Nekromanti V2089 (Runda 2)

Recca

Femme Fatale
Re: Outningar- klass och yrken

Sapient said:
Om du tittar efter i förra rundan, så håller jag en ganska skeptisk linje mot att dra alltför långtgående slutsatser av "symmetrierna". (Jag tror att Mukwa kan ha gjort dem avsiktligt vilseledande i små delar, för att hålla oss förvirrade.)
Det här kan jag hålla med om. Mitt yrke kopplas visserligen definitivt ihop med min förmåga men jag har inget fluff som visar varför jag som MPOL kan sia klass på döingar såsom Vic har expertis om ballistik.

Sapient

Swashbuckler
Vicotnik said:
10 Delatagare kvar:
!Paxen
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas

Av dessa så har !Paxen gått ut som siare (om det är sant)och grönat Vimes.
Kvar är då 8 deltagare.
Av dessa så har Vimes och Möller en förmåga som gör att jag finner dem grönade.
kvar är 7 delatagare.
Av dessa så har Vicotnik och Recca en förmåga som gör att jag finner det orimligt att någon av oss skulle vara ulv.
Eftersom jag redan kritiserat Vimes för den snabba slutsatsen att !Paxen är grön, måste jag rikta den frågan till dig också. Är det inte lika sannolikt att han tog en rövare mot slutet, hellre än att bli hängd, och sen lite misstänkt att han väljer att "sia" den som ledde strömhoppet från hans utröstningslista och en av de redan grönaste byborna?

Uteslut det ledet, och kvar är sex deltagare:
!Paxen
Konrad Konvalj
Korpen
Sapient
Spider Jerusalem
Xyas

Av dessa 5 så finner jag Sapient minst trolig ulv då jag anser att han bidrar mest till byn.
Instämmer... :gremwink:

Korpen har bidragit minst vilket också gör att vi inte har någon information av värde på Korpen.
Mer än så, han kryper konstant under radarn. Visserligen har han angett skäl, men vi måste ändå grilla honom ordentligt. Som det nu är kommer han inte bara lindrigt undan, om han är ulv kan han strössla in den info han känner för, när han vill, och sen lätta igen.

Spider Jerusalem sticker ut väldigt mycket i och med hans outning som verkar innehålla väldigt många olika förmågor/nackdelar och information, att han inte har internet hemma kan jag faktiskt tro på i och med att han har precis flyttat.
Spiders allmänna virrighet och vaghet kan dock inte förklaras med att han inte har internet hemma, då han till största delen skrivit från jobbet.

Korpen, Spider och !Paxen måste granskas hårt.

!Paxen står och väger för mig. Han kan vara helt grön (siare) eller en listig ulv. Jag saknar information som säkert kan avgöra frågan, och Vimes - hur säker han än verkar - har inte sagt ett skvatt om varför han är så säker på sin sak.

Recca

Femme Fatale

Men det råder väl inga tvivel om att !Paxen är siare och därmed grön? Vilket skyfflar över ulvskuld på robot nr 2. Som ju rakt genom runda 1 varit väldigt mysko.

3 Mut är också fuffens så en av Möller, Korpen och du borde ju vara ulven, som jag ser det. Jag tycker också det är knäppt att Möller menar att han sias som ulv eftersom han är vanställd medan du då menar att du sias som ulv för att du är Ziggy/MUT... Inget fluff där, låter det som. Men återigen, min fömåga har inget fluff som matchar Vicotniks så jag vet inte hur incriminating jag ska tycka att detta är.

Vimes

Sillkung

Sapient said:
Att jag kan ha tagit miste på anledningen att jag sias röd, är en sak. Det medgav jag tidigt. Det är möjligt, om din teori stämmer, att det snarare kommer av KLASS än YRKE. Men det är din tolkning. Jag har inte "ändrat mig", jag har medgett att du kan ha rätt.
Nej det stämmer. Du har inte sagt: "Åh, jag såg fel. Det är ju tydligt att det är MUT min millerroll är relaterad till!".

Men du har heller inte sagt: "Nä, fan, här står det faktiskt om att jag är från Zonen och därför miller!"

Det du sagt är: "Nå, oj, ja, det går ju att tolka åt båda hållen."

