Nekromanti V2089 (Runda 2)

Sapient

Swashbuckler
Recca said:
Men vad är det du tycker är överilat och mystiskt? Mina stressiga inlägg 20 minuter innan rundan är slut och det ser ut som att ni är på g att sätta ut mig i skogen som nåt jäkla ulv-foder, eller det faktum att jag outar min information sent och röstar på xyas utan någon direkt förklaring?
Det senare.

Misstanken mot xyas uppfattar ju jag som grundad i en felaktig koppling mellan honom och Vicotnik. Mig veterligen har han redan från första början varit noga med att förneka det, genom att framhålla skillnaderna. Och sagt ifrån när andra gjort kopplingen (både i replik till dig och, något onödigt, mig...)

Jag har gjort en anteckning om att du redan (igår) skrev följande:
Recca said:
Men Möller gick ut väldigt tidigt med att han tillhörde förmåge-gemenskapen som även Xyas, Vicotnik och Vimes anser sig delaktiga i. Det gör att han ser lite mer bybo ut än om han inte gått ut med den infon.
Du har alltså närt denna uppfattning (att xyas sällar sig till dubbletternas skara) en längre tid. Det strider klart mot min minnesbild att han förnekat detta. Ändå har du hållit fast vid det?

Men om du har andra skäl att misstänka xyas, så redogör gärna för dem. (Jag kan gå tillbaka och kolla visserligen, just nu kan jag dock inte på rak arm komma ihåg om du angett några, men det kan bero på alla andra tankar som surrar efter rundans överraskande slut.)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kolla in KK. Han har seglat förbi, lägger rösten på mig med ett fullständigt fabricerat (eller paranoit) inlägg där han parar ihop mig med !Paxen. Om ni läser igenom det han skriver är det ju enbart indicier som är jättedumma. Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen. Om ni röstar ut nån annan än mig ska jag visa vilket fyllesnack KK sysslar med.
Fylle K.K vill veta vad det är jag har fabricerat eller vinklat konstigt.

Senast slutade det så här: "Jag skyller på att den första rösten i rundan alltid baseras lite halv-löst"

Jag har parat ihop dig med !Paxen här och det är inget jag hittar på. Du har svårt att placera !Paxen i något fack, men har från första stund siktat in dig på Brynolf trots att han uppenbarligen har spelat upp sig, och även en paranoid Kånkelman har insett att han var grön i och med sin outning av hans coola förmåga. Innan det fanns han med på min lista men efter ROBotarna och dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Inlägget ovan blev skit. Sorry.

Recca said:
Kolla in KK. Han har seglat förbi, lägger rösten på mig med ett fullständigt fabricerat (eller paranoit) inlägg där han parar ihop mig med !Paxen. Om ni läser igenom det han skriver är det ju enbart indicier som är jättedumma. Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen. Om ni röstar ut nån annan än mig ska jag visa vilket fyllesnack KK sysslar med.

Senast slutade det så här: "Jag skyller på att den första rösten i rundan alltid baseras lite halv-löst"

Jag har parat ihop dig med !Paxen här och det är inget jag hittar på. Du har svårt att placera !Paxen i något fack, men har från första stund siktat in dig på Brynolf trots att han uppenbarligen har spelat upp sig, och även en paranoid Kånkelman har insett att han var grön i och med sin outning av hans coola förmåga. Innan det fanns han med på min lista men efter ROBotarna och dig.

Möller

Hubert Hortlax
Kan vi nu börja betrakta viljan att rösta ut Andersson som iallafall lite av ett scum tell?

Röst: !Paxen
!Paxen avslutar sitt deltagande i runda 1 med en röst på Andersson. 21.39 är han tillbaks i runda 2. Eh? Nä, det ser inte bra ut.

