Nekromanti V2089 (Runda 1)

Sapient

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
*massa prat, men ingenting om sin roll*
Hmm, du har fyra röster på dig och har haft gott om tid att välja och motivera en outning.

Hur vore det om det kom något från dig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient said:
Konrad Konvalj said:
*massa prat, men ingenting om sin roll*
Hmm, du har fyra röster på dig och har haft gott om tid att välja och motivera en outning.

Hur vore det om det kom något från dig?
Aktiviteten är ju inte så värst bra och det finns inloggade användare så som Möller och xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.

Jag kommer inte bromsa upp spelet allt för länge så det är lugnt. Har bra koll på läget tycker jag.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Okay. xyas, får du fram något med din röst på Möller?

Din aktivitet i tråden och dess göromål är ju inte den bästa. Har du inget att tillföra? Eller vad väntar du på?
En del tycker jag, men jag hade fortfarande gärna sett att Möller outade något. Fast där har jag ju ingen med mig i nuläget precis.

Sen måste jag erkänna att jag nog blivit lite overväldigad av mängden information i spelstarten. Det känns som det är mycket att förhålla sig till. Och det är det såklart inte egentligen, det är mest en känsla. Ska försöka släppa det och skärpa till mig.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.
Nej jag tycker inte du är ett dugg misstänkt i nuläget och kan knappast lägga min röst på dig med någon annan motivering än att "andra gör så".

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Okay. xyas, får du fram något med din röst på Möller?

Din aktivitet i tråden och dess göromål är ju inte den bästa. Har du inget att tillföra? Eller vad väntar du på?
En del tycker jag, men jag hade fortfarande gärna sett att Möller outade något. Fast där har jag ju ingen med mig i nuläget precis.

Sen måste jag erkänna att jag nog blivit lite overväldigad av mängden information i spelstarten. Det känns som det är mycket att förhålla sig till. Och det är det såklart inte egentligen, det är mest en känsla. Ska försöka släppa det och skärpa till mig.
Bra! Skärp till dig :gremsmile:

Du kan ju så mycket mer än att sitta och lurka i hopp om att Möller skall dra av en vals och en outning tack vare din röst.

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Aktiviteten är ju inte så värst bra och det finns inloggade användare så som Möller och xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.
Nej, jag har inte snappat upp något särdeles märkligt i dig.

Jag tycker ändå du kan få ur dig någon mer motivering för bristen på outningar än bara att vissa inte aktivt stödjer drevet mot dig. Det är ändå en rätt stor hög folk som faktiskt röstat på dig, betyder de så mycket mindre än mig och xyas?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Nej, jag har inte snappat upp något särdeles märkligt i dig.

Jag tycker ändå du kan få ur dig någon mer motivering för bristen på outningar än bara att vissa inte aktivt stödjer drevet mot dig. Det är ändå en rätt stor hög folk som faktiskt röstat på dig, betyder de så mycket mindre än mig och xyas?
Det är 4/11 som röstar på mig.

Korpen, Dr.snuggels och Andersson har inte klivit in i spel.

!Paxen är inte aktiv och inte 50/50 random heller för den delen.

xyas/Möller ser mig inte som särledes misstänkt.

Vimes anar ugglor och har sedan dess inte synts till.

Sapient har ugglorna och Vic´s lista att gå på med sin röst på mig.

Recca tycker jag spelar annorlunda och har Vic´s lista att falla tillbaka på, men kommer inte var så värst aktiv resten av kvällen.

Brynolf hakar på drevet.

Pressen på mig är helt obefintlig.

Jag har nu fått lite vibbar och annat från dig (Möller) och xyas. Ni visar er och säger nått i frågan så räknar jag in er så är det mer motiverat att outa för min del.

Jag är en gatans rännstensunge, BRAT

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag får väl nöja mig med reccas svar så länge. Och eftersom det redan är ett drev mot Konrad så tänker jag skippa det, känns onödigt att alla fokuserar på ett enda drev.

Så jag tänker fortsätta att försöka dreva mot de jag tidigare listat, där av lägger jag min röst på Vimes.

Röst: Vimes

Detta för att han brukar vara en av de aktiva och mest drivande i spelet och därför vill jag gärna fälla eller fria honom så tidigt som möjligt... om det går.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Jag får väl nöja mig med reccas svar så länge. Och eftersom det redan är ett drev mot Konrad så tänker jag skippa det, känns onödigt att alla fokuserar på ett enda drev.

Så jag tänker fortsätta att försöka dreva mot de jag tidigare listat, där av lägger jag min röst på Vimes.

