Nekromanti V2089 (Runda 1)

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Nu har jag gjort min första Psyko-analys alá Kånkel. Recca ilar fram och lägger en rätt omotiverad röst på K.K och det är ju inte riktigt likt Recca. Lite i all hast känns det som också. Senare har Recca bytt röst har jag hunnit läsa mig till, men det hör inte hit.

Röst: Recca

Nu drar jag för ett tag.
Vaddå i all hast? I det här spelet ska man dreva fram information från de man misstänker och att du satt här inloggad minuten då spelet startade utan att skriva något är väl ett skäl lika bra som något annat? Ditt sätt att uttrycka dig luktar lite smutskastning dessutom, vilket inte är likt dig (förutom när du är uppe i varv - är det fotbollen?).

Möller

Hubert Hortlax
Re: Hell, it's about time!

Jag håller med Vimes. Det är knappast risk-fritt att friskt outa klass. Att ulvarna, åtminstone någon av dem, har alibin är långt ifrån otänkbart. Idén att ulvarna skulle ha alibin kritiserades hårt i Ankeborgs-spelet, till oss ulvars stora glädje, för att vara alldeles för kraftfullt. Hur skulle man då hitta ulvar? Det visade sig dock att ulvarna både hade alibin och ändå gick att hitta.

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Både Brynolf och Möller är spelare jag har haft svårt att bilda mig en uppfattning om, och Brynolf har redan outat så

Röst: Möller
Ehh. Svårt att bilda dig en uppfattning om mig? Efter cirka en och en halv timmes spelande och fem inlägg från min sida? Kom med en bättre motivering.

Recca

Femme Fatale
Re: V2089 - tidiga teorier

Recca said:
Yrke och Klass är ju de grejerna vi plockar ulvarna på. Eftersom Uppdragsgivare = ulv eller bybo.
Jag skrev detta tidigt men efter Brynolfs outning börjar jag undra. Är det rimligt att Sieger-Bauhaus anställer Kriminella i sin organisation?

För i fluffet står det annars detta:
Ni är anlitade av megakorporationen Sieger-Bauhaus, en av de sju korporationerna som tillsammans bildar Berlins största maktfaktor – Kartellen Neue Hansa. Kartellens svurne fiende är brottssyndikatet Firman. Firman är en mäktig aktör på den finansiella marknaden i Berlin och är mästare att infiltrera stadens och Kartellens samtliga organ.
Brottssyndikat = KRIM, eller hur?

Sen står det:
Denna gång tycks Neue Hansas replikant-industri vara hotad av Firmans illegala replikant-anläggningar som dumpar marknadspriserna och ger Hansan dåligt rykte. Ert uppdrag är att finna dessa illegala replikanter och avlägsna dem så fort som möjligt. Problemet är att Firman tycks ha infiltrerat även er grupp. Hittar ni några replikanter i de egna leden kan ni vara säkra på att de tillhör Firman, eftersom Hansan sätter högre värde i sina egna replikanter än i er. Firmans hantlangare kan dock dölja sig bland vem som helst och det är inte nödvändigtvis bara replikanter ni har att göra med.
Säg att vi har en eller två replikanter och en annan som infiltrerat vår organisation. Den andra personen som inte är REP är ju safe med sin klass men har yrket KRIM eftersom den personen är med i ett brottsyndikat. Replikanterna däremot är safe på yrken men åker dit på Klass.

Recca

Femme Fatale

Jag skulle byta röst till Brynolf utan att tveka om det inte var så att vi har så sjukt lite av hela pusslet ännu, men om han vill bifoga nån form av förklaring till sitt konstiga agerande samt till hans kriminella fasoner vore det kanske smart.

Sapient

Swashbuckler

Recca said:
Recca said:
Yrke och Klass är ju de grejerna vi plockar ulvarna på. Eftersom Uppdragsgivare = ulv eller bybo.
Jag skrev detta tidigt men efter Brynolfs outning börjar jag undra. Är det rimligt att Sieger-Bauhaus anställer Kriminella i sin organisation?