Sapient

Swashbuckler
Recca said:
Kolla in KK. Han har seglat förbi, lägger rösten på mig med ett fullständigt fabricerat (eller paranoit) inlägg där han parar ihop mig med !Paxen. Om ni läser igenom det han skriver är det ju enbart indicier som är jättedumma.
KK said:

Jag har parat ihop dig med !Paxen här och det är inget jag hittar på.
Jag har haft det inlägget där K.K. går igenom Recca/Brynolf och Recca/!Paxen uppe i ett fönster sen jag kom hem och började läsa igenom tråden.

Det är visserligen helt sant att K.K. kan belägga att Recca inte gått så hårt åt !Paxen som man kunde tycka är befogat (om man som jag t.ex. haft honom i siktet länge).

Men samtidigt. Det bevisar ingenting alls. Recca har ju uttryckligen _inte_ haft det, utan just "svårt att placera" !Paxen. (Iom att hon inriktat sig på NOM, antar jag?)

Det känns som en fråga om vilket beteende vi borde förvänta oss, och jag vill mena att givet vad Recca sagt om sina misstankar (frånvaro av), kan vi inte ta frånvaron av hårdare nypor som intäkt för något annat än det vi redan vet...

Hängde nån med? Alltså, det signalerar ingenting. (Utom stärker det Recca säger, att hon inte haft !Paxen tydligt misstänkt.)

Om hon gått hårt åt honom, men ändå sagt att hon inte hade misstankar, eller sagt sig ha misstankar men betett sig som KK visar, då hade det varit ett indicium (genom inkonsekvens).

K.K. - har du mer konkreta grejer på Recca?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient said:
K.K. - har du mer konkreta grejer på Recca?
Recca said:
Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen.
Jag ser ju inte någonstans att Recca har !Paxen som sina mest misstänkta i runda 1. Jag har gått igenom alla inlägg och hittar det inte, men tar gladeligen emot hjälp att göra det.

Jag kanske kan hitta nått mer konkret om jag återgår till det hela. Alternativt så hjälper Recca oss genom att svara vart det felar mest i mitt snack.

Sapient

Swashbuckler
Det bästa är kanske att sova på en del av frågetecknen.

Känner att jag måste fundera över alla "wine in front of me"-implikationer av !Paxen och Spiders konstiga outningar. Måste få ur mig dem, känner jag. Here goes:

Om !Paxen ljuger om att vara siare, så är Vimes bra att misstänkliggöra. (!Paxen säger grön, om Paxen själv är röd, är då Vimes röd? Eller är Vimes grön, för att Paxen var röd? osv.)

Men det varar så klart bara en runda, hur som. Och att som ulv claima siare (även om detta spel med mucho förmågor på vift nog gör att det var ovanligt riskfritt, mer än en spelare har bredvilligt spekulerat i multipla siare, även jag vid något tillfälle halvt om halvt) och sen nästan propsa på att bli utröstad, är ballsy.

Å andra sidan... kan det vara med baktanke att vi ska tro på att ingen är så ballsy.

Om Spider ljuger om att vara väktare, vet ju ulvarna om att han inte skulle skydda siaren, om nu !Paxen skulle tala sanning. Då skulle de veta att det var fritt fram att döda siaren.

Fast det kan vara så att BÅDE !Paxen och Spider ljuger, samtidigt. Och båda är ulvar.

Då kompletterar de varandra. "Varför dog inte vår siare". "För att jag so väktare skyddade honom."

Nackdelen, eventuellt, är att Spider mitt i allt kaos hävdade att hans väktarförmåga var defekt. (Och garderar med att han, i ett av få raka uttalanden, tror att det finns en "dedikerad väktare".)

Helgardering???

Men om !Paxen talar sanning och Spider ljuger, så kan han ha övertalat sina ulvkollegor att vänta en runda med nattmördandet ändå, då det stärker Spiders claim. Och med Spiders "engångsväktar"-ursäkt kan man lugnt mörda honom nästa natt.

Och om det misslyckas, så vet man att en annan väktare finns i byn.

Men å andra (tredje, fjärde, femte) sidan. Om !Paxen inte ljuger, och vi inte röstar ut honom för att vara säkra på saken, så borde han nattdödas. För med spiders engångsväktarförmåga (och om ingen annan väktare kan anas) är han illa ute i alla fall. Och ulvarna vet det.