Grejen är, att du i ditt outningsinlägg (där du outade ZIGGY och miller), enbart refererar till att du är Ziggy och att vi "city-folk" därför inte litar på dig. Där gör du uppenbart den kopplingen. Du skriver senare att du gjorde det antagandet, men om man tittar närmare så kan det lika gärna tolkas som att det är för att du är mutant som du är miller. Jag kan köpa att fluffet kan vara forumlerat så att det är svårt att skilja om det är mutant-fluff eller ziggy-fluff vad det gäller nackdelen.

Däremot så borde ju din förmåga vara kopplad till att du är ziggy, eftersom din nackdel är kopplad till din klass. Det har du inte gett några indikationer på alls. Är din förmåga kopplad till att du är ziggy? Tänk över ditt svar, Uffe. För det är rätt intressant att du inte har sagt något om det ännu, med tanke på vad som varit.

Sapient said:
Om du nu tror att jag var så slug att jag gick direkt in och planterade detta redan i starten på spelet, samtidigt som jag begick ett så - jämförelsevis - enkelt misstag som att trassla in mig med KLASS/YRKE-sannolikheter, så verkar det ju väldigt obegåvat av mig.
Fast nu har du kastat om kronologin, Sapient. Att du gick ut med miller p.g.a. ziggy var inte ett enkelt misstag. Det var inget misstag alls förens Möller outar sig som miller p.g.a. att han var mutant, och att jag tillsammans med Möller outar vår relation och fastställer teorin om "en/ett klass/yrke = en förmåga". Där och då började din plan (som ju var skitsmart, jag var själv inne på att bluffa mig som miller om jag blev ulv i det här spelet) få problem. Så förhållandet "smarta planteringar" följt av "dumt misstag" finns inte. Du har spelat smart, inget snack om saken. Men du hade otur att det fanns millers i spel till att börja med, samt att det fanns symmetri i förmågor och klasser.

Sapient said:
Vad händer då om Korpen outar det inom kort? Well, det förefaller då högst sannolikt att någon av oss inte bara är Miller, utan skurk på allvar.

Om det sen är jag, Möller eller Korpen får ju byn bedöma. (Jag tycker ju inte det är jag som då har haft mest problematisk outning, om jag säger så...)
Jo, byn får bedöma det (vilket i praktiken innebär att jag bestämmer det :gremsmile: ). Jag håller med om att mycket hänger på hur Korpen kraxar. Men: det ska mycket till för att jag ska börja tro att Möller är ulv. Och hur sannolik är Korpen som ulv? Hans ulvpolare lär ju, i och med hans låga närvaro, hålla honom updaterad. Jag förhåller mig väldigt tveksam till att de skulle låta honom outa sig som MUT och sedan skriva "Vad är en miller?"

Sapient

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
För jag var säker på att jag skulle ryka förra rundan och ville inte ta med mig informationen till graven.
Nja. Du satt ju rätt säkert måste jag måste jag påstå.

Du postar ditt sista inlägg 05.20 och då hade du inte en ända röst på dig.
Bra där! Du sätter fingret på ännu en av Dr.Horribles självmotsägelser...

Spider skriver kl 15:10 på onsdagen:
Bra då du har gått ut med det så finns det ingen anledning för mig att inte berätta min information.

Det finns 2 MPOLS och 2 MERCS i spel.
Hur han då kunde tro att han skulle bli utröstad, är en gåta. (Om än, ska sägas, vi var en del som hade satt honom högt på våra listor. Men röster hade han inga alls vid den tiden.)

Möller

Hubert Hortlax

Sapient said:
Hur han då kunde tro att han skulle bli utröstad, är en gåta. (Om än, ska sägas, vi var en del som hade satt honom högt på våra listor. Men röster hade han inga alls vid den tiden.)
Och?

Det är de sista femton minuterna då det avgörs. Röster flyttas snabbt, och att tro att man sitter säkert för att man några timmar innan rundans slut inte röstas på är ytterst naivt.

Samma sak gäller förövrigt att Vimes (med flera) »velar« i slutet av rundan och byter röst ofta. Detta är super-koncentrerade drev, där man åtminstone om man är Vimes kan få ut endel information om vart folk egentligen står.

