Nekromanti V2089 (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Hell, it's about time!

Vimes said:
Fattar du? Liksom, det var uppenbart att du slängde rösten på Recca för att hon var på g att bli drevad, och din motivering kändes jävligt fabricerad.
Aha. Den var inte fabricerad. Jag störde mig lite på det eftersom jag "vet" att Recca inte kör med generaliseringar. Alltså, hon röstade på mig för att jag inte var med från start vilket jag brukar vara. Jag var inte aktiv från start vilket jag brukar vara och det kändes lite bråttom, bråttom för Recca att få ur sig den där rösten på mig. Det är ju en väldigt lätt röst att lägga på Kånkelman.

Recca

Femme Fatale
Sapient said:
Jaha, se där. Ninjad av en outning. Så bra. :gremsmile:

Röst: Konrad Konvalj

För att om Vimes anar ugglor i mossen mot Kånkelman så kan det vara värt att följa upp.
Jag tänker också göra så. Efter Vics tips om att vi drevar de där fem personerna och eftersom jag tycker att Möller spelat som han gjorde i supernaturalgate ungefär (jag får iaf samma intryck av honom som då). Jag vill se han outa nåt också förstås men på menyn står KK först som spelar helt annorlunda mot hur han brukar och inte ens verkar speciellt paranoid.

Röst: K.K

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Aha. Den var inte fabricerad. Jag störde mig lite på det eftersom jag "vet" att Recca inte kör med generaliseringar. Alltså, hon röstade på mig för att jag inte var med från start vilket jag brukar vara. Jag var inte aktiv från start vilket jag brukar vara och det kändes lite bråttom, bråttom för Recca att få ur sig den där rösten på mig. Det är ju en väldigt lätt röst att lägga på Kånkelman.
Är jag fortfarande din misstänkt nummer 1? Eller har du vittring på nån annan nu?

Brynolf

Dum fan

Tack för nomnom, Recca. Då barkar det av mot Konrad. Vic har rätt i att vi borde dreva de mest drivande tidigt, och nu har Konrad flest röster.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Du är lika misstänkt som alla andra, dock så verkar du vägra svara på varför du outa som du gjorde och samt varför du inte valde att outa något annat.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Är jag fortfarande din misstänkt nummer 1? Eller har du vittring på nån annan nu?
Nej du är inte min nummer 1.

Röst: Ingen

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Du är lika misstänkt som alla andra, dock så verkar du vägra svara på varför du outa som du gjorde och samt varför du inte valde att outa något annat.
Recca´s motivering var väl inte så värst målande eller bra, men hon har dock motiverat Vic.

Nu var du lite snabb att hugga av fingrarna här.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Brynolf said:
Vimes said:
Mest märkligt tycker jag Brynolfs agerande är som har sin röst i Recca-drevet men inte kräver något utan mest ägnar sig åt försvar av sina outningar...
Det mest märkliga här är din definition av "märkligt". Jag vet att jag spelat oortodoxt så här långt, och jag försöker förklara varför.
Det märkliga är att du tycker det är rimligt att outa på tre röster (outa två saker dessutom), att inte göra det menar du skulle obstruera spelet. Men sen är du inte på Recca alls kring att hon inte outar trots fem röster. Det är inte bara oortodoxt, det är inkonsekvent.
Möjligen. Men jag hade, som du säkert såg, ganska fullt upp med att förklara mitt handlande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient said:
Jaha, se där. Ninjad av en outning. Så bra. :gremsmile:

För att om Vimes anar ugglor i mossen mot Kånkelman så kan det vara värt att följa upp.
Vimes är vår ledare, vår anförare och vår ulvhängare av rang.

Sapient har jag ju ingen koll på i varulvsspel, men forumsmässigt är ju Sapient nr1. Troligen den jag har störst "skräck" för.. Fan, du har ju koll på allt Sapient och är högst troligt väldigt smart.

Din motivering är dock rätt osmart måste jag säga. Du följer ju blint efter Vimes uggelspår. Innan det har du spelat väldigt bra och Sapieniskt (om man utgår från min syn på dig då).

Vimes

Sillkung

Recca har väl ändå motiverat varför hon valde att outa klass? Jag tycker hon sagt rätt mycket om sin egen roll i och med motiveringen. Det hon skrev var mer betydelsebräande än allt Brynolf skrivit om sina motiv för outning i varje fall.

Sapient

Swashbuckler

Rösträkning

Recca: !Paxen, Vicotnic
K.K: Vimes, Brynolf, Sapient, Recca
!Paxen: Möller
Möller: xyas

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Recca har väl ändå motiverat varför hon valde att outa klass? Jag tycker hon sagt rätt mycket om sin egen roll i och med motiveringen. Det hon skrev var mer betydelsebräande än allt Brynolf skrivit om sina motiv för outning i varje fall.
Ok, det här får du jävligt gärna utveckla.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Recca´s motivering var väl inte så värst målande eller bra, men hon har dock motiverat Vic.

Nu var du lite snabb att hugga av fingrarna här.
Är det detta du syftar på?
Recca said:
I min åsikt finns det inget värde som ulvarna har nytta av i den outningen som jag gör här.
Då är det exakt som du säger, inte särskillt bra och jag är inte nöjd med den motiveringen och tycker den är svag. Jag vill se en bättre motivering med andra ord.