Så nattdödas han inte, så blir det misstänkt.

Fast därför kanske de avstår att nattmörda siaren.

Detta öppnar ju så många potentiella lönndörrar och hemliga rundgångar att jag inte känner att jag kan ta något av !Paxens eller Spiders påstådda outningar för det minsta mer trovärdiga. De framstår som lika fishy som tidigare.

Och om de suttit och kokat ihop det här, inser jag varför de varit frånvarande så pass mycket. Detta skapar en helt oredlig härva där nästan ingenting kan beläggas, för att det täcks in av andra kombinationer och undantag och kansken...

Sapient

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen.
Jag ser ju inte någonstans att Recca har !Paxen som sina mest misstänkta i runda 1. Jag har gått igenom alla inlägg och hittar det inte, men tar gladeligen emot hjälp att göra det.

Jag kanske kan hitta nått mer konkret om jag återgår till det hela. Alternativt så hjälper Recca oss genom att svara vart det felar mest i mitt snack.
Ah, bra! Det där är ju en motsägelse av rang.

Det kan vara ett utslag av desperation, när hon är nära utröstning, men man bör inte falla för desperation och skarva till det, som bybo.

Kan kanske (svagt minne) syfta på att hon ändrade uppfattning om !Paxen alldeles på slutet. Måste gå tillbaka och kolla.

Men helt klart något Recca under tiden kan bita i och försöka förklara...

Recca

Femme Fatale
K.K's misstänkliggörande av Recca.

Jag har kommenterat lite grann i texten. Blå text. Går inte att missa.
Nu skall vi se här.

!Paxen röstar på Recca i sitt första inlägg.
*Sen är det lite metasnack dem emellan och !Paxen blir osynlig.

!Paxen tillbaka, behåller rösten på Recca. Hon har ju inte outat.
Skrivet av: Pax
Recca försöker komma upp med någon "hur är detta planerat, vad möter vi egentligen?" så jag kan stanna kvar och lägga press på henne, bara för att hon ska fortsätta med det. Men någon gång vill jag att hon ska ge ut något om sig själv.

Recca --> Vill se mer diskussioner innan hon outar.
Jag förklarar också att jag vill se motiveringar kring röster på mig eftersom jag anser att vi kommer basera våra misstankar på teorier kring röstningar och då är det bra om röstningarna åtföljs av resonemang.

Meta/fluff snack igen mellan Recca och !Paxen

!Paxen och Recca har olika synpunkter gällande motiveringar när man lägger en röst.

Recca outar, röstar på xyas och !Paxen är borta.

Är Paxens försvinnande knutet till att jag outar och röstar på xyas?

Då är man tillbaka igen. Har läst igenom vad ni har skrivit under tiden. Min röst på Recca känns outnyttjad. Liksom, hon har avslöjat något, och även om jag tycker att det är en liten fjunig motivering till att hon outade det så får det vara så atm.

Spider, jag funderar lite på din outning. Jag ska vara nöjd sofar och flyttar rösten till nästa inaktiva: Min röst: Andersson då han dels är inaktiv och dels så börjar hans namn på A.

Efter det har vi Spider incidenten. Recca är på Spider rätt hårt som de flesta andra.

Då dyker !Paxen in i matchen igen "Spider, ge ett svar snabbt. And nothing half-assed!"
Okay, så jag är !Paxens ulv-accomplice för att jag är en av många som är på Spider hårt och en av de andra som hoppar in också är på Spider?

!Paxen fortsätter med att rösta på inaktiva. Numera Korpen. Har ett litet horn i sidan gällande Spiders outning. "Som det är just nu är det endast indicier som ligger på Spider." och bland annat: "Det sagt, jag kan ju byta röst till någon annan även om Korpen inte har sagt något, men det får vi se hur det blir." (Rösten ligger kvar än)

Skrivet av: Recca
Detta tycker jag är under all kritik. !Paxen, det här är mer arrogant än random. En ulv skulle försöka skådespela random, och gå över gränsen...
Gällande rösten på Korpen.
Det gäller både rösten på Korpen och på grund av att han röstade på den inaktive Andersson innan, har jag för mig.

