Nekromanti V2089 (Runda 1)

Recca

Femme Fatale
Re: Rösträkning på begäran.

En sak som jag dock funderat över är det faktum att Möller menar att han sias som ulv eftersom han är så FUL. Det är ju välkänt att replikanter är kopior som går att Biologically Engineer'a precis så vackra/fula man vill. Det går inte ihop att det här skulle vara anledningen till att Möller sias som ulv, i min åsikt. Replikantjägare borde ha mer vetenskapliga metoder för att fastställa sina nedgjorda fienders klasstillhörigheter.

Jag tycker dock att Möller, i egenskap av att vara en ulv-kandidat, går ut för tidigt med att ha en delad förmåga... Det är för riskfyllt för att vara ett smart ulv-drag. (Alla såna här teorier faller förstås helt om det vore så att ulvarna satt med massa förhands-information, men det faktum att klass och yrken redan är utskrivna av Mukwa tyder inte på det, tycker inte jag).

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:
Men Möller gick ut väldigt tidigt med att han tillhörde förmåge-gemenskapen som även Xyas, Vicotnik och Vimes anser sig delaktiga i. Det gör att han ser lite mer bybo ut än om han inte gått ut med den infon.
Inte direkt relaterat till ditt resonemang, men jag vill förtydliga att min förmågegemenskap inte grönar någon annan som påstår sig ha förmågegemenskap. Det är högst osannolikt att den spelare som är relaterad till min förmåga vet om det.
Jag tycker inte heller att du pingar överdrivet som ulv någonstans. Du kanske ligger lite under ditt A-game bara. Men hur ser Vimes outning av "relationsroll" ut då? Vore intressant att se närmare på det då han gick ut sist med detta. Du har ju honom i skottgluggen redan så du kanske kan informera oss andra om det? :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
xyas said:
Men hur ser Vimes outning av "relationsroll" ut då? Vore intressant att se närmare på det då han gick ut sist med detta. Du har ju honom i skottgluggen redan så du kanske kan informera oss andra om det? :gremsmile:
Jag har ingen vidare information om de andra som outat relationsroller, men jag skulle absolut gärna se Vimes utveckla kring sin roll och det faktum att han outade det sist och lade upp bollen snyggt för ett resonemang att vi hör ihop 2 och 2.

För i nuläget är han mitt bästa bud på ulv och jag ser gärna att han åker i slutet på rundan.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:
xyas said:
Men hur ser Vimes outning av "relationsroll" ut då? Vore intressant att se närmare på det då han gick ut sist med detta. Du har ju honom i skottgluggen redan så du kanske kan informera oss andra om det? :gremsmile:
Jag har ingen vidare information om de andra som outat relationsroller, men jag skulle absolut gärna se Vimes utveckla kring sin roll och det faktum att han outade det sist och lade upp bollen snyggt för ett resonemang att vi hör ihop 2 och 2.

För i nuläget är han mitt bästa bud på ulv och jag ser gärna att han åker i slutet på rundan.
Så du hyser inga misstankar mot Brynolf då? Eller tror du att det finns två ulvar bland de som upgett NOM?

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Så du hyser inga misstankar mot Brynolf då? Eller tror du att det finns två ulvar bland de som upgett NOM?
Det är fullt möjligt att vi har två ulvar bland NOMerna. Och jag tycker att misstankarna mot Brynolf är lite väl upphajpade, om än inte orimliga. Men jag tror det handlar mer om ett initialt misstag som sedan eskalerat bortom all kontroll och eventuellt utnyttjats av ulvarna. Jag grönar honom inte, men jag ser hellre att Vimes åker i nuläget.

Recca

Femme Fatale
Re:

När jag går tillbaks i tråden så tycker jag bestämt att det är du som är först att outa att din förmåga är kopplad till någon annans. Vicotnik ger intrycket av att han faktiskt bara har information om det hela (antar att han får bestämma om han vill outa sanningen här). Möller kommer in efter dig och outar en hel radda mystiska grejer kring sin roll, däribland relationsrollen. Möller står inte högt på min lista över misstänkta...

Vimes misstänker länge dig, xyas, vilket han inte borde göra om han semi-bekräftar din förmåga.

