Nekromanti V2089 (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Outningar- klass och yrken

Vimes said:
Så du menar alltså att vi startade spel med fyra ulvar? Eller? Hur får du annars ihop det att Pax ska vara ulv?
Säg så här då:

+ Ulv-Andersson & Bybo-Brynolf.

Jag släpper !Paxen som ulv. Gröna fallangen; Vimes/Möller och Recca/Vicotnik går fri.

Sapient/Korpen lämnar vi tillsvidare. Jag har ju som sagt redan gått ut med att Sapient känns grön, och min röst ligger på Korpen för att jag vill ha mer.

Kvar har vi då:

Spider och Bombaren.

Av dessa två så pointar Spider ut sin varulvskompis lite väl hårt så då tror jag att jag slopar honom och stoppar in den vi inte vet ett skit om nämligen Korpen där istället.

Således har vi våra ulvar i: xyas/Korpen

Hur ser det ut?

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:

Hur ser det ut?
Visst.

Men jag tror snarare på Spider/Sapient.

Jaja, Sapient ser grön ut. Har spelat bra. Jada jada. Men hans milleroutning är konstig. Jag inväntar Korpen här. Dessutom var Sapient för taggad på att rösta ut Paxen - vår siare - i förra rundan, och för osugen på att nita Spider.

Spider har spelat dåligt. (Och visst, det är det flera som har). Grejen är att SPider fortfarande är den ende som outat tre förmågor. Den nerfade väktarförmågan (som vi aldrig kommer kunna kolla), ROBot-nackdelen och informationen (som, ärligt talat, när den kom ut redan var känd utifrån andras outningar).

Vad tros om:
Sapient är ZIGGY/REP. Han säger att han var miller (smart!). Men hade otur med att det faktiskt fanns millers i spel och att dessa var mutanter. Han claimar att han är MUT när jag petar i det här. Frid och fröjd. Korpen flyger in och spottar ur det blå ur sig att han också är MUT och flyger vidare. Då har vi tre mutanter, och alltså tre millers. Det är mer udda, imo, än att vi är många NOMs.

Spider är infiltratör (och alltså kanske både SVOT och ROB, behöver inte vara lögner). Hans klass-nackdel är helt genuin (fast i hans fall är det kanske en fördel?), väktarförmågan är bluff (han har en annan ulv-anpassad förmåga: bomber (han är ju Speciell Vapen Och Tekniker), informationen är helt påhittad (att hitta på info är rätt standard för ulvar har vi ju sett).

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Konrad Konvalj said:

Hur ser det ut?
Visst.

Men jag tror snarare på Spider/Sapient.

Jaja, Sapient ser grön ut. Har spelat bra. Jada jada. Men hans milleroutning är konstig. Jag inväntar Korpen här. Dessutom var Sapient för taggad på att rösta ut Paxen - vår siare - i förra rundan, och för osugen på att nita Spider.

Spider har spelat dåligt. (Och visst, det är det flera som har). Grejen är att SPider fortfarande är den ende som outat tre förmågor. Den nerfade väktarförmågan (som vi aldrig kommer kunna kolla), ROBot-nackdelen och informationen (som, ärligt talat, när den kom ut redan var känd utifrån andras outningar).

Vad tros om:
Sapient är ZIGGY/REP. Han säger att han var miller (smart!). Men hade otur med att det faktiskt fanns millers i spel och att dessa var mutanter. Han claimar att han är MUT när jag petar i det här. Frid och fröjd. Korpen flyger in och spottar ur det blå ur sig att han också är MUT och flyger vidare. Då har vi tre mutanter, och alltså tre millers. Det är mer udda, imo, än att vi är många NOMs.

Spider är infiltratör (och alltså kanske både SVOT och ROB, behöver inte vara lögner). Hans klass-nackdel är helt genuin (fast i hans fall är det kanske en fördel?), väktarförmågan är bluff (han har en annan ulv-anpassad förmåga: bomber (han är ju Speciell Vapen Och Tekniker), informationen är helt påhittad (att hitta på info är rätt standard för ulvar har vi ju sett).
Jo jag tycker det håller ihop och ser smart ut på pappret. Känns som att vi alla är ute efter Korpen och att det finns en liten nyckel där.

Nu har ju du målat upp bilden med Spider och hans Bomb-förmåga och det förklarar kanske hans reaktion gentemot xyas.

Den upplyste Sapient spelar ju kliniskt så jag tror ju att det är bättre att du kikar närmare på honom än jag.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Ja jag erkänner jag är infiltratören(Detta är ironi för er som har svårt att identifiera det i text) för jag anser att en förmåga som kan nullifiera en annan är övermäktig.
Nej men vafan K.K om Xyas skulle ha en förmåga som tillät honom att skydda alla hela tiden från bomber så skulle en bomb förmåga vara omöjlig att använda.

Xyas

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Ja jag erkänner jag är infiltratören(Detta är ironi för er som har svårt att identifiera det i text) för jag anser att en förmåga som kan nullifiera en annan är övermäktig.
Nej men vafan K.K om Xyas skulle ha en förmåga som tillät honom att skydda alla hela tiden från bomber så skulle en bomb förmåga vara omöjlig att använda.
Inte om det finns någon annan som kan stoppa min førmåga eller om det, som jag tror, hænder något taskigt med mig om jag førsøker anvænda min førmåga på "fel" person. Och ær jag ute ur spel så kan jag inte anvænda min førmåga oavsett.

