Rollista
Spider Jerusalem
Uppdragsgivare: Firman (Varulv)
Klass: ROB (Robot)
Yrke: SVOT (Speciella Vapen Och Tekniker)
Robotteknisk: Du består av syntetiskt material och har definitivt inga mänskliga hjärnvågor PSI-mutanter kan inte använda förmågor mot dig.
Sprängteknik:
Du har memorerat Anarkistens kokbok utantill och du har alla avsnitt av McGyver inprogrammerade sedan din tid som SVOT:are. Du har möjlighet att konstruera EN bomb under spelets gång, men endast på runda 1-3, och aptera den på valfri spelare. Denna spelare kommer få veta att han/hon har fått en bomb vid början av nästa runda och om bomben inte desarmerats innan den rundans slut briserar bomben och spelaren kommer dö. (PM:a mig om vem du vill ge bomben till.)
Radioutrustning: Du har en robotteknisk radioutrustning inopererad i ditt vänstra öra och detta möjliggör att Du får kommunicera med dina kumpaner utanför speltrådarna: skapa ett login och för er konversation här: [link]
http://v2089.freeforums.org/[/link]
Du får även tillsammans med dina kumpaner döda en spelare varje nattrunda. PM:a mig om vem ni väljer innan dagrundan avslutas.
---------------------
Andersson
Klass: REP (Replikant, i det här spelet innebär det varulv)
Yrke: Inget ordentligt, du är en genmanipulerad infiltratör.
Radioutrustning: Du har en cybernetisk radioutrustning inopererad i ditt vänstra öra och detta möjliggör att Du får kommunicera med dina kumpaner utanför speltrådarna: skapa ett login och för er konversation här: [link]
Din uppdragsgivare har förklarat för dig att det finns 2 MERCs i spel. Inget yrke är representerat mer än 2 gånger.
Du får även tillsammans med dina kumpaner döda en spelare varje nattrunda. PM:a mig om vem ni väljer innan dagrundan avslutas.
---------------------
Korpen
Klass: REP (Replikant, i det här spelet innebär det varulv)
Yrke: Inget ordentligt, du är en genmanipulerad infiltratör.
Radioutrustning: Du har en cybernetisk radioutrustning inopererad i ditt vänstra öra och detta möjliggör att Du får kommunicera med dina kumpaner utanför speltrådarna: skapa ett login och för er konversation här: [link]
Din uppdragsgivare har förklarat för dig att det finns 2 MPOL i spel. Inget yrke är representerat mer än 2 gånger.
---------------------
Konrad Konvalj
Uppdragsgivare: Sieger-Bauhaus (bybo)
Klass: PSI (Mentalt muterad människa)
Yrke: BRAT (Gatubarn)
Kraftdelning: Dina hjärnvågor förändrades plötsligt en dag och du insåg att du kunde imitera vad som helst Du får använda någon annans förmåga (spelaren blir inte av med sin förmåga). PM:a mig när du vill använda denna förmåga och skriv vem du väljer att använda den mot. Den förmåga du får kommer du behålla tills du väljer att använda Kraftdelning på någon annan. Om förmågan du får är passiv får du endast reda på vad det är för förmåga när och om den gör dig medveten om det. Denna förmåga fungerar även om den du valt att rikta den mot dör i samma runda (exempelvis hängning).
---------------------
Möller
Klass: MUT (Mutant)
Yrke: MERC (Mercenary)
Gristryne och sneda tänder: Med ett ansikte endast en… nej, inte ens hon. Du sias röd.
Ego: Du har aldrig varit bra på att kompromissa eller dela med dig, ett karaktärsdrag ditt yrke har hjälpt dig att bibehålla. Om du är den ende i spel med denna förmåga får du reda på spelares
Yrken när de dör.
---------------------
Vimes
Klass: NOM (Normal Människa)
Yrke: MERC (Mercenary)
Ensamvarg: Du är van vid att den som först får ett uppdrag utfört också är den som kan casha in belöningen. Om du är den ende i spel med denna förmåga får du reda på spelares
Yrken när de dör.
---------------------
Vicotnik
Yrke: MPOL (Metropolis)
Ballistik: Du kan analysera kulor och andra föremåls fysiska inverkan på mordoffer, men du måste ha hjälp för att avgöra viktiga detaljer. Det får du av din hemliga arbetsgrupp. Så länge du inte är ensam med denna förmåga får du reda på spelares
Klasser när de dör.
---------------------
Recca
Yrke: MPOL (Metropolis)
Obduktion: Du utgör en del av ett hemligt arbetslag som kan fastställa döda personers klass. Så länge du inte är ensam med denna förmåga får du reda på spelares
Klasser när de dör.
---------------------
Xyas
Yrke: KORP (Tekniker)
Desarmera bomb: Klipp den blå sladden! Eller var det den röda? Du får desarmera bomber. Du vet att en bomb briserar i slutet av rundan och tar död på en spelare om den inte har desarmerats. Om du vill desarmera en bomb skickar du ett PM till mig där du skriver vilken spelares bomb du vill desarmera. Du får inte ändra dig och PM:et måste ha kommit in innan rundan slutar. Du får desarmera hur många bomber du vill varje runda.
---------------------
Brynolf
Yrke: KRIM (Kriminell)
Dömd brottsling: Du finns med i brottsregistret och därmed har du inte tillåtelse att delta i de ”fria” val som äger rum i staden. Men det gör ingenting. Din röst räknas inte när jag sammanställer rösterna. Du måste varje runda välja en spelare som får en extra röst nästkommande runda (skicka PM till mig om vem, och ge mig ett andra- och tredjehandsalternativ också). Du får inte välja samma person två rundor i rad. Skulle du glömma bort att använda denna förmåga kommer rösten slumpas ut och du får inte reda på vem som fått den. Din röst räknas som vanligt i runda 1 och i sista rundan, och i dessa rundor kommer ingen heller ha någon extra röst.
---------------------
Sapient
Klass: MUT (Mutant)
Yrke: ZIGGY (Vildmarksjägare i Skymningszonen)
Stank: Det är inte andra som har näsan för nära munnen. Det är du som luktar illa. Du sias röd.
Överlevare: Du har alltid vetat hur man överlever. Dina ledord: Ät svampar och passa dig för gul snö Du överlever den första gången du egentligen skulle ha dött. Det gäller dock inte om du blir utröstad.
---------------------
!Paxen
Klass: ROB (Robot)
Yrke: MUD (Reporter)
Mekanisk: Du består av kretskort, konstgjord vävnad och kablar i syntiplax. PSI-mutanter kan inte använda förmågor mot dig.
Handledsdator: Inopererad i din högra arm finns en robotteknisk handledsdator med vilken du kan söka efter information i ett oändligt dataregister. Det kommer väl till pass i ditt yrke. Du kan sia fraktion. Varje runda får du välja en person att granska och ett andrahandsval och ett tredjehandsval (om första- och andrahandsvalet röstas ut och/eller blir nattdödad). PM:a mig om vem du väljer innan dagrundan slutar.