Vimes outar sin information om delade förmågor sist av alla, vilket är jävligt safe och han gör det utan anledning vad jag kan se. Det för liksom inte spelet framåt utan handlar mest om att han försöker gröna sig, vad jag ser... Det är inte likt Vimes alls.

Men finns det mer du går på när du lägger din röst på Vimes, xyas?

/Recca som velar mellan att byta röst till Vimes och att behålla den på Brynolf.

...Röst: Vimes

Det jag vill se är Vimes förklara sin outning; vad var syftet? Samt att Vicotnik resonerar kring det här då det verkar som att han sitter med en nyckel till detta.

Xyas

Swashbuckler
Re:

Recca said:
Det för liksom inte spelet framåt utan handlar mest om att han försöker gröna sig, vad jag ser... Det är inte likt Vimes alls.
This.

Det här beskriver ganska bra hur jag känner för Vimes spelande genom hela den här rundan, och varför jag vill ha ut honom. Därtill kommer hans ointresserade attityd innan både till mitt ifrågasättande och rösterna på honom som känns väldigt o-Vimesig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re:

Recca said:
Samt att Vicotnik resonerar kring det här då det verkar som att han sitter med en nyckel till detta.
Det stämmer att jag har information om saken.

Ush gillar verkligen inte att gå ut med det här, men jag tror tyvärr det är för byns bästa, det kommer minska förvirringen (hoppningsvis) även om det utsätter mig och troligtvis de andra som outat att de har delad information.
Den infomation som jag har är att jag kan analysera balistik. Tillsammans med en för mig okänd grupp kan vi tillsammans fastställa vilken klass en död spelare tillhör (vet ej om det gäller mordoffer eller de vi röstar ut eller båda). Om jag tolkar min förmåga rätt så bör det inte bara vara jag som får denna information utan även de som ingår i gruppen.

Xyas

Swashbuckler
Re:

Vicotnik said:
Den infomation som jag har är att jag kan analysera balistik. Tillsammans med en för mig okänd grupp kan vi tillsammans fastställa vilken klass en död spelare tillhör (vet ej om det gäller mordoffer eller de vi röstar ut eller båda). Om jag tolkar min förmåga rätt så bör det inte bara vara jag som får denna information utan även de som ingår i gruppen.
Kan börja med att säga att jag är inte del i den gruppen.

Sen ordet grupp. Hur många är ni egentligen? Det finns inga indikationer på det?

Möller

Hubert Hortlax
Re:

Vicotnik said:
Jag kan säga så mycket som att min gissning höll.

Möller

Hubert Hortlax
Brynolf said:
Så... Möller var väldigt sloppy i början men shejpade sedan upp sig lite. Har mest bråkat med mig och Xyas. Att han är miller känns mindre sannolikt än att Sapient är det.
Allt dethär håller jag med om. Utöver möjligtvis att jag bättrat mig nu, jag har visserligen kommit igång men jag kan fortfarande ha fel.

Nåja. Du flyttar din röst från !Paxen när han outat till mig. Jag säger inte att dina anklagelser mot mig är helt felaktiga, men jag tycker inte att det du gör räcker. Nu har du mig som primär misstänkt. Men sen då? Vem är nummer två?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re:

Sen ordet grupp. Hur många är ni egentligen? Det finns inga indikationer på det?
Inte en aning hur många den består av, eller vilka.

Jag har ett hum om hur jag kan få reda på det, men det tänker jag hålla för mig själv, vill inte riskera resten av gruppen, vilka det nu är.

Recca

Femme Fatale
Re:

Vicotnik said:
Står det ballistik?

Tycker du går ut för tidigt dock. Jag känner mest att vi tappade på detta. Hade hoppats på att du hade information enbart, och inte förmåga.

Jag har en vild teori. Kan det vara så att den som nattdödas OCH/ELLER den som utröstas har osynlig identitet förutom för de grupper som kan identifiera personen?

Är det då rimligt att det finns ulvar i den här gruppen?
Jag gissar på nej: Det går att använda kraften för att gröna bybor.
Eller ja: tanken är att ord ska stå mot ord och i själva verket har större delen av deltagarna i Mutant 2089 samma förmågor (troligtvis uppdelade på klass/yrke och eventuellt även uppdragsgivare).