Sapient

Swashbuckler

Recca said:
Men det råder väl inga tvivel om att !Paxen är siare och därmed grön? Vilket skyfflar över ulvskuld på robot nr 2. Som ju rakt genom runda 1 varit väldigt mysko.
Jag skulle säga att det beror på K.K:s förmåga. Som Vimes konstaterar, är det svårt att tro att byn inte har någon siare alls. Det skulle lämna oss utan en väldigt viktig roll. (Låt vara att symmetri-förmågorna hjälper till att skapa en "grönad kärna" i byn.)

Det gör det också extremt underligt att jag och Möller (och ev. Korpen) begåvats med Miller-egenskapen.

Recca said:
3 Mut är också fuffens så en av Möller, Korpen och du borde ju vara ulven, som jag ser det. Jag tycker också det är knäppt att Möller menar att han sias som ulv eftersom han är vanställd medan du då menar att du sias som ulv för att du är Ziggy/MUT... Inget fluff där, låter det som. Men återigen, min fömåga har inget fluff som matchar Vicotniks så jag vet inte hur incriminating jag ska tycka att detta är.
Tre MUT är inte fluffmässigt otänkbart, om vi bara håller oss till proportionerna som Mutant2089 sätter upp. (Jag gjorde nån utläggning om detta tidigare, om du vill gå tillbaka...)

Men tre MUT med Miller + 3 ulvar ger potentiellt 6 som pingar rött. (5 om en av MUT i själva verket ÄR skurk, osv.)

Att hälften av hela gruppen skulle pinga som skurkar (medan bara hälften igen är det) är ju ett helskumt upplägg. Men å andra sidan, om nu Mukwa planerat att vi skulle skaka i paranoida paroxysmer över detta, så borde han ju snarare ha gödslat med siare, för att låta oss upptäcka det den vägen...

Så ja, jag håller med om att det inte går att få någon som helst trovärdighet i det.

Dock - vi vet ju inte hur det är med Korpen än.

Möller

Hubert Hortlax

Om mina anteckningar är korrekta så är:

Namn: Klass och Yrke med förmåga/information

Konrad: PSI och BRAT med ?
Korpen: MUT och ? med ?

Möller: MUT och MERC med Yrkes-siare samt Miller
!Paxen: ROB och MUD med Fraktions-siare

Recca: NOM och MPOL med Klass-siare
Sapient: MUT och ZIGGT med Miller

Spider: ROB och SVOT med engångs väktare samt PSI fungerar inte samt info: 2 MERC/MPOL
Vicotnik: NOM och MPOL med Klass-siare

Vimes: NOM och MERC med Yrkes-siare
xyas: NOM och KORP med Bombtekniker

Är det något jag har missat?
Du har missat Brynolf och Andersson, inte för att det spelar så jättestor roll.

Skitonödig grej, antagligen: Om du kan bygga fejkade varelser, replikanter, i nästan vilken form som helst (inklusive muteringar?), varför bygga dem som robotar? Det låter dels rätt dumt, dels inte helt enkelt. Vad blir skillnaden mellan en robot och en robot-replikant?

Jag tror alltså inte att robotarna är replikanter. Däremot kan fortfarande en vara infiltratör. Vad gott det nu gör oss.

Vimes

Sillkung

Sapient said:
Det verkade solklart att Paxen skulle åka ut. Och vi var flera som hållit honom för höggradigt misstänkt under en stor del av rundan, så det var helt i sin ordning så långt.
Solklart? Jo, tjena. Någon som varken outat YRKE eller förmåga? Någon vars scum tell är att hans spelar precis som han brukar. Visst, sure, jag var redo att rösta ut Paxen om han inte gjorde en grönande outning. Men att det skulle vara solklart att en spelare som vi vet så lite om (som vi gjorde då) var du tydligen rätt ensam om att tro.

Vi var också åtminstone några som tydligt sett K.K:s hintar om att han var siare och/eller åtminstone noterat att han lämnat blankt på sin KLASS (för att inte komma ut som PSI och bli nattmördad...)

Ergo - min slutsats (och din, vad det har verkat tom. denna rundan) är att det var K.K. som var vår siare.
Jag hade definitivt funderat kring att KK var siare. Att han var PSI var som sagt uppenbart. I den här rundan har jag knappast hävdat att eller ens antytt att jag tror att KK är siare. Det vore bonkers. Jag gissar, vilket jag skrivit, att han är förmågesiare.

I desperation kastar !Paxen ur sig att han är MUD. Vilket vi tror (obs tror) kan vara det samma som siare.