Lite senare:
Skrivet av: Recca
!Paxen har jag inte kunnat placera i nåt fack alls
Han är för random och det är jag inte ensam om att tycka. Han skådespelar ju vare sig han är bybo eller ulv, vilket andra säkert håller med om.

Det enda man kan säga helt säkert angående Spiders outning? Att han inte copy-pastear. Han kan vara ulv som måste hitta på något, eller så skriver han ifrån minnet.

Inte sagt att Spider är en av dom mest misstänkta, men det säger ingenting just nu. Det är endast runda 1 liksom.

Recca --> Lite mot Möller och lite mot Spider

Recca säger till xyas: "Detta igen, är det nån form av hemligt arbetslag inne i gruppen replikantjägare eller?

Jag skulle råda den andra personen att inte gå ut med att den är din kompis, så att inte ulvarna får två mål i ett svep."
Jag värnar om de personer som eventuellt har samma förmåga som xyas samtidigt som jag brödsmular om att jag har en förmåga.

Recca --> Lite mer Spider och lite ulvatid som förbyts till ulvspeltid innan hon halshuggs.
Jag ställer mig mot ditt sätt att citera mig. Det verkar som att du vill sprida ett ulv-likt sken kring mig. Det här är ju liksom inga citat ens och de här grejerna du tar upp är ju endast brottstycken av alla inlägg jag gjort i runda 1. Här gör du dessutom ett fult och elakt syftningsfel.

Recca--> Röstar Sapient och fäller in:
"!Sen så är jag väl lagom hemma innan drevet ändrar riktning mot den som är kvar, dvs !Paxen (och Korpen som antagligen är inloggad som gäst och är en av varulvarna, eller vad ska man tro egentligen?).

Sen så lyfte ju !Paxen det där med Andersson... Jag antar att han blir diskad i slutet av rundan?"
Shit vad ulvigt av mig.... <Ironi>

Recca--> Ännu en match mot K.K som slutar med: "Jag skyller på att den första rösten i rundan alltid baseras lite halv-löst"

Recca--> Spider är en ulv inklämd i ett hörn

Recca--> Har lite gnabb med Sapient
Det här stämmer säkert. Inget jag minns.

!Paxen återvänder:
Har 4 röster på mig, och jag tycker det är tillräckligt för att jag ska outa något.

Jag väljer att outa min klass för att det är det jag känner att ulvarna tjänar minst på att veta om.

Klass: ROB

Efter det svamlar !Paxen mest och har lite problem med att förstå vad jag är ute efter.

Recca är åter i spel och gillar inte så mycket i min analys, men är nyfiken över relationen Brynolf--!Paxen

Passar på att rösta på Brynolf.
Recca: "Hur mycket du än försöker skifta fokus mot Möller (eller "bidra", hur man nu vill uttrycka sig), tycker jag mest att du ger ett tjurigt, irritabelt och defensivt intryck. Samtidigt är dina tidiga outningar fortfarande färska i minnet. Jag vill höra mer om din roll för du sitter just nu som NOM/KRIM i min grupp där de flesta är övertygade om att det finns en ulv."

!Paxen är förvirrad och fattar ingenting.
Jag likt många andra hade Brynolf som sin number one. Han outade väldigt konstigt och var misstänkt nr 1 för mig. "!Paxen är förvirrad"? I det här scenariot som du presenterar är väl jag och !Paxen ulvkompanjoner vad jag utläst so far... Antar att du tänker att !Paxen är förvirrad för att han trodde att han o jag var bästa kompisar o så bara sätter jag en dolk i hans rygg genom att para ihop honom med Brynolf.

Recca till xyas: "Jag tycker inte heller att du pingar överdrivet som ulv någonstans. Du kanske ligger lite under ditt A-game bara. Men hur ser Vimes outning av "relationsroll" ut då? Vore intressant att se närmare på det då han gick ut sist med detta. Du har ju honom i skottgluggen redan så du kanske kan informera oss andra om det?