Detta för att han brukar vara en av de aktiva och mest drivande i spelet och därför vill jag gärna fälla eller fria honom så tidigt som möjligt... om det går.
Då ångar vi igång med Vic´s lista. Dubbla drev är väl att föredra i det fallet. Vimes ligger i Vic´s skottglugg så då väljer väl jag Vic som måltavla då.

Röst: Vicotnik

Motiveras med att han hittills har varit drivande i drivningsfrågan. Spelare som är drivande skall så tidigt så möjligt outa så det finns en chans att fälla eller fria (om det går). Jag tycker det är lite för mycket snack om det här. Vic har inte tillfört nått annat (upplys mig om jag har fel).

I mitt tycke skall pressen läggas på de som är mest misstänkt. Varken jag eller Recca bör ju ses som "fria" nu när vi öppnat fodralet. Jag tycker vi inte skall följa Vic´s lista maniskt utan jobb för byn och sätta press på de som sticker ut och gör saker som är ulviga.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:

Då ångar vi igång med Vic´s lista. Dubbla drev är väl att föredra i det fallet. Vimes ligger i Vic´s skottglugg så då väljer väl jag Vic som måltavla då.

Motiveras med att han hittills har varit drivande i drivningsfrågan. Spelare som är drivande skall så tidigt så möjligt outa så det finns en chans att fälla eller fria (om det går). Jag tycker det är lite för mycket snack om det här. Vic har inte tillfört nått annat (upplys mig om jag har fel).

I mitt tycke skall pressen läggas på de som är mest misstänkt. Varken jag eller Recca bör ju ses som "fria" nu när vi öppnat fodralet. Jag tycker vi inte skall följa Vic´s lista maniskt utan jobb för byn och sätta press på de som sticker ut och gör saker som är ulviga.
Nej du har korrekt jag har inte tillfört så mycket, har inte orkat följa tråden ordentligt i och med att det är söndag, kommer dock ta tag i spelandet ordentligt i morgon då jag är tillbaka på jobbet.

Möller

Hubert Hortlax
Min röst på !Paxen gör inte mycket just nu, så:

Vimes och Vicotnik är gamlingarna i detta spel, och av de två så har Vimes börjat i gammal klassisk duktig stil och Vicotnik ett rykte om att vara riktigt farlig ulv. Vicotnik har inte kommit med jättemycket ännu, och det behöver bättras.

Jag vill att Vico upplyser oss om hur Vimes är som ulv. Jag jag har själv sagt att Vimes är livsfarlig som ulv, men Vicotnik med sin erfarenhet kanske vet vilka scum tells vi ska leta efter.

Förövrigt tycker jag nog att !Paxen platsar på Vicotniks lista över viktiga att kolla. Han brukar väl vara hyfsat drivande, och han är rejält erfaren. Eller hur? Så varför är han inte med på listan?

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:

Vimes tycker jag spelar på samma byboiga vis som han brukar och Vicotnik ger inte från sig några scums heller direkt, och K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.

Brynolf har jag som misstänkt nummer 1 fortfarande men han har ändå outat. K.K's BRAT gör ju iofs att Brynolfs KRIM låter mer "rimlig" som Sieger-Bauhaus. Så jag har lite smått förpassat Brynolf och K.K till ett eget fack fast K.K har mest släntrat in där och skulle kunna släntra ut igen lika snabbt.

Men iaf, jag vill rikta uppmärksamheten mot Xyas nu eftersom han spelar så anonymt. I förra spelet var han mycket mer drivande.

Röst: Xyas

Xyas

Swashbuckler
Är nöjd med Möller för nu.

Röst: Ingen i brist på bättre just nu.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Vimes tycker jag spelar på samma byboiga vis som han brukar och Vicotnik ger inte från sig några scums heller direkt, och K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.

Brynolf har jag som misstänkt nummer 1 fortfarande men han har ändå outat. K.K's BRAT gör ju iofs att Brynolfs KRIM låter mer "rimlig" som Sieger-Bauhaus. Så jag har lite smått förpassat Brynolf och K.K till ett eget fack fast K.K har mest släntrat in där och skulle kunna släntra ut igen lika snabbt.

Men iaf, jag vill rikta uppmärksamheten mot Xyas nu eftersom han spelar så anonymt. I förra spelet var han mycket mer drivande.

Röst: Xyas
Öhh, wait a minute... Jag måste ha läst nåt lite galet där. o.o'

Sorry, K.K, jag vet inte vad jag svarade på precis.

Och jag känner att det kanske var lite dumt o lägga rösten på Xyas nu när det är två begynnande drev mot Vimes och Vicotnik, men jag tycker faktiskt inte att de är det minsta ulviga. Så jag måste hellre välja att sikta in mig på Xyas som jag inte sett så mycket från.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Förövrigt tycker jag nog att !Paxen platsar på Vicotniks lista över viktiga att kolla. Han brukar väl vara hyfsat drivande, och han är rejält erfaren. Eller hur? Så varför är han inte med på listan?
Här håller jag inte med dig, anledningen till det är att !Paxen må vara drivande men han har svårt att få folk att sluta upp bakom sig enligt min erfarenhet.