Där drar du och jag uppenbart olika slutsatser. Jag väntar mig att K.K. ska göra en "Vicotnik" och dräpa !Paxen i sista sekund genom att komma ut själv. Du blir på stört övertygad om att den person du precis står i begrepp att hänga plötsligt talar sanning. 17:33 byter du röst till Spider Jerusalem. (Vilket !Paxen givetvis hänger på omedelbart.)

Du måste rimligen medge att allting så långt faktiskt precis lika gärna kan vara en ulv som handlar i desperation?
Visst kan det vara det. Men han hade outat sig som siare. Jag ville markera var jag ville ha min röst i slutet. Och så länge Paxen inte blev outningsninjad av den riktige siaren var han förstås ett jävligt olämpligt mål att rösta ut. Hade KK ninjat Paxen med ett eget siarclaim hade Paxen förstås varit rökt.

Men du. Det gjorde han inte! Men du satt kvar med din röst på Paxen. Hur tänkte du där? Tänkte du att det inte finns någon siare? Varför finns det isf millers? Det här har jag redan avhandlat. Är Paxen ulv måste rimligtvis både du och Möller vara det. Vilket innebär att vi alltså hade fyra ulvar från start. Jikes!

Jag förstår inte alls att du, efter att Paxen outat sig som siare och din antagna siare KK inte sagt något utan köpt det, fortsätter att verka för att Paxen ska åka ut. Bonkers! Även om du är bybo har du ansträngt dig, verkligen ansträngt dig, att få byns siare utröstad.

Att du skriver det här:
Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.
Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.
Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.
Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.
och ändå inte väljer att rösta på Spider, trots att Paxen har outat sig som siare, är ärligt talat inget jag skulle visa upp om jag vore du. Det är jävligt illa helt enkelt.

Och du om någon, som ju länge hade hävdat att du höll Spider som ett av dina absoluta toppnamn, borde ju hakat på där.

Någonstans tror jag att du är smart nog att inse att inte fan kommer Paxen bli utröstad när han har outat sig som siare. Även om folk inte är säkra på honom, så nog fan borde han ges en runda till, för att närmare utreda det hela. Just därför tror jag att du tjatade om att vi skulle ta Paxen, för att folk istället skulle ligga kvar med sina röster (på Recca) eller nypa den inaktive ulvpolaren Andersson istället.

---

Vem vill du rösta ut den här rundan, Sapient? Prekär sits va? När det visar sig att Spider är röd så kommer det ju inte direkt vara grönande för dig, oavsett hur mycket du röstar på honom nu.

Vimes

Sillkung

Nä, jösses. Nu ska jag sova och drömma sköna drömmar om hur jag laddar mina revolvrar med silverkulor.

På återseende imorgon (jag ska försöka hålla mig ifrån spelet med tanke på att jag har sjukt mycket att läsa och skriva, men jag kommer väl sitta här och uppdatera sidan i hopp om en fix ("Oh! Vicotnik rättar någon i ett inlägg på en halv rad! This is the goooooooood shit, man!"))

Konrad Konvalj

Myrmidon

Åh lååård.

Nu förstår jag hur det är att vara en inaktiv spelare. Det är ju omöjligt att hänga med. Det kommer så mycket text att man inte fattar galoppen alls, typ.

Har läst ikapp men jag är inte i zonen känner jag. Mycket smaskens att läsa..

Sap said:
Här har du en nyckelroll, Konrad.

Om den förmåga du har, kan säga något som innebär att byn har en fullgod siare i dig (dessutom i den KLASS där vi hade räknat med den) så kommer ju saken i ett helt annat läge.
Hade jag varit siare hade jag knäppt !Paxen på näsan i runda 1 och hängt honom.

Sapient

Swashbuckler

Vimes said:
Fast nu har du kastat om kronologin, Sapient. Att du gick ut med miller p.g.a. ziggy var inte ett enkelt misstag. Det var inget misstag alls förens Möller outar sig som miller p.g.a. att han var mutant, och att jag tillsammans med Möller outar vår relation och fastställer teorin om "en/ett klass/yrke = en förmåga". Där och då började din plan (som ju var skitsmart, jag var själv inne på att bluffa mig som miller om jag blev ulv i det här spelet) få problem. Så förhållandet "smarta planteringar" följt av "dumt misstag" finns inte. Du har spelat smart, inget snack om saken. Men du hade otur att det fanns millers i spel till att börja med, samt att det fanns symmetri i förmågor och klasser.
Ursäkta, du sa vad sa du?

