Nekromanti V2089 (Runda 2)

Vicotnik

Den onde
Staff member
10 Delatagare kvar:

!Paxen
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas

Av dessa så har !Paxen gått ut som siare (om det är sant)och grönat Vimes.
Kvar är då 8 deltagare.
Av dessa så har Vimes och Möller en förmåga som gör att jag finner dem grönade.
kvar är 7 delatagare.
Av dessa så har Vicotnik och Recca en förmåga som gör att jag finner det orimligt att någon av oss skulle vara ulv.

Kvar är då 5 deltagare:
Konrad Konvalj
Korpen
Sapient
Spider Jerusalem
Xyas

Av dessa 5 så finner jag Sapient minst trolig ulv då jag anser att han bidrar mest till byn.

Korpen har bidragit minst vilket också gör att vi inte har någon information av värde på Korpen.

Konrad Konvalj har snöat in totalt på Recca som ulv och denna besatthet av Recca verkar ha fått honom att gå totalt i spin utan någon större kontroll.

Spider Jerusalem sticker ut väldigt mycket i och med hans outning som verkar innehålla väldigt många olika förmågor/nackdelar och information, att han inte har internet hemma kan jag faktiskt tro på i och med att han har precis flyttat.

xyas är den enda i NOM gruppen som inte verkar gå att verifiera att han är bybo, vilket gör att han är högst upp på min lista över misstänkta.

Xyas

Swashbuckler
Jag kan tænka mig att outa hela min roll tillsammans med førklaringar varfør jag har agerat som jag gjort i samband med den, om det ær det som efterfrågas. Det kan kanske reda ut något frågetecken æven om det inte påverkan min placering på grønhetsskala.

Möller

Hubert Hortlax
!Paxen behåller sin höga misstankegrad sen förra rundan. Men att han säger sig vara siare gör ju att det inte är helt fel att behålla honom i spel ett tag till ...

Konrad Konvalj har väl inte grönat sig tack vare outningar? Han har spelat hyfsat åtminstone. Jag kan tycka att idén om Recca och !Paxen är lite väl invecklad. KK ska jag försöka att studera lite närmare under rundan.

Korpen är såklart knivig. Tänk om han kunde komma ut och outa något som fäller nån annan? Det vore bra.

Recca har visat upp sin vanliga skarphet några gånger under rundan, hon är inte lika bra som i Supernaturalgate. Jag betraktar inte henne som särdeles misstänkt längre. Ni som var med då hon var ulv (pun intended), var hon såhär bitsk i försvaret av sigsjälv?

Sapient känns väldigt grön. Han har spelat bra, särskilt med tanke på att han är ny, och hans outningar verkar stabila.

Spider Jerusalem tycker jag återigen inte varit så väldans konstig, men visst. Han är klart misstänkt.

Vicotnik utöver sina grönande outningar så tycker jag Vicotnik har spelat helt okej.

Vimes verkar ju helgrön. Siad grön, bra outningar, hyfsat spel. Kanske kan vi hoppas på ännu bättre spel från honom nu, tyvärr är ju rundan dock rumphuggen.

Xyas sitter lite halvdåligt till. Jag har inte riktigt sett i hans spel att han är grön.

Vimes

Sillkung
En sak till förresten, varning för överjävligt metaresonemang. Angående att vi inte fick någon utröstning.

Jag hade inte gjort det valet (men jag är ju en sunkig varulvs-SL iofs), byn röstar sannolikt ut en bybo första rundan, och det resultat som blev - 1 bybo/1 ulv - är ju avsevärt sämre för ulvarna än 2 bybor/1 ulv. Jag får nästan intrycket av att Mukwa plockade bort vår utröstning för att det inte skulle bli 1 bybo/2 ulvar, för det hade ju varit en veritabel katastrof för ulveriet.

Ja ni fattar? Det är alltid fullmåne där Spider är.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
En sak till förresten, varning för överjävligt metaresonemang. Angående att vi inte fick någon utröstning.

Jag hade inte gjort det valet (men jag är ju en sunkig varulvs-SL iofs), byn röstar sannolikt ut en bybo första rundan, och det resultat som blev - 1 bybo/1 ulv - är ju avsevärt sämre för ulvarna än 2 bybor/1 ulv. Jag får nästan intrycket av att Mukwa plockade bort vår utröstning för att det inte skulle bli 1 bybo/2 ulvar, för det hade ju varit en veritabel katastrof för ulveriet.