...Okay, out of the line here. Det är en grej som vi inte behöver gå in på eftersom vi får reda på det nästa runda. :gremtongue:

Eller är syftet med förmågan att på något vis ofelbart kunna kolla de där mutisarna som pingar ulv när de sias på annat vis?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Jag tror på väktare men jag är inte väktaren.
Men jag håller med dig i vilka yrken som det är troligt att väktaren finns.
Bumpar dig igen Spider. Kan du göra det du lovat mig? Förklara mer tydligt vad det är du vill få fram som jag inte greppar. Jag kommer göra ett försök till utan din hjälp, men jag gillar inte att du undviker att göra saker som du säger att du skall göra.

Möller

Hubert Hortlax
Re:

xyas said:
Möller said:
Jag kan säga så mycket som att min gissning höll.
What? Vad menar du?
Jag skrev såhär för ett tag sen:

Möller said:
Jag skulle också våga mig på en gissning. Eftersom vi har fyra »relationsroller« så gissar jag att vi har två par. Det ena parens förmåga rör yrken, den andra rör klasser.
Okej, det är en rätt lös gissning. Det krävs tillexempel inte att vi har två par, utan det kan vara fler med de två förmågorna. Inte heller behöver de fungera på exakt samma sätt. Men jag är inte överraskad hur Vicotnik beskriver sin förmåga.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">NOM: (5) Vimes, Brynolf, Recca, Vicotnik, Xyas
ROB: (2) Spider Jerusalem, !Paxen
MUT: (1) Möller,
PSI: (0)
REP: (0)

---

BRAT: (1) Konrad Kovanlj
KRIM: (1) Brynolf
MERC: (1) Möller
MPOL: (0)
SVOT: (1) Spider Jerusalem
KORP: (0)
MUD: (0)
ZIGGY: (1) Sapient
</div>

Det finns väktare med i spel vill jag påstå. Mukwa har inte lämnat en sådan utanför.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Kanske är farligt att sitta och spekulera i väktare men det skiter jag i nu.

Potentiella väktare utifrån yrke:
MERC-MPOL-SVOT

MERC-Möller sias brun och det tvivlar jag på att en väktare gör.
SVOT-Spidde tror inte på väktare så där hårt.
!Paxen tror inte heller på väktare så värst hårt.

Jag är inte väktare.

Någon av NOMissarna som inte gått ut med Yrke kan vara en väktare, Vimes-Vicotnik-Recca-xyas.

Alternativt har vi i värsta fall en väktare som sover på jobbet. Alltså, Korpen eller Andersson och det skulle ju vara katastrof.

De NOMissar som inte gått ut med sitt Yrke bör ju således inte göra det. Problemet med det är ju Brynolf. Han har ju en hoper med NOM-polare efter sig och kan ju inte claima väktarrollen som en KRIM direkt. Övriga kommer ju att vänta med att outa ett Yrke som kan peka mot en väktarroll. Det passar ju ulvarna som handen i handsken. I det här fallet så räknar jag med att Brynolf inte är den felande länken utan någon av de andra NOMissarna.

Problemet är att jag inte riktigt kan måla upp en bild med de övriga 4 som ulvar (än..jobbar på det).

Det lättaste är ju att måla satan på väggen och skriva Brynolfs namn. Det är ju lätt som fan och man har byns stöd. Det får mig ju såklart att tänka på vilka som gör just det. Alltså, hänger upp Brynolf som den värsta ulven av dem alla. Det är ju klockrent att Brynolf har spelat lite krassligt till en början och något en bright ulv snabbt som tusan lägger på minnet. Av de 4:a rankar jag Vicotnik högst på min nuvarande lista. Mycket tack vare den arroganta inledningen där han inte orkade sätta sig in riktigt förens han var på jobbet. Sen hans lista då förstås. Den gillade jag inte heller så värst mycket, och nån väktare tror jag inte Vicotnik är.