Så du hyser inga misstankar mot Brynolf då? Eller tror du att det finns två ulvar bland de som upgett NOM?"
Japp. Jag spelar på xyas intresse av Vimes. I det här läget misstänker jag inte xyas mer än Vimes... Jag vill ju tro på xyas för att han ju har en känd förmåga att finna ulvar. Ju mer Vimes grönas senare i rundan inser jag ju att xyas är den jag borde misstänka mer av de två.

Recca velar lite: "/Recca som velar mellan att byta röst till Vimes och att behålla den på Brynolf."

Recca kör lite balistik snack med Vicotnik.
Direkt när Vic outar sin balistik så blir jag jättefundersam på både xyas och Vic. Det beror på att min förmåga inte på nåt sätt tyder på att jag har någon fluffig anledning att kunna "sia" döda personer.

Recca försvinner efter att hon gått in i väggen.

Pumpar ett inlägg idag: "Försvinner efter att hon gått in i väggen.

Grejen är att rundan går av stapeln ikväll så jag måste ju sätta en definitiv röst redan nu... Och då blir det Brynolf för jag misstänker han mest i nuläget."
Du citerar mig konstigt hela tiden.

Recca röstar Brynolf.
Här bygger K.K ett avancerat (eller snarare extremt löst underbyggt) resonemang där han tar upp min aktivitet i rundan fast utan att citera mig. Istället så skriver han själv och sätter ändå citationstecken kring det jag ska ha skrivit... Han har också med !Paxens handlingar så att det blir en sorts virrvarr av text. Jag förstår ärligt talat inte exakt vad han är ute efter men jag anar att han försöker misstänkliggöra ett partnerskap mellan mig och !Paxen där vi båda är ulvar enligt K.K's sjuka hjärna.

!Paxen är ju nån som är extremt misstänkt rakt igenom hela runda så varför inte? Om det går att se mönster där Recca är kompis med !Paxen så måste ju Recca även vara minst lika misstänkt.

Men ärligt talat ser jag ingenting i K.K's genomgång ovan som känns som att det misstänkliggör mig så egentligen vet jag inte riktigt varför så många sluter upp mot mig i slutet på runda 1... Det känns faktiskt bisarrt på många sätt.

Problemet är att Recca bara är misstänkt så länge K.K's teori om att !Paxen är ulv stämmer. Alltså, hur troligt är det K.K, att Recca är ulven om !Paxen inte är ulv?

Så följdfrågan blir: Varför röstar du på mig när alla dina misstankar mot mig bygger på att !Paxen är ulv.

Sen var det väl rätt självklart att jag inte var närvarande när jag skrev det kring 13.00. Brynolf fattar det och jag tror nog att du fattar det också K.K...

Från Korpens inlägg på slutet får jag anta att åtminstone han anser att K.K's genomgång av mina inlägg är misstänkliggörande nog för att lägga sin slutgiltiga röst på mig.

Spiken i kistan är förstås att försöket att rösta ut mig görs när jag inte är inloggad och kan försvara mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca

Nu har jag gjort en genomgång hur Recca har tänkt gällande ulvar och sådant. Mina misstankar gällande att Recca aldrig har klassat in !Paxen som en grovt misstänkt är inget jag har hittat på. Posten är säkert lite flokig och så, men det är fullt läsbar.

Jag har alltså scrollat mig igenom alla poster som avhandlat sådan som innehåller misstankar och gröningar. Ordet ulv finns med i de flesta, och ord som misstänkt, nummer 1 misstänkt, litar inte på och så vidare.

Recca

Röstar: K.K (inte igång i tid)
Misstänker Brynolf
Röstar Möller för att få igång två drev (är inte misstänksam mot Möller)
Misstänker Brynolf
K.K (röst + K.K spelar inte som han brukar)

Försvinner ett tag.