Jag tar det heller inte fær omøjligt att bombaren vet att det inte ær lønt att bomba så længe det finns en KORP med i spel.

Vimes

Sillkung

Ja, Sapient är klinisk. Smart.

Eller?

Jag förordar ett kvickt halshuggande av Spider denna runda. För är Spider ulv, då tycker jag vi har slagläge på Sapient.

För, hans andra scum tell (den första är då problemen kring hans miller-mutant-ziggy-outning) baseras på antagandet att Spider är ulv:
I förra rundan så listar Sapient Spider bland sina prime suspects. Men när det kommer till kritan, vid utröstning, är han ovillig att flytta sin röst från Paxen till Spider. Detta trots att hans röst på Paxen inte innebar att Paxen skulle åka, utan att Recca eller Andersson skulle göra det. Andersson ville Sapient inte rösta ut, och Recca tror jag inte han menat vara en rimlig kandidat för utröstning.

Alltså, Sapients agerande jämte Spider i slutet av rundan ser ut som ulv mot ulv.

Vimes

Sillkung

Röst: Spider Jerusalem

Hur kom det sig att du var så pass seg att du inte outade din info förrens det var allmänt känt att det fanns två MERCs och två MPOLs i spel? Vilken är förresten flufförklaringen till att du har den här informationen? Vad har du för färg på pälsen?

Apport!

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Hur vi än gör så måste Korpen sträckas lite i sträckbänken först.
Ja, Korpen borde kanske outa allt han har egentligen. Med tanke på den bristande närvaron.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

För det är dumt att outa information innan det finns folk som fyller posterna. Dock fanns det bara 1 MPOL då jag outade min information.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Och förklaringen varför jag har infromationen är:
Konkurenter: Jag har kolla på vilka andra "poliser" som är med i spel då vi är konkurenter.

Möller

Hubert Hortlax

Korpen får vi ju inte något ur, på ett tag iallafall. Förhoppningsvis så hänger han dock med tillräckligt för att veta vad som krävs av honom (sias du röd, Korpen?), det har han ju inte gjort alltid.

Röst: Sapient
Vimes resonemang är vettigt.

Möller

Hubert Hortlax

Du röstar på Xyas nu Spider. Är det honom vi ska rösta ut i slutet av rundan?

Vem misstänker du mer än Xyas?

Vimes

Sillkung

Spider Jerusalem said:
För det är dumt att outa information innan det finns folk som fyller posterna. Dock fanns det bara 1 MPOL då jag outade min information.
Mh. Fast alla visste att Vicos partner var MPOL.

Och, du, om det nu var så du resonerade, att du skulle hålla på infon tills folk claimade platserna. Varför outade du den när alla platser inte var claimade?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Xyas förmåga verkar inte vettig enligt mig och jag tänker nog rösta på honom i slutet av rundan.

Korpen är misstänkt då han hoppar inte skriver och försvinner. Om det inte är ulvitbeteende så är det åtminstone inte hjälpsamt för byn.

Vimes resonemang kring Sapient är vettigt och vi får se vart det leder.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vimes said:
Spider Jerusalem said:
Mh. Fast alla visste att Vicos partner var MPOL.

Och, du, om det nu var så du resonerade, att du skulle hålla på infon tills folk claimade platserna. Varför outade du den när alla platser inte var claimade?
För jag var säker på att jag skulle ryka förra rundan och ville inte ta med mig informationen till graven.

Vimes

Sillkung

Spider Jerusalem said:
För jag var säker på att jag skulle ryka förra rundan och ville inte ta med mig informationen till graven. [/quote]

Fast, det var ju inte som om du spottade ur dig den precis innan deadline direkt. Dessutom var ju den utröstning vi faktiskt gjorde av dig något som hände de tio sista minuterna...

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vimes said:
Spider Jerusalem said:
För jag var säker på att jag skulle ryka förra rundan och ville inte ta med mig informationen till graven.
Fast, det var ju inte som om du spottade ur dig den precis innan deadline direkt. Dessutom var ju den utröstning vi faktiskt gjorde av dig något som hände de tio sista minuterna... [/quote]Jag skrev det vid 3 och jag gick från jobbet vid 5, mellan jag outade min information och jag gick från jobbet skrev jag endast en handfull inlägg. Sen var jag inte online förens idag.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Nja. Du satt ju rätt säkert måste jag måste jag påstå.

Du postar ditt sista inlägg 05.20 och då hade du inte en ända röst på dig.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Recca said:
Kan Möller berätta vilket yrke Andersson hade?
Och Recca, du behöver fan komma in i matchen också. Du har fortfarande ingen koll på hur det var med relationsförmågorna, även fast du hävdar att du har en av dom.

Du och Vico behöver båda vara i spel för att få klass-info.
Jag och Möller får info om yrke, men bara när en av oss finns kvar i spel.

Kommer du komma ihåg det här nu?
Jag trodde kraften var spegelvänd. Nu låter det ju som att den är identisk... Jag har tolkat era outningar som att Möllers kraft identifierar yrke på de som dör så länge hans partner är i spel, medan din fungerar endast om partnern inte är i spel.