingen/beroendet finns. Och de som är beröra av detta bör kunna dra vissa slutsatser.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Døbra.

Röstningsmässigt följer du dina senaste spel xyas.
Du följer med dreven, byter till ingen, och hoppar på nästa. Så snart en outning har pruppats ut är du med på noterna för att visa ditt intresse och sedan går du vidare.

Du är väldigt anonym. Du lägger inte fingrarna i blöt någonstans och syns men syns inte så att säga. Transparent.

Du får min röst.

Röst: xyas

Vill se bättre spel från xyas. Baserat på tidigare spel så vet vi ju alla att xyas har mycket mer att ge. Har pekat på detta tidigare och trodde xyas skulle komma fram mer då, men det har inte hänt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Sapient har bra kommentarer men som vimes skriver så är det mycket "följa john"-röster, det är inte nödvändigtvis ett ulvbeteende tidigt i spelet då man hoppar på drev för att komma igång med det är ett beteende som man ska ha uppsikt på senare. Och med den motivationen så:

Röst: Sapient

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, då verkar Spider ha vaknat till lite granna. Spider jag skulle gärna höra dina tankar runt Vimes anklagelser mot Konrad, vad tycker du om dessa?

Vimes

Sillkung
Vicotnik said:
Jag kan nämna att jag inte har någon info om hurvida det är exakt som i westernspelet med (mästare/lärling). Det enda jag vet är att vissa roller är beroende/kopplade till andra. Vet inte heller hurvida det gäller alla roller eller några få, men jag vet att kopplingen/beroendet finns. Och de som är beröra av detta bör kunna dra vissa slutsatser.
Nä, jag fattar det. Att det är en annan koppling än mästare/assistent som du sett.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Okej, då verkar Spider ha vaknat till lite granna. Spider jag skulle gärna höra dina tankar runt Vimes anklagelser mot Konrad, vad tycker du om dessa?
Vimes kommentarer är vettiga och har grund men jag anser som alltid att det är för tidigt i spelet för att kunna se mönster och avläsa vad folk menar.
Dock precis som jag skrev om Sapient så är det en sak man ska hålla ögonen på om det inte ändras. Men den första dagen går enligt mig mest ut på vilda anklagelser och försöka greppa efter halmstrån då man inte har några konkreta mönster eller konkret information att agera på.

Dock det jag reagerar mest på är:
Är ett misstänkt beteende.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad, du har inte motiverat ditt val av outning. Alls.
Jag tycker jag fick en del svar på drevandet emot mig så jag känner mig nöjd. Att outa rännstensungen ger inte ulvarna någon fördel och det gynnar byn.
Så du kopierar min anledning efter att du kallat den tam. :gremwink:
Svarade på detta i ett tidigare svar till Vimes, men förtydligar mig.

Brynolf outar sin klass NOM rätt tidigt och det utan press. Han är inne på att ulvarna måste bluffa sin klass så det är väldigt bra om vi får ut den informationen först så att de som har info (om någon sådan finns) kan utnyttja den. Sen outar Brynolf KRIM för att det är bäst att det kommer ut på stört så att inte någon tycker att han sitter och slingrar sig undan sin yrkes outning.

Recca outar NOM innan det är dags att stänga butiken för dagen. Att välja Klass före Yrke gör det svårare för ulvarna.

Jag outar mitt Yrke som BRAT och det helt utan motivering för att efter påtryckningar använda mig av en liknande motivering som övriga två.

Att outa mitt yrke gör det svårare för ulvarna att välja sin klass. Två NOM är redan outade och nu efter Vicotniks outning har vi tre som outat NOM.

Ulvarna vet fortfarande inte om jag är NOM-PSI-MUT-ROB och det försvårar för dem.

Hade jag varit ulv utan klass när 3 av 4 outat sig som NOM hade jag nog funderat bra länge om det var värt att gå ut som NOM.

Någonstans finns det någon med information eller en förmåga som kommer att fälla en ljugande ulv.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Röstningsmässigt följer du dina senaste spel xyas.
Får jag då bara poængtera att i de spelen var jag bybo.