Återkommer:
Vimes spelar bybo.
Vic, inga scum-tells
K.K, jätte scum-tells
Brynolf, misstänkt Nr:1
Röstar: xyas

Öh vänta lite. Förlåt K.K+dumt att rösta på xyas när det finns drev mot Vimes & Vicotnik men dom är ju inge ulviga.

Möllers resonemang är sjukt tunnt...
Mer väsen från Möller tack.

!Paxen är mer arrogant än random, en ulv skulle försöka skådespela random, och gå över gränsen...

Noterar att Brynolf sätter käppar i hjulen.

Spider Jerusalem en av de mest misstänkta

!Paxen har jag inte kunnat placera i nått fack alls.

xyas/Möller är anonyma

K.K/Brynolf är i GUILT-slammet

Vimes/Vic snälla snubbar

Röstar xyas igen.

Sparar Möllers tankar i sitt antecknigsblock bara så att han vet.

25% att Spider är REP
Rättelse 33.3% att Spider är REP

Röstar: Ingen

Spider luktar mysko.

Röstar: Sapient
Korpen är en trolig ulv som sitter som gäst eller vad skall man tro?

K.K rycker saker ur sin kontext för att skapa en bild av Vimes som inkonsekvent. K.K är fishy

K.K vinklar saker.

Förlåt K.K
SJ har ulvigt beteende eller är en orutinerad bybo. Samma sak kan sägas om Brynolf.

Ulvar som låtsas vara bybor är sälla bra på att sniffa fram ulvar så det sätter K.K men främst xyas i en prekär sits.

Får känslan av att Spider är cornered wolf

Försvinner ett bra tag.

Återkommer: Röstar Brynolf för att han försöker skifta fokus mot Möller och en del andra saker.

Lite Möller snack. I egenskap av ulv-kandidat går han ut för tidigt med sin delade förmåga. För riskfyllt för att vara ett smart ulv-drag.

Tycker inte xyas pingar men spelar under sitt A-game.

Frågar om inte xyas hyser några misstankar mot Brynolf.
Eller finns det två ulvar bland NOMissarna.

Möller står inte högt upp bland de misstänkta.
Inte likt Vimes att försöka gröna sig själv istället för att leda spelet framåt.
Velar med att flytta röst från Brynolf till Vimes.
Gör även så. Röstar Vimes

Försvinner efter att hon har gått in i väggen.

Tillbaka:
Nöjd med Möller & Vimes. Dom är inte ulvar.
Paret xyas/Vic är inte lika gröna.
Klämmer in att Vimes kan vara ulv.
Hur troligt är det egentligen att den gruppen är grön Möller, Vimes, xyas, Vic
Röstar: Brynolf

Försvinner.

Åter sista 36 minuterna:

Röst: xyas (ser ut som Recca skall åka på 3 röster)

Reccas outning bör skifta fokus från till xyas och Spider eftersom Spider i pricip grönar Recca om han skulle vara bybo.

Rösta inte ut mig! Det grönar troligen bara Vicotnik.

Röstar: Andersson för han blir ju diskad ändå.

Rösta Andersson! Vicotnik kan verifiera att jag säger rätt klass.

Alla som röstar på mig är fan ulvar.

Men rösta ut mig då. Jag hoppas fan ulvarna vinner för de har lurat brallorna av oss.

Recca said:
Röstar: Spider Jerusalem

Recca

Femme Fatale
Sapient said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:

Ah, bra! Det där är ju en motsägelse av rang.

Det kan vara ett utslag av desperation, när hon är nära utröstning, men man bör inte falla för desperation och skarva till det, som bybo.

Kan kanske (svagt minne) syfta på att hon ändrade uppfattning om !Paxen alldeles på slutet. Måste gå tillbaka och kolla.

Men helt klart något Recca under tiden kan bita i och försöka förklara...
1. !Paxen har varit misstänkt för mig.

2. Men jag har svårt att placera honom i ett fack då han spelar likadant som ulv eller som bybo. Jag tycker dock att han har spelat konstigare nu än i Supernaturalgate så med det i åtanke tycker jag ändå att han är mer trolig ulv än många andra här.