1. Vicotnik
2. Vimes
3. Recca
4. xyas
</div>
Ja jag vet. Det finns luckor även här men jag börjar få tisbrist. Måste stänga på jobbet och iväg för lite handling och sen hem till la familja.

Får avbryta här tillsvidare.
Jag tycker din sammanställning är ganska bra, men det som jag måste få ett förtydligande om just nu är när jag ska ha sagt att jag inte tror att en väktare är med..? För det är en jävligt dum sak att säga som jag inte minns överhuvudtaget. </div></div>

Eller, nu är det jag som är dum igen.. Du menar att det inte är så troligt att jag är väktare? </div></div>

Alltså, !Paxen du sjunker längre ner på min lista. Du är inte med i matchen och läser inte alla inlägg som rör dig riktigt så där väl som man förväntar sig att en anklagad man skall göra.

Jag kommer citera mig själv i ett nytt inlägg.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re:

Recca said:
Står det ballistik?
Ja det står: Ballistik.

Recca said:
Tycker du går ut för tidigt dock. Jag känner mest att vi tappade på detta. Hade hoppats på att du hade information enbart, och inte förmåga.
Tyvärr var det inte så och jag hade inte kunnat ytra mig mer om det hela än jag tidigare gjorde. Och nu när den här debaten började blomma upp och du ber mig teorisera runt detta så tänkte jag först skita i det och låta det hela bero men det hade inte direkt varit hjälpsamt och skapat mer bekymmer och vi skulle förlora tid på att jaga mig eftersom jag inte tänkte säga något.

Så jag tror tyvärr det jag gjorde är det bästa för byn i den här situationen.

Recca

Femme Fatale
Re:

Vicotnik said:
Recca said:
Står det ballistik?
Ja det står: Ballistik.

Recca said:
Tyvärr var det inte så och jag hade inte kunnat ytra mig mer om det hela än jag tidigare gjorde. Och nu när den här debaten började blomma upp och du ber mig teorisera runt detta så tänkte jag först skita i det och låta det hela bero men det hade inte direkt varit hjälpsamt och skapat mer bekymmer och vi skulle förlora tid på att jaga mig eftersom jag inte tänkte säga något.

Så jag tror tyvärr det jag gjorde är det bästa för byn i den här situationen.
Alright..

Konrad Konvalj

Myrmidon

I det här inlägget har jag en del anklagelser mot dig !Paxen och inget av detta har du berört. Du har hoppat över det här inlägget och gett dig in i ett annat inlägg som rör lite väktar-snack som jag pular med på fritiden.

Fetmarkerar ett stycke som du själv har skrivit. Det är därifrån jag fått för mig att du inte är så värst på gällande tanken om en väktare. Alltså, du är inte så säker på om dom finns med i spel, men att siare bara måste finnas.

Konrad Konvalj said:
En del text och mycket freebasande från mitt inre. Kan finnas faktafel och liknande, men jag måste ut med det nu för att kunna gå vidare in och studera.

Om det finns en MPOL bland NOMissarna så tror jag ju inte !Paxen´s ROB är så värst trolig att hamna i det facket. I så fall bör !Paxen-ROB placeras in i Spiders SVOT ficka.

Vi har 8 Yrken.
3 ulvar känns vettigt.
Det ger oss ett litet överskott på spelare mot de yrken som finns att välja bland.

Alltså sitter 2 spelare med samma Yrke. Spider och !Paxen enligt mitt resonemang ovan.

Nu har ju jag lite svårt att lita till !Paxen. Sen har jag lite svårt att lita på Spider också. I Spiders fall kan det bero på att jag inte riktigt greppar det han skriver. Dock så har han lovat att försöka förtydliga för mig efter nått möte eller så.

Andersson lär vi inte få ett skit av så länge det inte framgår efter hans diskning vad han tillhör. Har inte kollat upp det i regelverket. (och om någon kan kontakta honom IRL skulle det ju hjälpa oss om man nu får det?)

Sen får vi kolla lite på att det sitter 5 pers på NOM och och 4 pers sitter utan Klass. Jag vet ju vad jag är och jag tror ju att Sapient är MUT. Korpen/Andersson har vi inte den blekaste aning om vad de är. Skulle någon av dessa visa sig vara NOM har vi typ 6 NOM och det är på tok för mycket. Redan 5 NOMissar är illavarslande.

