Nekromanti V2089 (Runda 1)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Angående Andersson

!Paxen said:
La märke till en sak. Andersson har inte läst PM:et som Mukwa skickade till alla, Anderssons sista inlägg i forumet var den 14/12. Det tycks vara som att Andersson inte är på hörbart avstånd. Därför är min röst verkligen bortkastad på Andersson.

Flyttar därför min röst till Korpen atm då han är den enda som inte har skrivit något och iaf vet om att varulvsspelet har startat.

Min röst: Korpen
Varför fokus på de som inte har varit aktiva? Har du några tankar/åsikter om spider, hans sätt att outa samt vad han outade.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Vicotnik said:
Okej, så om du skulle gå ut med klass/yrke så skulle du också slumpa eller?
Nej.
Okej, jag säger inte att du ska gå ut med något nu, men jag skulle vilja höra vad du skulle välja och varför?

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller said:
Okej, jag säger inte att du ska gå ut med något nu, men jag skulle vilja höra vad du skulle välja och varför?
Jag skulle gå ut med mitt yrke. Det har en hyfsad chans att hjälpa minst en bybo (som såklart förhoppnigsvis hjälper byn).

Brynolf

Dum fan
Jag kommer vara ute i obygden och måla blyfigurer resten av dan. Kommer kika in så mycket jag hinner ändå.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Angående Andersson

Vicotnik said:
!Paxen said:
La märke till en sak. Andersson har inte läst PM:et som Mukwa skickade till alla, Anderssons sista inlägg i forumet var den 14/12. Det tycks vara som att Andersson inte är på hörbart avstånd. Därför är min röst verkligen bortkastad på Andersson.

Flyttar därför min röst till Korpen atm då han är den enda som inte har skrivit något och iaf vet om att varulvsspelet har startat.

Min röst: Korpen
Varför fokus på de som inte har varit aktiva? Har du några tankar/åsikter om spider, hans sätt att outa samt vad han outade.
Som det är nu så tycker jag att hans outning av yrke är väldigt motsägelsefullt då han i samma inlägg sa att han inte tänkte outa det. Att han säger att han outar klass när han egentligen outar yrke ser jag som endast en felsägning.

Som det är just nu är det endast indicier som ligger på Spider.

Anledningen till att jag lägger röster på inaktiva är för att jag vill ha in dom i matchen direkt, lägga lite press på dom redan innan dom skriver något för att se om dom tänker bättre då, att dom kanske får lite mer vilja att reda ut saker och om dom är ulvar kanske dom gör någon felsägning.

Det sagt, jag kan ju byta röst till någon annan även om Korpen inte har sagt något, men det får vi se hur det blir.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Vicotnik said:
Möller said:
Jag skulle gå ut med mitt yrke. Det har en hyfsad chans att hjälpa minst en bybo (som såklart förhoppnigsvis hjälper byn).
Och det baserar du på utifrån din roll? Hur troligt anser du att det är att Spider bara har fått en "blank"-roll, dvs en roll utan information/förmåga? Själv har jag uppfattningen om att alla har någon extra info/förmåga, så jag finner det föga troligt att spider bara har en blank roll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Ah, det. Jo, det var ju klantigt. Men det ligger ju i linje med att han slumpade.

Men alltså. Dr. Snuggles skrev fel. No biggie.
No biggie..

Visst kan det vara så att det är en felskrivning. Jag har själv gjort det i ankeborgsliret. Det blir rätt lätt fel när man hastar ur sig en outning. Har för mig jag satt på mobilen då och mitt ankeborgs-fluff var inte min starka sida. Hade för mig han hette Alfred (eller om det nu var Albert) men Batman var säkert inblandad i mina tankar då.

Däremot så är det ju helt fel att se det som en No biggie. Dr.Snuggles har ju i sitt outningsinlägg "felat" ett flertal gånger så det är ju inget vi kan sopa undan. Han försvarade sin slumpning med T6:an och såg inte felet själv trots att han skrev ett flertal inlägg. Jag skulle gärna se hur han tänker gällande det hela kort och gott.

Just nu tänker inte jag göra en större pryl av det här heller för den delen. !Paxen sitter här och lurkar och hoppar in med inlägg ser jag. Igång med snacket.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Brynolf said:
Eh, for the record så reagerade jag först på "Klass: SVOT"-tabben... Men det är ju tydligt att det är en felskrivning. DOCK, intressant är att Spider inte reagerat på det själv.
För Klass för mig är det man jobbar med ergo yrke, ras är vad jag är dvs NOM,PSI,ROB,MUT.

!Paxen

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Mitt fel skulle vara Yrke inte klass.
Har svår att få klass till "ras" och inte det man "jobbar" med.
Frågan är ju då¨vad din klass är om du fick det svårt att hålla det åtskilt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Brynolf said:
Eh, for the record så reagerade jag först på "Klass: SVOT"-tabben... Men det är ju tydligt att det är en felskrivning. DOCK, intressant är att Spider inte reagerat på det själv.
För Klass för mig är det man jobbar med ergo yrke, ras är vad jag är dvs NOM,PSI,ROB,MUT.
Dvs Class: SVOT, för er som spelar mycket engelska rollspel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Noterat.

Lider av samma problem själv. Hade varit bättre med Ras och Yrke, men då hade det ju inte varit Mutant.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Noterat.

Lider av samma problem själv. Hade varit bättre med Ras och Yrke, men då hade det ju inte varit Mutant.
Kanske inte men det är jobbigt att tänka om hela tiden. Speciellt när man skriver fort.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Och det baserar du på utifrån din roll? Hur troligt anser du att det är att Spider bara har fått en "blank"-roll, dvs en roll utan information/förmåga? Själv har jag uppfattningen om att alla har någon extra info/förmåga, så jag finner det föga troligt att spider bara har en blank roll.
Ja, jag baser mitt val av teoretisk outning utifrån min roll.