Helt klart en intressant tanke.
Jag hade nog inte gått in som lekledare och försökt styra uppspelet då det kan bli som du säger, vi får in meta information i spelet vilket kan rubba spelets balans.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Vimes said:

Helt klart en intressant tanke.
Jag hade nog inte gått in som lekledare och försökt styra uppspelet då det kan bli som du säger, vi får in meta information i spelet vilket kan rubba spelets balans.
Antingen har Mukwa styrt spelet genom att låta Spider överleva eller så har någon förmågan att låta en spelate överleva en gång från utröstning.

Jag tror på första alternativet, men nummer 2 skulle vara übermäktigt att ha, speciellt som ulv.

Vimes

Sillkung
!Paxen said:
Antingen har Mukwa styrt spelet genom att låta Spider överleva eller så har någon förmågan att låta en spelate överleva en gång från utröstning.

Jag tror på första alternativet, men nummer 2 skulle vara übermäktigt att ha, speciellt som ulv.
Läs spoilern i startinlägget istället för att jönsa.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Om Mukwa gick in och räddade mig så blir jag smått sur helt ärligt, då jag anser att det rubbar spelet och det kommer nu se ut som Vimes teori. Dvs att introducera metainformation är skit.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
!Paxen said:

Aaaah, spoilertag... Okej, slutar diskutera hur det ligger till då det står svart på vitt....

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vimes said:
!Paxen said:

Missade den.

!Paxen

Swashbuckler
Håller på och försöker göra en sammanställning av vilka yrken och klasser folk har och se vart man helst ska leta ulvar någonstans. Kommer så snart som möjligt

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu skall vi se här.

De flesta tycker att jag har snöat in på Recca. Det har jag inte gjort. Jag har kollat hennes inlägg lite hårdare och det tack vare att jag ser ett samband med !Paxen som jag har högt upp på min misstänkta lista. Sen har inte Recca spelat sitt A-game heller för den delen och om jag ses som besatt av Recca så må jag säga att jag ser Recca som besatt av Brynolf.

Brynolf var en kompis till oss bybor och jag sörjer honom fortfarande.

Om jag tar tag i Vicotniks tankar så lämnar det 5 spelare som misstänkta.
*Konrad Konvalj
*Korpen
*Sapient
*Spider Jerusalem
*xyas

Och 5 "grönade" spelare
*!Paxen
*Möller
*Recca
*Vicotnik
*Vimes

Nej det tror jag inte ett skit på. !Paxen grönar Vimes. Vimes/Möller grönar varandra, och Vicotnik/Recca grönar varandra. Det funkar inte för mig.

Jag grönar ingen med hjälp av vare sig eventuella förmågor eller information så att det där klustret grönar varandra ser jag inte som speciellt troligt.

Att xyas inte har nån koppling med dom andra NOMissarna är ju på pappret inte så värst bra. Brynolf hade inte heller några kopplingar eller kluster-gröningar bland NOMissarna och bevisligen var ju han helt grön. Det är bekräftat.

Korpen sneglar på mitt Recca inlägg som är fruktansvärt otydligt och inte ens Recca/!Paxen förstår det hela. Alltså, dom förstår inte att det är en snabbgenomgång av deras spel rundan igenom. Korpen ser någonting där och hoppar på Recca direkt. Korpen är alltså en av få som följer Kånkelmania och det ser jag som en nackdel för Korpen.

Hade jag varit dåligt insatt hade jag inte lystrat till mig själv i det läget. Outningen av MUT är väl inte helt otrovärdig, men vi måste ha mer av Korpen.

Spider Jerusalem är ju fortfarande vid liv. Mina funderingar hade sätt annorlunda ut om han var borta och putsväck. Det hade hjälpt mig.. Nu är båda ROBotarna fortfarande kvar så jag har båda dessa på min misstänktalista och det högst upp. Hela Spiders runda 1 är ju ett virrvarr av flok. Jag greppade långt ifrån allt det han skrev. Det var kort sagt förvirrande.

Min lista:

!Paxen, överlevde rundan med hjälp av sin 50/50 taktik. Spelade inte för byns bästa och det gillar jag inte.

Spider Jerusalem, överlevde tack vare Mukwa. Förvirrande spel, otydlig, en väldans massa outande.

Korpen, hakade på Kånkelmania. Borta hela rundan och skaffade aldrig en egen uppfattning.

Recca, absolut inte en av de jag misstänker starkast men tydligen är det vad många tror.

xyas skvalpar här efter. Har inte så värst bra koll på honom.