För i fluffet står det annars detta:
Ni är anlitade av megakorporationen Sieger-Bauhaus, en av de sju korporationerna som tillsammans bildar Berlins största maktfaktor – Kartellen Neue Hansa. Kartellens svurne fiende är brottssyndikatet Firman. Firman är en mäktig aktör på den finansiella marknaden i Berlin och är mästare att infiltrera stadens och Kartellens samtliga organ.
Brottssyndikat = KRIM, eller hur?

(---) Den andra personen som inte är REP är ju safe med sin klass men har yrket KRIM eftersom den personen är med i ett brottsyndikat. (---)
Min första reaktion var att avfärda det du skriver med att Sieger-Bauhaus säkerligen har smutsiga fingrar och betalar för att få skitjobb utförda.

Men du har en poäng, möjligen. Det finns ju trots allt MERCS för sånt. Och ZIGGYs för allmänt rakande i understadens mög.

Men det är tidigt än så länge. Ju mer info som kommer fram när andra outar sina yrken, kommer antingen att dra åt repet Brynolf la runt sin egen hals eller inte göra det...

Vimes

Sillkung
KRIM?

Alltså, jag tror inte att man kan dra några växlar på att Brynolf är KRIM. Det är en cyberpunk-värld, och var lagens råmärken går är inte så tydligt. Klart att den stora mäktiga megakorpen kan ha anlitat kriminella, legosoldater och allsköns slödder för uppdraget.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
xyas said:
Både Brynolf och Möller är spelare jag har haft svårt att bilda mig en uppfattning om, och Brynolf har redan outat så

Ehh. Svårt att bilda dig en uppfattning om mig? Efter cirka en och en halv timmes spelande och fem inlägg från min sida? Kom med en bättre motivering.
I tidigare spel.

Recca

Femme Fatale
Re: KRIM?

Vimes said:
Alltså, jag tror inte att man kan dra några växlar på att Brynolf är KRIM. Det är en cyberpunk-värld, och var lagens råmärken går är inte så tydligt. Klart att den stora mäktiga megakorpen kan ha anlitat kriminella, legosoldater och allsköns slödder för uppdraget.
Och det hade varit en helt fucking crazy miss av Brynolf att outa sin enda svaghet som ulv, men å andra sidan påpekade ju Vicotnik att Brynolf inte alls var så himla grym ulv i Ankeborg utan att det mest handlade om att han tidigt grönade sig själv.

Kanske en favorit i repris?

Meeeen. Vi måste dreva vidare nu. Vilka har inte röstat än?

!Paxen
Andersson
Brynolf
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas

Rösträkning (copy-paste från Sapient och sen så ändrade jag för senare inlägg):
Brynolf(1): Vimes
Recca(5): Brynolf, Vicotnik, Sapient, !Paxen, Konrad Konvalj
Möller(2): Xyas, Recca
!Paxen(1): Möller

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Att replikanterna har alibi-roller tycker jag låter logiskt - de är ju replikanter.
Nä, jag tror inte de har alibin. Mukwas intropost fullkomligen skriker det. Han offentliggör de möjliga klasserna och yrkena så att ulvarna inte ska behöva några alibin. De har ju alla möjligheter att ljuga inom ramarna av introposten.

Sen så tror jag inte riktigt på att det är det absolut bästa att satsa på att outa klass i första hand. Bättre om folk motiverar själva istället som både Vic och Vimes föreslagit.
Nackdelarna med att outa klass är förstås att vi riskerar avslöja powerroller, och att det ju faktiskt inte behöver leda någon vart. Någon måste ju ha info om hur många som är vilken klass el dyl för att det ska göra någon nytta.

Det vi i varje fall gör är ju att tvinga dem att ljuga. Det är det enda vi med säkerhet vet så här långt in i partiet.

Möller

Hubert Hortlax
xyas said:
Möller said:
xyas said:

I tidigare spel.
Jaha, du menade så. Var du med i Ankeborg? Där var jag ju ulv, så naturligtvis spelade jag inte på min bybo-topp. I Supernaturalgate tycker jag att jag gjorde bra ifrån mig, bortsett från lite misstag tidigt som gjorde att jag nattmördades första rundan. Jag var då aldrig gravt misstänk och jag vill tro att jag bidrog till spelet.