Möller said:
Jag vill att Vico upplyser oss om hur Vimes är som ulv. Jag jag har själv sagt att Vimes är livsfarlig som ulv, men Vicotnik med sin erfarenhet kanske vet vilka scum tells vi ska leta efter.
Bra jävla fråga. Ärligt talat så kommer jag inte ihåg när Vimes senast var ulv. I vilket fall som helst så har jag för mig att Vimes inte klarar av att vara lika drivande ulv... av naturligasjäl. Och trots att jag har en del erfarenhet av varulvsspel så är jag långt ifrån den bästa på att hitta skumtells. Men skulle vimes vara ulv så är min gissning att de valt att ha så lite kontakt med varnadra som möjligt och jag skulle nog gissa på att Vimes skulle ta på sig rollen att skicka in vilka som ska nattmördas. Men ut över det så har jag ingen direkt koll på hur Vimes spelar som ulv.

Möller said:
Vicotnik har inte kommit med jättemycket ännu, och det behöver bättras.
Se mitt senaste inlägg för svar på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.
Jag är helt emot Vic´s lista och hans tankar om detta. Något ironiskt skrev jag att vi ångar på med Vic´s lista. Min motivering avslöjar sedan vad jag verkligen tycker och tänker om detta sätt.

Visst är det en bra tanke att dreva de mest drivande, men jag tycker inte om det. Vi skall dreva de mest misstänkta och inget annat. Jag tänker inte ställa mig bakom ett drev mot Vimes i nuläget på grund av att han är (och brukar vara) drivande.

Vicotnik däremot har inte tillfört något förutom denna lista som jag anser är skit och mer hjälp för ulvarna än byn.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller said:
Vicotnik har inte kommit med jättemycket ännu, och det behöver bättras.
Se mitt senaste inlägg för svar på det.
Okej, missade det.

Du vidhåller dock alltså att Vimes skulle vara riktigt farlig som ulv? Jag alltså inte säker, det är svårt att vara riktigt drivande och se scum tells om man själv är scum.

Tills vidare är jag nöjd med dig.

Röst: xyas
Jag är fortfarande inte nöjd med xyas röst på mig. »Inte fått koll på min spelstil«. Nä, jag tycker inte det är en riktigt vettig motivering. Har du koll på alla andras spelstilar? Xyas är alldeles för lam och anonym. Visst är det fortfarande bara söndag, men snart behövs mer härifrån.

!Paxen

Swashbuckler
Då är man tillbaka igen. Har läst igenom vad ni har skrivit under tiden. Min röst på Recca känns outnyttjad. Liksom, hon har avslöjat något, och även om jag tycker att det är en liten fjunig motivering till att hon outade det så får det vara så atm.

Jag tycker att Vicotniks lista på dom som man ska dreva mot mest stämmer ganska bra, dock så skall vi tänka på att det finns folk som fortfarande inte har skrivit något.

Andersson, Spider Jerusalem och korpen såvitt jag kan se. Jag funderar på att lägga min röst på någon av dom men först slänger jag en på Vicotnik. Den dåliga anledningen jag har är att det är en av dom mest erfarna spelarna som vi har, och säkert i top 5-bästa. Jag vill ha Vicotnik clearad på något sätt eller se om han är en ulv. Sen är han inloggad just nu.

Min röst: Vicotnik

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Jag är helt emot Vic´s lista och hans tankar om detta. Något ironiskt skrev jag att vi ångar på med Vic´s lista. Min motivering avslöjar sedan vad jag verkligen tycker och tänker om detta sätt.

Visst är det en bra tanke att dreva de mest drivande, men jag tycker inte om det. Vi skall dreva de mest misstänkta och inget annat. Jag tänker inte ställa mig bakom ett drev mot Vimes i nuläget på grund av att han är (och brukar vara) drivande.

Vicotnik däremot har inte tillfört något förutom denna lista som jag anser är skit och mer hjälp för ulvarna än byn.
Har sett att du har kritiserat den en del, men vad är det största problemet? Jag tycker att Vics lista är en bra lista på dom som är mest drivande (kanske skulle plocka bort ett par namn högst dock).

Inte för att vi ska stirra blint på det, vi ska ta tillfället i akt och dreva mot dom som är mest scum även om dom inte finns med på listan.

Xyas

Swashbuckler
Jo men vi tar det här för vettigt. Är ganska vilsen i nuläget så vi får haka på de drev som finns.

Röst: Vic