Och de 5 mer gröna:

Vicotnik
Vimes
Sapient
Möller
K.K

Jag vet ju att jag är grön och sen känner jag att Sapient är grön, men det skrämmer mig lite eftersom fler spelare gör det. Möller/Vimes konstalationen kommer efter Sapient och Vicotnik ligger sista bland de som är mjuk-gröna.

Möller

Hubert Hortlax
Rösträkning ca 11.10

!Paxen: (1) Möller
Korpen: (2) !Paxen, Recca
Spider Jerusalem: (1) Xyas
Xyas: (2) Vimes, Vicotnik

Ännu inte röstat: (4) Konrad Konvalj, Korpen, Sapient, Spider Jerusalem

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Kånkelbär, i början av rundan uttalar du dig lite mer positivt om Paxen, som om det svängt över lite i och med den här rundan. Sedan skriver du att EN av robotarna fortfarande är ulv. Lite senare nu verkar du vara tillbaka i att Paxen är en väldigt trolig ulv. Kan du förklara det här lite?
!Paxen är ju helt förbytt i denna rundan. Det ser väl du också Vimes? Det är ett helt annat spel från hans sida. Däremot så kan jag inte släppa honom som starkt misstänkt tack vare runda 1. Han hjälpte ju absolut inte byn på något vis alls.

Fel av mig att skriva att EN av ROBotarna är ulv. Båda kan lika gärna vara ulv i min värld. Vi är ute efter 2 ulvar till (om vi startade på 3) och jag har varken släppt !Paxen eller Spider.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Vimes said:
!Paxen said:

Aaaah, spoilertag... Okej, slutar diskutera hur det ligger till då det står svart på vitt....
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
!Paxen said:

Missade den.
....

Vatten på kvarn om man säger så. Inte så väldigt observant spelat som bybo.

!Paxen

Swashbuckler
Outningar- klass och yrken

Okej, har försökt leta igenom alla inlägg men det verkar som att det fortfarande fattas en del, antingen för att jag har missat ett par inlägg eller för att det inte har outats än. Dom som vet kan ju fylla i.

Brynolf Klass: NOM Yrke: KRIM
Andersson Klass: REP Yrke: ???

!Paxen Klass: ROB Yrke: MUD
Konrad Konvalj Klass: ??? Yrke: BRAT
Korpen Klass: MUT Yrke: ???
Möller Klass: MUT Yrke: MERC
Recca Klass: NOM Yrke: MPOL
Sapient Klass: MUT Yrke: ZIGGY
Spider Jerusalem Klass: ROB Yrke: SVOT
Vicotnik Klass: NOM Yrke: MPOL
Vimes Klass: NOM Yrke: MERC
Xyas Klass: NOM Yrke: ???

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Kånkelbär, i början av rundan uttalar du dig lite mer positivt om Paxen, som om det svängt över lite i och med den här rundan. Sedan skriver du att EN av robotarna fortfarande är ulv. Lite senare nu verkar du vara tillbaka i att Paxen är en väldigt trolig ulv. Kan du förklara det här lite?
!Paxen är ju helt förbytt i denna rundan. Det ser väl du också Vimes? Det är ett helt annat spel från hans sida. Däremot så kan jag inte släppa honom som starkt misstänkt tack vare runda 1. Han hjälpte ju absolut inte byn på något vis alls.

Fel av mig att skriva att EN av ROBotarna är ulv. Båda kan lika gärna vara ulv i min värld. Vi är ute efter 2 ulvar till (om vi startade på 3) och jag har varken släppt !Paxen eller Spider.
Jag vill nog säga det att jag hjälper mig själv. Jag har jävligt svårt för analyser och föredrar att försöka dra fram reaktioner. Att hålla koll på inlägg som gjordes för 5 sidor sedan är för tankekrävande.

Ni kan ju fortfarande rösta ut mig.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Outningar- klass och yrken

Hmmm. Är Konrad PSI måntro?

I övrigt så känns det ju rätt onödigt att inte känna till Korpen och Xyas yrken.

!Paxen

Swashbuckler

Möller said:

I övrigt så känns det ju rätt onödigt att inte känna till Korpen och Xyas yrken.
Om inte K.K. är en PSI så ljuger någon om sin klass, och då är det antingen för att h*n är rädda för att bli plockade av ulvarna, eller så är det för att h*n är infiltratör.

Xyas

Swashbuckler

Möller said:

Jag håller med.

Mitt yrke ær KORP och min førmåga ær related till mitt yrke. Ær det byns ønskan att jag ska gå ut med min førmåga också?