3. Mitt fokus har varit på NOM-gruppen eftersom den förbryllar mig och jag har information som har med den att göra, dvs. Vimes, xyas, Recca och Vicotnik har en liknande förmåga. Möller och Brynolf var först de jag inte fick ihop med våra förmågor. Senare lät Möllers bra, tyckte jag. Xyas blev mystisk när han inte kunde paras samman med någon. Å andra sidan har ju xyas safe'at när han säger att hans förmåga inte kan verifieras av någon (eller vad sa han nu?) och inte grönar någon... Så jag vet inte...

Recca

Femme Fatale
Re: Recca

Jag tänker inte bry mig om dina analyser längre. Det är en sjuk mans fantasier (förlåt, jag kommer ångra de orden efter spelet. :gremtongue: )

Plus att jag börjar klockan 07.00 imorrn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Allt Recca skrivit och allt K.K paranoiat om
Allt som är inom "xxxx" är citerat rätt från inlägg. Inget konstigt med det. Genomgången rör både dig och !Paxen och diverse andra spelare som dyker upp när exempelvis du röstar på dom.

Exempelvis: Recca outar, röstar på xyas och !Paxen är borta.
"Är Paxens försvinnande knutet till att jag outar och röstar på xyas?"
Svar: Nej. Jag går här igenom vad som händer. Du outar och röstar på xyas. !Paxen försvinner ett tag här.

Alltså, hela genomgången är grovt förkortad av din och !Paxens runda.

Mitt inlägg är rätt svårt att förstå det kan jag förstå. Men jag skriver ju rätt tydligt:
K.K said:
Analysen är ju att !Paxen--Recca är rätt bra kompisar spelet igenom. De har lite meta-gnabb och fluff-gnabb och motiverings-gnabb.
Recca vet inte i vilket fack hon skall stoppa !Paxen, men Brynolf stoppar hon i bov-facket i rundas start och där sitter han kvar än.
Alltså. Läser du dina inlägg till !Paxen och viceversa och kommer fram till att du någon gång pekar på honom som ulv Nr1 eller ens i närheten så har du vunnit och jag kan lägga ner. Då är jag ju helt fel ute.

Nu har jag gått igenom alla dina inlägg igen och postat en rätt saftig post om det också. Samma utslag den här gången vill jag påstå. Jag förenklade den och kollade bara på dina inlägg så att det skulle bli lite tydligare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Jag tänker inte bry mig om dina analyser längre. Det är en sjuk mans fantasier (förlåt, jag kommer ångra de orden efter spelet. :gremtongue: )

Fast det är ju du som tvingar mig till analyserna. Jag kan ju lätt ge upp om du erkänner att du inte listat !Paxen högt på din misstänkta lista i runda 1.

Du har kanske gjort det men inte präntat ner det i tråden så jag har hittat det.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:

Fast det är ju du som tvingar mig till analyserna. Jag kan ju lätt ge upp om du erkänner att du inte listat !Paxen högt på din misstänkta lista i runda 1.

Du har kanske gjort det men inte präntat ner det i tråden så jag har hittat det.
Jag vet inte, K.K. Om jag inte skrivit ut det nånstans så har jag iaf tänkt det vid något tillfälle. Han har iaf aldrig varit skuggan av grön i mitt huvud.

Att han är först med att påpeka Anderssons bortavaro såg jag dock först som något grönande, för då tänkte jag "han bidrar! Yay", men sen så visade det sig att Andersson var REP och då borde jag ju misstänka honom mer nu. Problemet är att det uppkommit så mycket information nu som jag måste försöka fundera över - men du är så fokuserad på mig att jag inte hinner fundera över nåt annat än att besvara dina förfrågningar.

Det jag dock tänker säga som avslutning - och jag tänker fan inte ödsla en sekund till på att försvara mig heller - är att enda sättet att verifiera att jag är ulv - om du baserar ditt antagande om detta på att !Paxen är ulv - är ju att rösta ut !Paxen.