Jag skulle villa ha:
NOM: 4
ROB: 2
MUT: 2
PSI: 1

Det ger mig 1 ulv bland NOMissarna helt klart, och enligt mig själv så är den högst misstänkte Brynolf, men som jag ser det är det inte riktigt läge att slå fast vid det på något vis. Brynolf´s pingande är ju inte så värst starkt. Det var lite körigt i starten för Brynolf, men efter det har han ju repat sig rejält vill jag påstå. Sen är han först ut att outa NOM det tycker jag talar lite till hans fördel. Jag måste ge mig in i NOMiss träsket djupare känner jag.

Sen så kan jag tänka mig att det finns en ulv bland ROBotarna för att det hela skall gå ihop måste !Paxen eller Dr.Spider ljuga. Det är inte en omöjlighet i min värld. Jag har suktat efter att få fram nått på !Paxen rätt länge. Det på grund av att han finns men finns inte. Sen hans outning (ROB) har jag inte sätt skymten av honom. Varför vågar sig !Paxen på en sådan lögn? Det kan mycket väl vara så att Andersson/Korpen är den egentliga Roboten. Båda dessa har !Paxen varit ute efter trots att deras aktivitet är noll.

Alternativ 1: !Paxen är vår väktare. Kanske är rätt dumt av mig att skrika ut det, men eftersom Spider förnekar en roll som väktare (typ) och är ROB+SVOT.
Av !Paxens första inlägg att döma går han ut rätt hårt och förnekar att det finns en väktare också: "Eventuella siare (måste finnas) och väktare (inte lika säker å det)" Båda våra ROB´s går ut och förnekar (kanske är ett starkt ord) möjliga väktar roller och det låter ju helt sjukt i mina öron eftersom hela spelet lär vara fyllt av: cybernetik-mentala och fysiska mutationer-robotteknik-vapen-droger-information

Okay. Det säger ju sig självt att det är dumt att hinta om att man har en powerroll men nog luktar det någonstans här. Robotarna kanske inte är väktarna precis som !Paxen & Spider tror. Istället sitter de inne med nån robotteknik alá stålskelett och tål två träffar, men att båda gör det betvivlar jag starkt. Sen att båda "förnekar" en väktar roll tycker jag är skumt.

Alternativ 2: !Paxen är inte vår väktare, men har information om att det finns en väktare. Han kanske till och med vet vem som är väktaren? Tror inte det går ihop dock. Det borde vara OP-Ulv power om man hade koll på det.

Enligt Spider (som inte är väktare) och är SVOT borde vi kunna utläsa en del genom att få fram vad !Paxen har för yrke.

Nu målar jag ju upp ett scenario där !Paxen är en av ulvarna här, och det är nått som jag haft på känn (eller så har jag varit paranoid över !Paxens spelande och färgad därifrån). Men det är nått som inte känns rätt med våra robotar.

Sen har vi bröderna Miller.

Möller är en apful MUT.
Sapient är Ziggy. (och troligen en MUT enligt mina funderingar)

Möller hintade om att det fanns något negativt med hans roll, men Sapient är ju bra mycket mer trovärdig.

Håller jag fast vid mitt väktarspår (alltså att det finns en väktare ibland oss) så stryker jag ju Möller rätt av. Detta till trots att han är MERC. Finns en väktare så finns den hos MPOL eller SVOT och enligt robotarna finns det inte hos SVOT.

Således har vi ju råd att hänga Möller. Han är inte väktare och synas han så är han ulv. Är han bybo så blir det ju knasigare och det är inget jag har orkat fundera över ännu, men det måste vi ju såklart göra. Och det har redan gjorts har jag sätt men jag har inte satt mig in i det hela.

Min röst på !Paxen lär ju ligga kvar. Jag har målat upp ulvscenarion i mitt inre och vill ha mer av honom. Mer av allt! Jag vill ha Yrket och sen vill jag ha en spelande !Paxen inte en osynlig !Paxen.

Det finns fanimäj mer att bita i här det vet jag och det kommer jag att göra.