Fortfarande tycker jag att det är en dålig, slentrianmässig motivering till din röst.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Jag skulle byta röst till Brynolf utan att tveka om det inte var så att vi har så sjukt lite av hela pusslet ännu, men om han vill bifoga nån form av förklaring till sitt konstiga agerande samt till hans kriminella fasoner vore det kanske smart.
Ok, det var tydligen inte så populärt att outa yrke så snabbt utan press. Anledningen till att jag gjorde det var alltså att jag insåg att mitt förespråkande av klass-outning kunde ses som ett försök att dölja mitt yrke.

Recca

Femme Fatale

Tänkte du kommentera de misstankar jag yttrat angående din identitet som kriminell?

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Ok, det var tydligen inte så populärt att outa yrke så snabbt utan press. Anledningen till att jag gjorde det var alltså att jag insåg att mitt förespråkande av klass-outning kunde ses som ett försök att dölja mitt yrke.
Så det handlade i första hand om att du skulle slippa misstankar mot dig själv?

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
IG, Brynolf. Du var jävligt snabb med att komma ut med klass (tre röster) och ditt yrke släpper du som en bakisfjärt helt opåkallat. Jag gillar inte det här. Är du varulv med en alibiroll?
Drevet hade börjat mot mig och det hade bara varit slöseri med tid att låta det växa. Vad hade vi vunnit på att vänta in ytterligare fem (typ) röster innan jag outade?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Recca said:
Jag tänker byta röst nu när Brynolf apat ut två grejer på kort tid. Jag noterar att nån ställde en fråga om varför det skulle vara bättre om Möller eller jag drevades mot. Ärligt talat vet jag inte. Det är bra om det är ett enhetligt drev dock. Jag vill se fler motivera sig varför det vore smart att rösta på mig eller Möller. Deras anledningar är intressant för byn men jag tänker inte kräkas ut detaljer om min roll på så här få röster på mig medan potentiella ulvar kan gå under radarn och slippa motivera sina röster. Till skillnad från Brynolf som verkar vilja gröna sig själv med en snabb outning. Så det jag gör är istället att skapa två drev.
Det var jag som ställde fråga och min poäng med den är att försöka få igång någon form av diskution. Att det vart du fick frågan det var för att du redan hade en röst på dig och möller hade bara oturen att vara det första namn som kom upp i mitt huvud.

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Vimes said:
IG, Brynolf. Du var jävligt snabb med att komma ut med klass (tre röster) och ditt yrke släpper du som en bakisfjärt helt opåkallat. Jag gillar inte det här. Är du varulv med en alibiroll?
Drevet hade börjat mot mig och det hade bara varit slöseri med tid att låta det växa. Vad hade vi vunnit på att vänta in ytterligare fem (typ) röster innan jag outade?
Röstmotiveringar är vår andra stora källa till kunskap om ulvarna (nr 2 efter outningar).

Recca

Femme Fatale

Vicotnik said:
Det var jag som ställde fråga och min poäng med den är att försöka få igång någon form av diskution. Att det vart du fick frågan det var för att du redan hade en röst på dig och möller hade bara oturen att vara det första namn som kom upp i mitt huvud.
Got it. Jag har iaf svarat med en vettig motivering, tycker jag. :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Så det handlade i första hand om att du skulle slippa misstankar mot dig själv?
Typ. Jag kan ge mig fan på att det hade kommit tillbaka och bitit mig i baken på ett eller annat sätt längre fram.

Recca said:
Tydligen gör de det. I rollspelet kan man ju vara krim, och nog får man vara med på äventyren ändå. Tror du jag hade sagt mig vara krim om jag verkligen varit ulv?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: KRIM?

Recca said:
Och det hade varit en helt fucking crazy miss av Brynolf att outa sin enda svaghet som ulv, men å andra sidan påpekade ju Vicotnik att Brynolf inte alls var så himla grym ulv i Ankeborg utan att det mest handlade om att han tidigt grönade sig själv.
Rättelse, siaren siade Brynolf och fick till svar att brynolf var grön. Brynolf hade en förmåga som gjorde att han siades som Bybo.