Nekromanti V2089 (Runda 1)

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Så tanken är att någon ska börja med att skriva allt dom har sen ska resten bara haka på och genom det så ser vi att ulvarna är lätta att finna och dom har inte en mycket bättre möjlighet att gömma sig bland fåren?

Du pingar illa hos mig nu, kan du förklara varför du tycker det här känns som en bra ide?
Jag tycker det du beskriver låter som en fasligt dålig ide. Det var dærfør jag inte føreslog det, och att du kænner ett behov av att lægga ord i min mun ær intressant i sig, men jag misstænker att det har mer att gøra med din ohjælpsamma spelstil æn något annat.

Om vi ska massouta, ær hur och vad vi ska massouta en helt annan diskussion. En dær jag tycker det ær extremt viktigt att alla kommer till tals.

Möller

Hubert Hortlax
Spider Jerusalem said:
Utan att kolla så skulle jag säga att det är 2 eller 3.
Jag, Vimes och jag tror någon mer. Det är inte omöjligt att min tänkta fjärde gömmer sig hos Korpen eller Andersson.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Spider Jerusalem said:
Har för mig att det är 3 som har gått ut med det.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Så tanken är att någon ska börja med att skriva allt dom har sen ska resten bara haka på och genom det så ser vi att ulvarna är lätta att finna och dom har inte en mycket bättre möjlighet att gömma sig bland fåren?

Du pingar illa hos mig nu, kan du förklara varför du tycker det här känns som en bra ide?
Jag tycker det du beskriver låter som en fasligt dålig ide. Det var dærfør jag inte føreslog det, och att du kænner ett behov av att lægga ord i min mun ær intressant i sig, men jag misstænker att det har mer att gøra med din ohjælpsamma spelstil æn något annat.

Om vi ska massouta, ær hur och vad vi ska massouta en helt annan diskussion. En dær jag tycker det ær extremt viktigt att alla kommer till tals.
Ber om ursäkt var en dåligt formulerad mening.
Hur menar du att byn tjänar på massoutning?

Ville inte lägga ord i din mun utan det var min tolkning av din åsikt efter att ha läst igenom dina inlägg.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Spider Jerusalem said:
En sak som inte tagits upp vad jag har läst.

Vi är 12 spelare är det då rimligt att anta att det är 1/4 eller 1/3 ulvar?
Dvs 3-4 ulvar.
Troligtvis är det 25% ulvar, dvs 3 stycken, då det brukar vara den normal fördelningen.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
Spider Jerusalem said:
Jag, Vimes och jag tror någon mer. Det är inte omöjligt att min tänkta fjärde gömmer sig hos Korpen eller Andersson.
Min førmåga och också kopplad till en annan spelares førmåga. Det skrev jag nær jag outade igår.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Spider Jerusalem said:
samt jag som var först ut med det.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Rösträkning på begäran.

Är dethär det senaste vi har?
Recca said:
Angående Outningar so far:
Brynolf: Yrke KRIM, Klass NOM
Recca: Klass NOM
Vicotnik: Klass NOM. Information/Förmåga: Har brödsmulat att det finns grupper med gemensamma förmågor.
Xyas: Klass NOM. Information/förmåga: Jag har en førmåga som ær relaterad till en førmåga som en annan spelare har, men jag vet inte vem.
Spider Jerusalem: Klass ROB, Yrke SVOT
Konrad Konvalj: Yrke BRAT
Min outning (MERC, roll kopplad till annan, nackdel) kommer strax efter. Har inte Vimes outat något?

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Ber om ursäkt var en dåligt formulerad mening.
Hur menar du att byn tjänar på massoutning?

Ville inte lägga ord i din mun utan det var min tolkning av din åsikt efter att ha läst igenom dina inlägg.
Ursækt godtagen :gremwink:

Såhær: vi har ganska många parametrar kring yrke och klass som ær ute i det øppna direkt. På detta har vi två spelare som psåtår sig ha nackdelen att de pingar falskt. om det ær sant har vi ulvar med ganska många førdelar, vilket ger att byn också borde ha førdelar, troligtvis i form av førmågor och/eller information. Flera spelare har vidare gått ut med att de har førmågor (dæribland jag sjælv) eller åtminstone något utøver en blankroll.

Med ovanstående i åtanke ær jag orolig før att informationsflødet, inkomplet och fullt av ulvløgner, raskt kommer att bli ohanterligt. Nær vi sedan børjar tappa spelare efter førsta rundan kommer detta att bli mycket værre. Genom att då massouta, sæg "klass" eller "aktiva førmåga-ja eller nej" (OBS inte førslag, bara exempel!) reducerar vi de okænda bitarna och kan børja att gemensamt bygga ens trktur øver hur spelet ær uppbyggt. Och som det ser ut kommer vi fortfarande att ha gott om grejer att diskutera och dreva fram i och med att det verkar finnas få/inga blankroller.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Möller said:
Recca said:
Vicotnik: Klass NOM. Information/Förmåga: Har brödsmulat att det finns grupper med gemensamma förmågor.
Xyas: Klass NOM. Information/förmåga: Jag har en førmåga som ær relaterad till en førmåga som en annan spelare har, men jag vet inte vem.
Min outning (MERC, roll kopplad till annan, nackdel) kommer strax efter. Har inte Vimes outat något?
Till det ska Sapients outning läggas till.

Xyas

Swashbuckler

Möller said:
Har inte Vimes outat något?
Nej, och det ær (bland annat) dærfør min røst ligger på honom.

Möller

Hubert Hortlax

xyas said:
Möller said:
Har inte Vimes outat något?
Nej, och det ær (bland annat) dærfør min røst ligger på honom.
Ja, det är fan en bra anledning.

Röst: Vimes
Hur kan vi ha missat att pressa ur dig en outning? Vad tror du om mig, Sapient, spelupplägget etc.?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Möller said:
Recca said:
Till det ska Sapients outning läggas till.
Okay. Nu har inte jag hunnit gått igenom allt som skrivits men Spider är ute och flänger en hel del. Han har missat !Paxens ROB outning två gånger.

Vimes

Sillkung

Jag gissar att du är mutant i så fall, Möller. Eftersom du är så jävla ful.

:gremsmile:

Nä, men okej. Du är mutant och har en nackdel kopplad till det. Du är MERC och har din förmåga kopplad till det. Nicht wahr?

Vi som är NOM har inget kopplat till vår klass.

Eller? Någon nommis som vill säga emot?