Det är sannerligen inte JAG som kastar om kronologin nu. Vi HADE börjat nosa på koppling mellan förmågor (egenskaper, framhärdar jag) och åtminstone endera KLASS eller YRKE redan innan jag outade.

Jag outar kl. 02:48 7/2.

Jag skrev själv följande två timmar innan det:
Kopplingen FÖRMÅGOR beror för övrigt på sammanhanget i den andra kommentaren. Det senare inlägget här, är ditt svar till Vimes angående den diskussionen. (Jag tror förmågor kan vara kopplade till både KLASS och YRKE.)
Klockan 22:20 6/2 skrev Möller:
Vimes, vad tror du om min teori att Spiders förmåga har en koppling både till hans yrke och klass? I ditt exempel skulle det då bli typ »Insatstränad stålpolis: Du kan ...« Är den möjlig, utifrån hur Spider agerat?
Redan tio timmar tidigare samma dag hade han skrivit:
Jag tror det är rimligt att alla roller ...
... har en fluffmässig koppling mellan information/förmåga och klass
... har en fluffmässig koppling mellan information/förmåga och yrke

Jag tror det är mindre rimligt att någon roll
... inte har någon information eller förmåga, en sk. blank roll
... inte har en fluffmässig koppling mellan information/förmåga och varesig klass eller yrke

Jag tror däremot det är möjligt att roller har en fluffmässig koppling mellan information/koppling och både klass och yrke.
Det här var det dummaste rookiemisstag jag kan tänka mig. Du hänger upp HELA din misstanke på mig på några obevisade antaganden och det centrala i min ulvighet ska vara att jag har claimat att vara Miller för att smita undan, som du ska bevisa genom att jag "ändrat mig" (vilket jag alltså inte har) och på kronologin.

Och du kollar inte ens UPP kronologin? Du bara skarvar rakt av???

Det där luktar ulv så det stinker om det. Sorry, kopplade förmågor eller ej. Det här måste du förklara riktigt #€%$@ bra nu...

Röst: Vimes

Att aktivt förleda byn är oförlåtligt. Även om du inte är ulv, så är du då sannerligen ingen bybo att lita på...

Konrad Konvalj

Myrmidon

Baserat på Vicotniks anteckningar:

Namn: Klass och Yrke med förmåga/information

Konrad: PSI och BRAT med ?

Korpen: MUT och ? med ? Ut med hela protokollet. Vare sig det ligger röster på dig eller inte. Alternativet är att du loggar in i helgen och är aktiv som ett as och svarar på alla frågor och hjälper byn på annat sätt.

Möller: MUT och MERC med Yrkes-siare samt Miller

!Paxen: ROB och MUD med Fraktions-siare

Recca: NOM och MPOL med Klass-siare

Sapient: MUT och ZIGGT med Miller

Spider: ROB och SVOT med engångs väktare samt PSI fungerar inte samt info: 2 MERC/MPOL

Vicotnik: NOM och MPOL med Klass-siare

Vimes: NOM och MERC med Yrkes-siare

xyas: NOM och KORP med Bombtekniker

Röst: Sapient

Jag är intresserad av din information och om det finns förmågor på ditt protokoll. I övrigt har du postat en massa skön läsning och du är klinisk. Kan inte vara annat än impad.

Övrigt:

Jag har postat ett inlägg tidigare där jag skriver att endast !Paxen är den som verkligen lyckats med att använda sin förmåga. Har jag rätt i det eller är det någon som har slagit mig på fingrarna?

Jag anser fortfarande att det är konstigt om det är så att jag inte är fel ute. Vico/Recca räknar jag inte in eftersom det är uppenbar information som kommer från Mukwa.

Spider valde för övrigt att inte använda sin defekta väktarpower trots att han var stormsäker på att åka ut. Det är ju uppenbart skitbra jobbat för byns räkning!

Sapient

Swashbuckler

Vimes said:
Nä, jösses. Nu ska jag sova och drömma sköna drömmar om hur jag laddar mina revolvrar med silverkulor.
Ja, om du drömmer om silverkulor så lär det inte vara några sköna drömmar...