Sapient

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Din motivering är dock rätt osmart måste jag säga. Du följer ju blint efter Vimes uggelspår. Innan det har du spelat väldigt bra och Sapieniskt (om man utgår från min syn på dig då).
Erkännes. Dock, som jag sagt tycker jag inte att det finns mycket att gå på när det gäller motiveringar så här tidigt.

Det kan vara så att jag är orutinerad på den punkten. Men just nu är Vimes misstanke mot dig det jag kan se som mest väsentligt att följa upp.

Recca har outat klass och givit en motivation om det (inte den bästa i världen, men fullt tillräcklig tycker jag).
Brynolf har lagt en snara om sin egen hals som han långsamt håller på att dra åt, helt på egen hand. Hur långt den kommer att dras åt beror för närvarande bara på honom.

Frånsett vicotnics idé om att de vanligtvis mest drivande borde rannsakas först, i brist på bättre, så finns det inte mycket mer att rota i. (Och om det inte räckte med Vimes misstanke, står du med på vics lista, så det ger två skäl att dreva dig blå i ansiktet tills du yppar något.)

Dock: tre spelare har inte ens synts till. Mycket kan så klart hända.

Vimes

Sillkung

Recca säger alltså att hon ansåg att klass var den outning ur hennes roll som var mest safe. Det är ju en jättebra motivering! Recca har med det sagt något om sin roll i övrigt också. Det är en riktig outning, och något vi kan använda i ett senare skede, och jämföra hennes andra outningar med.

Brynolf har sagt att klass är bäst att outa för att varulvarna har en egen klass (iaf vissa av dem) för så står i Mukwas inledning.

Ergo: Recca har sagt saker om sin roll som vi kan använda oss av senare. Brynolf har bara sagt något utifrån Mukwas startinlägg. Alltså är Reccas motivering mer betydelsebärande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Enligt mig så bör vi försöka fokusera våra drev på följande personer:
Recca
Konrad Konvalj
Vicotnik
Vimes
Anledningen till det är att vi brukar vara rätt så drivande och det är inte ovanligt att folk ställer in sig i led efter dessa. Så enligt mig bör vi fokusera på att fria/fälla dessa så snart som möjligt.
Listan är inte alls tokig och tanken är ju inte så tokig den heller. Recca är avbockad och jag står på tur.

Däremot så tror jag att det är en liten fördel för ulvarna att veta att så här kommer det gå till om Vic får bestämma. Dreven kommer inte ge lika mycket eftersom vi siktar in oss på att fokusera på de drivande i första läget. Röstmönstret lär ju inte säga ett skit eftersom (som Vic själv skriver; folk ställer in sig i led efter de drivande). Det är ju rätt så lätt att bara hoppa på ett drev mot en drivande spelare och motivera det hela med att: Vic tycker vi skall dreva person x först lixom.

Möller

Hubert Hortlax

Bara en tanke eller två om alibin.

Vi har varit inne på att om inte alla så kanske en ulv har ett alibi (kanske icke-replikanten). Men kan det inte vara så att ulvarna har inkompletta alibin istället? Alltså att de t.ex. har yrken men inte fejkad klass.

Recca funderade på att replikanter har alibin eftersom de just är replikanter, avbilder av något. Helt ovettigt låder det ju inte. Om de då har inkompletta alibin, är det då inte rimligt att de har klass men inte yrken? Det känns ju möjligt att göra en replikant av en muterad människa, men lite svårare att göra en av en reporter eller kriminell.

Sapient

Swashbuckler

Möller said:
Recca funderade på att replikanter har alibin eftersom de just är replikanter, avbilder av något. Helt ovettigt låder det ju inte. Om de då har inkompletta alibin, är det då inte rimligt att de har klass men inte yrken? Det känns ju möjligt att göra en replikant av en muterad människa, men lite svårare att göra en av en reporter eller kriminell.
Det låter rätt rimligt resonerat.

Men alltihop hänger också på att det finns någon nyttig info hos någon av rollerna. Om ingen har något i stil med "det finns inga kriminella inom Sieger-Bauhaus" eller liknande, så har vi ingen hjälp av det.

Om, å andra sidan, någon sitter med info om "det ska finnas x st NOM inom gruppen" och det inte stämmer med outade antalet, så får vi ändå ta ställning till om det tyder på att nån skarvat i brist på alibi eller infon är opålitlig.

Så egentligen är det, som allt fluff-resonemang, inte mycket till bevis. På sin höjd ett andrahands-indicium.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Möller said:
Jaha, du menade så. Var du med i Ankeborg? Där var jag ju ulv, så naturligtvis spelade jag inte på min bybo-topp. I Supernaturalgate tycker jag att jag gjorde bra ifrån mig, bortsett från lite misstag tidigt som gjorde att jag nattmördades första rundan. Jag var då aldrig gravt misstänk och jag vill tro att jag bidrog till spelet.

Fortfarande tycker jag att det är en dålig, slentrianmässig motivering till din röst.
Jag tror du missförstår mig. Jag säger inte att du spelar dåligt eller konstigt. Jag säger att jag har svårt att få grepp om din spelstil vilket gör mig mindre kapabel att se eventuella scum tells tydligt. Därmed röstar jag på dig för att få fram aktivitet från din sida. Vilket jag nu får till och därmed också får en tydligare bild av din spelstil.
Okay. xyas, får du fram något med din röst på Möller?

Din aktivitet i tråden och dess göromål är ju inte den bästa. Har du inget att tillföra? Eller vad väntar du på?

Du brukar ju vara väldigt duktig på att deklarera när du inte har möjlighet att delta aktivt i ulvaspelen, men det har du inte gjort nu.