Nekromanti V2089 (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Ska vi pussla lite här då. Förutsatt att ingen har ljugit:

Vimes och Möller hänger ihop.
Sapient och Möller hänger ihop.
Vic och X hänger ihop (jag tror jag vet vem)

Då har vi Paxen, Konrad, Recca, Spider och Xyas kvar som inte grönas via association. Bortsett från våra inaktiva, förstås. Av dessa (och över huvud taget) gillar jag alltså Spider och Paxen minst.

Brynolf

Dum fan
Röstläge

Röstläget ser nu ut så här:

!Paxen (4) - Sapient, Konrad, Vimes, Brynolf
Xyas (3) - Vicotnik, Möller, Spider
Korpen (1) - !Paxen
Sapient (1) - Korpen
Brynolf (1) - Recca

Ingen (2) - Andersson, Xyas

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Ska vi pussla lite här då. Förutsatt att ingen har ljugit:

Vimes och Möller hänger ihop.
Sapient och Möller hänger ihop.
Vic och X hänger ihop (jag tror jag vet vem)

Då har vi Paxen, Konrad, Recca, Spider och Xyas kvar som inte grönas via association. Bortsett från våra inaktiva, förstås. Av dessa (och över huvud taget) gillar jag alltså Spider och Paxen minst.
Det här var bra att utgå ifrån.

Jag har påbörjat lite spån på Recca och skall jag para ihop henne med någon just nu så är det !Paxen.

Min röst ligger förankrad på !Paxen och kommer att göra det tills han släppt på det jag är ute efter. Gör han inte det är han en ulv. Alternativet är ju att !Paxen kör sin random 50/50 förmåga, men i så fall är han värd att åka ut ända. Hans sätt att spela denna runda har grusat mycket och han har inte hjälpt byn på något vis.

Spiders spel rundan igenom är också helt random. Nu har han outat protokollet. Jag tar inte bort honom från min misstänkta lista för det.

Recca har således jobbat sig in på min lista med ulvar. Det trodde jag inte innan jag började granska spelet lite närmre, men nu finns du där så att du vet Recca.

Brynolf, du är off the hock rundan ut och det är inte bara tack vare din skit coola förmåga..

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Då jag kommer att gå om 1 timme från jobbet så kommer jag att lägga min röst innan jag går på den jag vill ska åka ut.

Har ni några mer frågor till mig så ta dom innan 17:30.

Brynolf

Dum fan
Re: Genomgång av Spiders poster

Spider Jerusalem said:
Mina argument har varit en levande tanke som har utvecklats och omformulerats efter att jag har fått mer information av er samt funderat om och tänkt i nya banor. Om man måste hålla stenhårt fast vi den teori man skriver först så kan man inte fundera, sen att man kanske inte ska skriva det man tänker utan bara vänta tills man vet vilken teori som stämmer är en tanke men då sitter vi nog alla i skiten.
Visst är det så, men är du bybo har du ju haft din roll framför dig hela tiden, så där har du en konstant som borde färga ditt teoretiserande. Men jag får inte ihop din roll med dina teorier alls. Hur menar du att man måste ha yrke + klass för att avgöra förmåga? Hur kunde du tycka att klass och yrke var lika oviktiga när det uppenbart är ditt yrke som framför allt hintar om din väktarroll?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Jag tyckte det var kombinationen som hintade mot väktare tendenser. Samt att MERC eller MPOL skulle lika gärna kunna vara väktare.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Jag tyckte det var kombinationen som hintade mot väktare tendenser. Samt att MERC eller MPOL skulle lika gärna kunna vara väktare.
En MPOL kunde typ ha haft "Vittnesskydd: Du kan skygga en person per runda."
En MERC kunde typ ha haft "Livvakt: Du har livvakts träning och kan skygga en person per runda".

Tyckte inte det borde vara limiterat till SVOT.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Nu går jag från jobbet.

Min slutliga röst lägger jag på

Röst: !Paxen
Med motiveringen att han spelar skakigt och han är inne för sällan.

Lycka till, om jag får tag i mobil så kommer jag in ikväll.

Vimes

Sillkung
Spider Jerusalem said:
Bra då du har gått ut med det så finns det ingen anledning för mig att inte berätta min information.

Det finns 2 MPOLS och 2 MERCS i spel.
Urk. Fan vad rörigt allt är. Liksom, den här informationen vet vi stämmer utifrån outningarna. Det kan lika gärna vara ihopljuget...

Jag väntar fortfarande på att Paxen ska komma in och säga något kring det här med ROB.

Vad är flufförklaringen till att du har den här infon?

!Paxen

Swashbuckler
Re: Röstläge

Brynolf said:
Röstläget ser nu ut så här:

!Paxen (4) - Sapient, Konrad, Vimes, Brynolf
Xyas (3) - Vicotnik, Möller, Spider
Korpen (1) - !Paxen
Sapient (1) - Korpen
Brynolf (1) - Recca

Men vafan, jag hade viljat hålla mitt yrke hemligt till nästa runda åtminstone, då det är så självklart vad jag är om jag avslöjar det.