Jag noterar att du undviker alla frågor till dig. Du har fått backa på flera punkter i dina så kallade "sakförhållanden" som helt enkelt inte stämmer. (Och i ett senare inlägg, tyvärr postat efter detta, visar jag ju att du helt står med brallorna runt fotknölarna...)

Det som skulle gröna dig, är att din förmåga är kopplad till Möllers. Men låt oss då inte glömma vad han skrev, 22:26, 6/2:
Förövrigt funderar jag på om det är nödvändigt att min roll är kopplad till (minst en) annan bybo. Jag ser inte direkt att det är omöjligt min roll istället(/också) är kopplad till en ulv.
Vicotnik (vill jag minnas) och jag har petat lite i den möjligheten också, men uppenbarligen inte mycket nog för du har lyckats komma undan med att få alla att tro att du är grön utan att förmågorna egentligen garanterar det. De ger bara en koppling mellan två spelare, men säger inget om "uppdragsgivare".

Sapient

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider valde för övrigt att inte använda sin defekta väktarpower trots att han var stormsäker på att åka ut. Det är ju uppenbart skitbra jobbat för byns räkning!
Det är för att den aldrig funnits och vid rundans slut hade han glömt att han hittat på den...

Konrad Konvalj

Myrmidon

Sap said:
Jag noterar att du undviker alla frågor till dig.
Tycker den linan är rätt bra. Vimes har ju tidigare dissat en del saker och ting och gått ut med att han skiter i det. Nu börjar du dra fram rätt tunga prylar Sapient och liret är just nu hard core.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Sapient said:
Konrad Konvalj said:
Det är för att den aldrig funnits och vid rundans slut hade han glömt att han hittat på den...
Ungefär så tänkte jag om båda ROBotarna. En claimar väktar roll och den andra Siar roll. Inget jag har släppt ännu heller för den delen, men jag tror vi kan pausa dom tankarna tillsvidare.

Nått gott kommer ju att komma ur Sapient vs. Vimes är jag rätt säker på.

Vimes

Sillkung

Sapient said:
Det är sannerligen inte JAG som kastar om kronologin nu. Vi HADE börjat nosa på koppling mellan förmågor (egenskaper, framhärdar jag) och åtminstone endera KLASS eller YRKE redan innan jag outade.
Um. va?

Jo, vi hade börjat NOSA på kopplingen mellan förmågor och KLASS och YRKE. Det skriver jag ju senare i rundan också, i ett svar till xyas, att jag mer eller mindre bara forumlerade vad som flutit runt halvt formulerat i tråden tidigare. Och som jag skrev i citatet du går BAZOOKA-BONKERS på (jösses! tror inte du kommer till Hollywood på den där): "fastställer teorin". Inte "upptäcker", eller ens "utvecklar".

Vad har det för betydelse att redan fanns halvt uttalad (nota bene att MUT inte hade kopplats till miller ännu) när du gjorde din fejkoutning?

Det är intressant att du hänger upp dig på den lilla passusen "fastställer teorin". Den omkastade kronologin är du fortfarande skyldig till, alldeles oavsett att teorin låg och skvalpade i tråden innan (vilket jag, som sagt, inte hävdat annat än).

Du menar att dina brödsmulor inte kan vara del av en plan att fejka millerstatus för att du har gjort ett enkelt misstag när du kopplade ditt millerclaim till att du var Ziggy. Det är ju först senare som vi vet att MUT = miller. Och inför detta säger du att du gjorde ett antagande om att det var för att du var Ziggy som du var miller, men att man om man tittar närmare nog kan tolka det åt båda hållen. Brödsmularna var smarta, men det var ju skit att det faktiskt fanns millers i spel. Och att det var symmetri i förmågorna. Och det kan du väl inte hävda att du visste när du smulade?

Vimes

Sillkung

Sapient said:
Jag noterar att du undviker alla frågor till dig. Du har fått backa på flera punkter i dina så kallade "sakförhållanden" som helt enkelt inte stämmer. (Och i ett senare inlägg, tyvärr postat efter detta, visar jag ju att du helt står med brallorna runt fotknölarna...)
Lurad! Jag sover inte!

Haha, du är för festlig Sapient!

Vilka frågor har jag inte svarat på?
Vilka punkter har jag backat på?
Vilken är din favorittuggleksak?
Föredrar du att vi röstar ut dig eller Spider först?

Nu ska jag faktiskt sova.

Heja byn!