Hmm, du har fyra röster på dig och har haft gott om tid att välja och motivera en outning.Konrad Konvalj said:*massa prat, men ingenting om sin roll*
Hur vore det om det kom något från dig?
Hmm, du har fyra röster på dig och har haft gott om tid att välja och motivera en outning.Konrad Konvalj said:*massa prat, men ingenting om sin roll*
Aktiviteten är ju inte så värst bra och det finns inloggade användare så som Möller och xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.Sapient said:Hmm, du har fyra röster på dig och har haft gott om tid att välja och motivera en outning.Konrad Konvalj said:*massa prat, men ingenting om sin roll*
Hur vore det om det kom något från dig?
En del tycker jag, men jag hade fortfarande gärna sett att Möller outade något. Fast där har jag ju ingen med mig i nuläget precis.Konrad Konvalj said:Okay. xyas, får du fram något med din röst på Möller?
Din aktivitet i tråden och dess göromål är ju inte den bästa. Har du inget att tillföra? Eller vad väntar du på?
Nej jag tycker inte du är ett dugg misstänkt i nuläget och kan knappast lägga min röst på dig med någon annan motivering än att "andra gör så".Konrad Konvalj said:xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.
Bra! Skärp till digxyas said:En del tycker jag, men jag hade fortfarande gärna sett att Möller outade något. Fast där har jag ju ingen med mig i nuläget precis.Konrad Konvalj said:Okay. xyas, får du fram något med din röst på Möller?
Din aktivitet i tråden och dess göromål är ju inte den bästa. Har du inget att tillföra? Eller vad väntar du på?
Sen måste jag erkänna att jag nog blivit lite overväldigad av mängden information i spelstarten. Det känns som det är mycket att förhålla sig till. Och det är det såklart inte egentligen, det är mest en känsla. Ska försöka släppa det och skärpa till mig.
Nej, jag har inte snappat upp något särdeles märkligt i dig.Konrad Konvalj said:Aktiviteten är ju inte så värst bra och det finns inloggade användare så som Möller och xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.
Det är 4/11 som röstar på mig.Möller said:Nej, jag har inte snappat upp något särdeles märkligt i dig.Konrad Konvalj said:Aktiviteten är ju inte så värst bra och det finns inloggade användare så som Möller och xyas som inte anser att jag är en starkt misstänkt, och inte vill hjälpa till i drevandet mot mig.
Jag tycker ändå du kan få ur dig någon mer motivering för bristen på outningar än bara att vissa inte aktivt stödjer drevet mot dig. Det är ändå en rätt stor hög folk som faktiskt röstat på dig, betyder de så mycket mindre än mig och xyas?
Då ångar vi igång med Vic´s lista. Dubbla drev är väl att föredra i det fallet. Vimes ligger i Vic´s skottglugg så då väljer väl jag Vic som måltavla då.Vicotnik said:Jag får väl nöja mig med reccas svar så länge. Och eftersom det redan är ett drev mot Konrad så tänker jag skippa det, känns onödigt att alla fokuserar på ett enda drev.
Så jag tänker fortsätta att försöka dreva mot de jag tidigare listat, där av lägger jag min röst på Vimes.
Röst: Vimes
Detta för att han brukar vara en av de aktiva och mest drivande i spelet och därför vill jag gärna fälla eller fria honom så tidigt som möjligt... om det går.
Nej du har korrekt jag har inte tillfört så mycket, har inte orkat följa tråden ordentligt i och med att det är söndag, kommer dock ta tag i spelandet ordentligt i morgon då jag är tillbaka på jobbet.Konrad Konvalj said:Då ångar vi igång med Vic´s lista. Dubbla drev är väl att föredra i det fallet. Vimes ligger i Vic´s skottglugg så då väljer väl jag Vic som måltavla då.Vicotnik said:Jag får väl nöja mig med reccas svar så länge. Och eftersom det redan är ett drev mot Konrad så tänker jag skippa det, känns onödigt att alla fokuserar på ett enda drev.
Så jag tänker fortsätta att försöka dreva mot de jag tidigare listat, där av lägger jag min röst på Vimes.
Röst: Vimes
Detta för att han brukar vara en av de aktiva och mest drivande i spelet och därför vill jag gärna fälla eller fria honom så tidigt som möjligt... om det går.
Röst: Vicotnik
Motiveras med att han hittills har varit drivande i drivningsfrågan. Spelare som är drivande skall så tidigt så möjligt outa så det finns en chans att fälla eller fria (om det går). Jag tycker det är lite för mycket snack om det här. Vic har inte tillfört nått annat (upplys mig om jag har fel).
I mitt tycke skall pressen läggas på de som är mest misstänkt. Varken jag eller Recca bör ju ses som "fria" nu när vi öppnat fodralet. Jag tycker vi inte skall följa Vic´s lista maniskt utan jobb för byn och sätta press på de som sticker ut och gör saker som är ulviga.