Kom tillbaks när du fixat det så kan vi snacka.

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Recca said:
!Paxen said:
Så, Andersson var en ulv. Snyggt. Mindre snyggt att vi förlorar Brynolf.

Jag har siat Vimes och han är en bybo.

Finns bara ett sätt att bekräfta det och det är att rösta ut mig, vilket jag inte har något emot om ni inte kommer med något bättre förslag innan rundan är slut.
Varför väljer du att sia Vimes?
Som jag förklarade i ett inlägg i förra rundan så ville jag sia en av dom som är mest drivande i varulv, dvs Vimes, Vicotnik och K.K. Även Sapient funderade jag på att sia då han verkar vara så über, men han föll bort iom hans nackdelsförmåga.

Av dom 3 kvarvarande så valde jag Vimes då han verkade lite halvknarrig i mitten. Vicotnik trodde jag skulle bli nattmördad.
Alltså... Jag tycker det makear sense att det finns en siare.... Förvånad över att det är en robot dock.

Att du tidigt noterade att Andersson inte hade svarat på pm's tänkte jag först var ett bevis på att du var med i game'et men nu när det visar sig att han är REP är det ju inte det minsta positivt. Väldigt konstigt att du skriver ut det om du skulle vara ulv dock, så jag stryker nog, vid närmare eftertanke, just det minuset på dig.

On another note: Skulle någon med lite koll sedan förra rundan vilja vara så snäll och uppdatera oss vad gäller outad information?

Kan Möller berätta vilket yrke Andersson hade?

Recca

Femme Fatale
"Hallå, nu är hon ju sådär positiv till !Paxen igen... Ulv! Kom grabbar så nitar vi bruden!!!"

Det är så trist att K.K försakar sin förmåga att faktiskt leta upp intressant information om folk, när han fokuserar varje uns av energi på att hitta på bisarra och helt omöjliga scenarion. Att han gör det när han vet att jag inte kan svara får mig att reagera ordentligt; inte bara det att han försöker få folk att rösta ut mig i slutskedet på runda 1, utan han försöker göra det MOT SITT BÄTTRE VETANDE. Han är fullständigt medveten om att hans anklagelser till 100% baserar sig på att !Paxen är ulv. Ändå vill han rösta ut den frånvarande Recca. Det här är ganska incriminating, anser jag. Vad tycker ni andra?

Sapient

Swashbuckler
Recca said:
1. !Paxen har varit misstänkt för mig.
Inget av det K.K. pekar på tycker jag är särskilt underligt eller besvärande, än detta.

Jag har inte sett att du yttrat den misstanken mot !Paxen, förrän i desperat läge. (Med reservation för att jag sovit, ännu inte gått igenom slutet av förra rundan slutligt.)

Om du haft sådana misstankar hela tiden och ändå betett dig mot !Paxen som K.K. redovisar - utan att ställa några hårda frågor osv. så förefaller det underligt.

Okej, du har inriktat dig på NOM-gruppen säger du. Men varför då, varför bara NOM, om du haft misstankar mot !Paxen också? Då har du ju lämnat oss andra som rotat där i sticket.

Med perspektiv på gårdagen, tycker jag du sjunker tillbaka ned i misstankegrad en del. Men jag får ändå inte ihop detta. Så kanske du får hållas kvar som misstänkt tills allt är utrett...

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
xyas said:
Sapient said:
!Paxen said:
Recca said:
Var det någon som reagerade på att Spider Jerusalem citerar hela sin roll utan att bli diskad?
Inte direkt, då det tydligen inte är ett direkt-citat. För om det står ungefär likadant som på min rollista, så är det olikt.
Eller för att han inte citerar alls utan hittar på vartenda ord...
Jepp.

Röst: Spider
Efter som man inte får citera rakt av och ska beskriva sin roll så är det logiska att man använder andra ord? Nu kan det vara så att ni vet något om svenska språket som jag inte vet(är inte sarkastisk) men det är det ända sättet att skriva av ett citat utan att citera, dvs skriva om det i andra ord.