Re: Outningar- klass och yrken
Sapient said:
Det verkade solklart att Paxen skulle åka ut. Och vi var flera som hållit honom för höggradigt misstänkt under en stor del av rundan, så det var helt i sin ordning så långt.
Solklart? Jo, tjena. Någon som varken outat YRKE eller förmåga? Någon vars scum tell är att hans spelar precis som han brukar. Visst, sure, jag var redo att rösta ut Paxen om han inte gjorde en grönande outning. Men att det skulle vara solklart att en spelare som vi vet så lite om (som vi gjorde då) var du tydligen rätt ensam om att tro.
Vi var också åtminstone några som tydligt sett K.K:s hintar om att han var siare och/eller åtminstone noterat att han lämnat blankt på sin KLASS (för att inte komma ut som PSI och bli nattmördad...)
Ergo - min slutsats (och din, vad det har verkat tom. denna rundan) är att det var K.K. som var vår siare.
Jag hade definitivt funderat kring att KK var siare. Att han var PSI var som sagt uppenbart. I den här rundan har jag knappast hävdat att eller ens antytt att jag tror att KK är siare. Det vore bonkers. Jag gissar, vilket jag skrivit, att han är förmågesiare.
I desperation kastar !Paxen ur sig att han är MUD. Vilket vi tror (obs tror) kan vara det samma som siare.
Där drar du och jag uppenbart olika slutsatser. Jag väntar mig att K.K. ska göra en "Vicotnik" och dräpa !Paxen i sista sekund genom att komma ut själv. Du blir på stört övertygad om att den person du precis står i begrepp att hänga plötsligt talar sanning. 17:33 byter du röst till Spider Jerusalem. (Vilket !Paxen givetvis hänger på omedelbart.)
Du måste rimligen medge att allting så långt faktiskt precis lika gärna kan vara en ulv som handlar i desperation?
Visst kan det vara det. Men han hade outat sig som siare. Jag ville markera var jag ville ha min röst i slutet. Och så länge Paxen inte blev outningsninjad av den riktige siaren var han förstås ett jävligt olämpligt mål att rösta ut. Hade KK ninjat Paxen med ett eget siarclaim hade Paxen förstås varit rökt.
Men du. Det gjorde han inte! Men du satt kvar med din röst på Paxen. Hur tänkte du där? Tänkte du att det inte finns någon siare? Varför finns det isf millers? Det här har jag redan avhandlat. Är Paxen ulv måste rimligtvis både du och Möller vara det. Vilket innebär att vi alltså hade fyra ulvar från start. Jikes!
Jag förstår inte alls att du, efter att Paxen outat sig som siare och din antagna siare KK inte sagt något utan köpt det, fortsätter att verka för att Paxen ska åka ut. Bonkers! Även om du är bybo har du ansträngt dig, verkligen ansträngt dig, att få byns siare utröstad.
Att du skriver det här:
Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.
Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.
Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.
Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.
och ändå inte väljer att rösta på Spider, trots att Paxen har outat sig som siare, är ärligt talat inget jag skulle visa upp om jag vore du. Det är jävligt illa helt enkelt.
Och du om någon, som ju länge hade hävdat att du höll Spider som ett av dina absoluta toppnamn, borde ju hakat på där.
Någonstans tror jag att du är smart nog att inse att inte fan kommer Paxen bli utröstad när han har outat sig som siare. Även om folk inte är säkra på honom, så nog fan borde han ges en runda till, för att närmare utreda det hela. Just därför tror jag att du tjatade om att vi skulle ta Paxen, för att folk istället skulle ligga kvar med sina röster (på Recca) eller nypa den inaktive ulvpolaren Andersson istället.
---
Vem vill du rösta ut den här rundan, Sapient? Prekär sits va? När det visar sig att Spider är röd så kommer det ju inte direkt vara grönande för dig, oavsett hur mycket du röstar på honom nu.