Jag tror inte Spiders roll behöver vara blank för att han inte ska kunna se någon viktig skillnad mellan yrke och klass. Någon sa tidigare att det verkar vettigt att PSI-mutanter är siare. Låt oss också säga att det är vettigt att MUD (alltså reportrar) är siare. Spider kanske är siare och både PSI och MUD.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Någon sa tidigare att det verkar vettigt att PSI-mutanter är siare. Låt oss också säga att det är vettigt att MUD (alltså reportrar) är siare. Spider kanske är siare och både PSI och MUD.
Och du finner detta allså sanolikt att den som är PSI även är MUD? Då båda enligt ditt påstående skulle vara någon form av siare.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Någon sa tidigare att det verkar vettigt att PSI-mutanter är siare. Låt oss också säga att det är vettigt att MUD (alltså reportrar) är siare. Spider kanske är siare och både PSI och MUD.
Och du finner detta allså sanolikt att den som är PSI även är MUD? Då båda enligt ditt påstående skulle vara någon form av siare.
Äh, jag vet inte.

Jag har ingen tidigare koll på settingen, men om jag ska gissa rent fluff-mässigt vart just siare finns så tror jag antingen på PSI eller MUD. Om Spider är siare (och helst inte vill hinta sin förmåga), PSI och MUD samt gör samma gissning som jag så kan han inte göra annat än att slumpa när vi vill att han outar.

Det är en teori helt tagen ur luften. Men det är bara ett exempel på hur det kanske är möjligt att alla roller inte är omedelbart kollade till antingen yrke eller klass.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Jag har ingen tidigare koll på settingen, men om jag ska gissa rent fluff-mässigt vart just siare finns så tror jag antingen på PSI eller MUD. Om Spider är siare (och helst inte vill hinta sin förmåga), PSI och MUD samt gör samma gissning som jag så kan han inte göra annat än att slumpa när vi vill att han outar.

Det är en teori helt tagen ur luften. Men det är bara ett exempel på hur det kanske är möjligt att alla roller inte är omedelbart kollade till antingen yrke eller klass.
Det här resonemanget är sjukt tunt....

Recca

Femme Fatale
Kort mina intryck från de här 30 minutrarna jag suttit och läst ifatt (72 inlägg från klockan 2 i går natt till 11 på morgonen dagen därpå). >.<

Möller said:
Vicotnik said:
Okej, så om du skulle gå ut med klass/yrke så skulle du också slumpa eller?
Nej.
Jag tycker det är dags att göra lite mer väsen av sig, Möller.

!Paxen said:
Spider, jag funderar lite på din outning. Jag ska vara nöjd sofar och flyttar rösten till nästa inaktiva: Min röst: Andersson då han dels är inaktiv och dels så börjar hans namn på A.
Detta tycker jag är under all kritik. !Paxen, det här är mer arrogant än random. En ulv skulle försöka skådespela random, och gå över gränsen...

Vimes said:
Vi har använding för outningarna, men då ska de vara betydelsebärande. Skulle det visa sig, när vi har hela Reccas roll, att bedömningen att klass är minst farligt att outa är grundlös så har vi något att grilla henne för. Vi kan inte grilla KK och Brynolf för deras spekulerande kring huvudinläggets information på samma sätt.
Tack för att du visar mig hur man ska tänka. Med tips som detta så blir jag verkligen smartare i spelet.

Brynolf said:
Att motivera sin outning är gott och väl, men att sitta och invänta fler röster för att kunna avläsa något ur röstmönster och röstmotiveringar så här långt tror jag inte är givande.
Noterar att Brynolf sätter käppar i hjulen för alla bybornas verktyg.

Angående Outningar so far:
Brynolf: Yrke KRIM, Klass NOM
Recca: Klass NOM
Vicotnik: Klass NOM
Spider Jerusalem: Yrke SVOT
Konrad Konvalj: Yrke BRAT

Enligt min gut är Spider Jerusalem en av mina mest misstänkta just nu. Jag gillar verkligen inte någon av hans motiveringar. Här är en som ni kanske missat?

!Paxen har jag inte kunnat placera i nåt fack alls. Möller är numer den mer anonyma av paret Xyas/Möller som jag parade ihop iom att de började dreva mot varandra i exakt exakt samma ögonblick.

K.K är fortfarande med tårna inne i facket GUILT tillsammans med Brynolf som har klampat ner i GUILT-slammet ordentligt.

De jag inte hyser större misstankar mot just nu är Vimes och Vicotnik. Vimes spelar som han alltid gör och är så jävla stabil att jag blir lite rörd. Vicotnik spelar som vanligt också men jag skulle vilja se lite mer analys från hans sida; och lite mer statistik, för det brukar han alltid hjälpa till med.

Just nu ligger min röst på Xyas har jag för mig. Jag förstärker det med Röst: Xyas

Min ursprungliga anledning var att jag inte kände igen Xyas spelstil. Nu har han ju börjat spela som han brukar men det finns nu ett existerande drev där och med tanke på hur viktig Xyas som bybo brukar vara på att sniffa fram ulvarna, så behöver vi information från honom för att i längden kunna gröna honom.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Enligt min gut är Spider Jerusalem en av mina mest misstänkta just nu. Jag gillar verkligen inte någon av hans motiveringar. Här är en som ni kanske missat?
Pinsamt...

Sapient har bra kommentarer men som vimes skriver så är det mycket "följa john"-röster, det är inte nödvändigtvis ett ulvbeteende tidigt i spelet då man hoppar på drev för att komma igång med det är ett beteende som man ska ha uppsikt på senare. Och med den motivationen så:

Röst: Sapient