Mitt yrke är MUD (reporter).

Vimes

Sillkung

!Paxen said:
Men vafan, jag hade viljat hålla mitt yrke hemligt till nästa runda åtminstone, då det är så självklart vad jag är om jag avslöjar det.

Du är siare alltså? Något mer?

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
!Paxen said:

Du är siare alltså? Något mer?
Sista som jag an avslöja är att dom som är PSI inte kan använda sina förmågor på mig. då jag är robot. Sen har jag slut på saker att avslöja.

Vimes

Sillkung

!Paxen said:
Sista som jag an avslöja är att dom som är PSI inte kan använda sina förmågor på mig. då jag är robot. Sen har jag slut på saker att avslöja.
Alright. ROB-förmågan är förstås helt rimlig även för en varulv.

Jag tror att jag - kanske mot bättre vetande - väljer att lita på dig den här rundan.

Röst: Spider Jerusalem

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
!Paxen said:
Alright. ROB-förmågan är förstås helt rimlig även för en varulv.

Jag tror att jag - kanske mot bättre vetande - väljer att lita på dig den här rundan.

Röst: Spider Jerusalem
Kan ju notera det också att jag troligtvis åker ut denna runda. K.K. och Sapient har ju fått det dom vill ha ifrån mig, men det känns som att Sapient troligtvis kommer låta sin röst stanna kvar hos mig.

Jag väljer att lägga min sista röst på Spider, då av dom som är med så är det Spider som jag tycker är mest misstänkt.

Min röst: Spider Jerusalem

Vimes

Sillkung

Ett annat alternativ är förstås att trots allt ändå nita Andersson. Fan vad svårt det är.

Grejen är ju att vi fått jävligt mycket outanden och jävligt mycket info i den här tråden som det är oavsett om vi nackar någon av de aktiva. Eventuellt kan det vara värt att köpa sig en runda till genom att betala med att vi inte får någon ordentlig utröstning...

Jävligt svårt.

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
Ett annat alternativ är förstås att trots allt ändå nita Andersson. Fan vad svårt det är.

Grejen är ju att vi fått jävligt mycket outanden och jävligt mycket info i den här tråden som det är oavsett om vi nackar någon av de aktiva. Eventuellt kan det vara värt att köpa sig en runda till genom att betala med att vi inte får någon ordentlig utröstning...

Jävligt svårt.
Som jag har sagt tidigare är jag mer villig att rösta ut Andersson än att 3 bybor åker ut denna runda.

Jag ska fundera på det och se om jag ändrar min röst till Andersson.

Vimes

Sillkung

Anledningen till att jag röstar på Spider framför Paxen:
Han är den ende som av någon anledning inte följer mallen kring yrke och klass, dessutom har det varit jävligt mycket konstigheter kring hans outanden. Det är inte direkt som att han gett oss entydiga signaler som passar som handen i hansken med de outningar han gjort.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Anledningen till att jag röstar på Spider framför Paxen:
Han är den ende som av någon anledning inte följer mallen kring yrke och klass, dessutom har det varit jävligt mycket konstigheter kring hans outanden. Det är inte direkt som att han gett oss entydiga signaler som passar som handen i hansken med de outningar han gjort.
Dessutom kan ju ett siande vara värt en hel del. Även om Paxen är lögnare, kan det vara intressant.

De två tydligaste valen vi har än så länge är alltså två powerroller. Inte helt kul. Jag är som sagt inte främmande för att köpa oss lite tid genom att rösta ut Andersson.

!Paxen

Swashbuckler
Min röst: Andersson

Okej, så jag är fortfarande mest misstänkt iom hur rösterna ligger, men jag tycker att det bästa är att rösta ut Andersson.

Fördelarna: Om vi röstar ut Andersson så har vi i bästa fall tagit ut en ulv och förlorar endast en bybo. Jag siar någon och vi får veta om någon är grön eller inte. Om jag grönar någon så kan ni rösta ut mig nästa runda så har ni fått en person grönad, och förhoppningsvis är den personen fortfarande levande. Om jag har siat en ulv så kan ni fortfarande rösta ut mig bara för att se om jag är grön eller inte, och sen ta ut ulven.

Nackdelen: Ja, vi tar ut Andersson istället för mig, och det finns väl folk som tycker att det är en nackdel.

Min röst: Andersson och nu kommer jag inte flytta den.

Brynolf

Dum fan

Spider Jerusalem said:
Jag tror fortfarande att KORP kan sia mekaniska saker, dvs robotar och replikanter.
Vi har ju onekligen väldigt många som stör siande. Men en separat robot-siare tror jag inte på. Även om vi nu verkligen har fler än en robot i spel är de så få att en sådan siare inte känns rimlig.

Replikanter är för övrigt biologiska människokloner och inte mekaniska alls.