Vimes tycker jag spelar på samma byboiga vis som han brukar och Vicotnik ger inte från sig några scums heller direkt, och K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.Konrad Konvalj said:Då ångar vi igång med Vic´s lista. Dubbla drev är väl att föredra i det fallet. Vimes ligger i Vic´s skottglugg så då väljer väl jag Vic som måltavla då.
Röst: Vicotnik
Motiveras med att han hittills har varit drivande i drivningsfrågan. Spelare som är drivande skall så tidigt så möjligt outa så det finns en chans att fälla eller fria (om det går). Jag tycker det är lite för mycket snack om det här. Vic har inte tillfört nått annat (upplys mig om jag har fel).
I mitt tycke skall pressen läggas på de som är mest misstänkt. Varken jag eller Recca bör ju ses som "fria" nu när vi öppnat fodralet. Jag tycker vi inte skall följa Vic´s lista maniskt utan jobb för byn och sätta press på de som sticker ut och gör saker som är ulviga.
Öhh, wait a minute... Jag måste ha läst nåt lite galet där. o.o'Recca said:Vimes tycker jag spelar på samma byboiga vis som han brukar och Vicotnik ger inte från sig några scums heller direkt,och K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.
Brynolf har jag som misstänkt nummer 1 fortfarande men han har ändå outat. K.K's BRAT gör ju iofs att Brynolfs KRIM låter mer "rimlig" som Sieger-Bauhaus. Så jag har lite smått förpassat Brynolf och K.K till ett eget fack fast K.K har mest släntrat in där och skulle kunna släntra ut igen lika snabbt.
Men iaf, jag vill rikta uppmärksamheten mot Xyas nu eftersom han spelar så anonymt. I förra spelet var han mycket mer drivande.
Röst: Xyas
Här håller jag inte med dig, anledningen till det är att !Paxen må vara drivande men han har svårt att få folk att sluta upp bakom sig enligt min erfarenhet.Möller said:Förövrigt tycker jag nog att !Paxen platsar på Vicotniks lista över viktiga att kolla. Han brukar väl vara hyfsat drivande, och han är rejält erfaren. Eller hur? Så varför är han inte med på listan?
Bra jävla fråga. Ärligt talat så kommer jag inte ihåg när Vimes senast var ulv. I vilket fall som helst så har jag för mig att Vimes inte klarar av att vara lika drivande ulv... av naturligasjäl. Och trots att jag har en del erfarenhet av varulvsspel så är jag långt ifrån den bästa på att hitta skumtells. Men skulle vimes vara ulv så är min gissning att de valt att ha så lite kontakt med varnadra som möjligt och jag skulle nog gissa på att Vimes skulle ta på sig rollen att skicka in vilka som ska nattmördas. Men ut över det så har jag ingen direkt koll på hur Vimes spelar som ulv.Möller said:Jag vill att Vico upplyser oss om hur Vimes är som ulv. Jag jag har själv sagt att Vimes är livsfarlig som ulv, men Vicotnik med sin erfarenhet kanske vet vilka scum tells vi ska leta efter.
Se mitt senaste inlägg för svar på det.Möller said:Vicotnik har inte kommit med jättemycket ännu, och det behöver bättras.
Jag är helt emot Vic´s lista och hans tankar om detta. Något ironiskt skrev jag att vi ångar på med Vic´s lista. Min motivering avslöjar sedan vad jag verkligen tycker och tänker om detta sätt.Recca said:K.K som håller med om detta lägger ju sin röst just på Vicotnik så där tycker jag att han ger ifrån sig en jätte-scum-tell. Säga en sak som låter vettig men i nästa ögonblick göra det motsatta.
Okej, missade det.Vicotnik said:Se mitt senaste inlägg för svar på det.Möller said:Vicotnik har inte kommit med jättemycket ännu, och det behöver bättras.
Har sett att du har kritiserat den en del, men vad är det största problemet? Jag tycker att Vics lista är en bra lista på dom som är mest drivande (kanske skulle plocka bort ett par namn högst dock).Konrad Konvalj said:Jag är helt emot Vic´s lista och hans tankar om detta. Något ironiskt skrev jag att vi ångar på med Vic´s lista. Min motivering avslöjar sedan vad jag verkligen tycker och tänker om detta sätt.
Visst är det en bra tanke att dreva de mest drivande, men jag tycker inte om det. Vi skall dreva de mest misstänkta och inget annat. Jag tänker inte ställa mig bakom ett drev mot Vimes i nuläget på grund av att han är (och brukar vara) drivande.
Vicotnik däremot har inte tillfört något förutom denna lista som jag anser är skit och mer hjälp för ulvarna än byn.