"Man kan alltså dö utan att ens bli träffad av kulhelvetet"...
Oj oj oj, vilket språk /images/icons/wink.gif.
"Fast i ärlighetens namn så måste jag säga att jag nog inte vill ha det mer realistiskt än vad det är. Då skulle det nämligen bli ganska tråkigt att spela striderna."
Tidigare inlägg, samma datum, 00.06:
..."(även fast jag fortfarande tycker att eldvapen skulle vart farligare /images/icons/wink.gif)"...
Äh, förlåt, jag ska sluta idiota mig /images/icons/smile.gif.
Jag tycker man ska inkapaciterad (existerande ord?) lättare av att bli skjuten, men man ska inte dö lättare. Vi har aldrig haft några problem med att kulor är för mesiga, snarare tvärtom. Och 9mm-kulor ska man behöva mer än 5 av för att dö /images/icons/wink.gif - annars blir'e ingen action...
Om någon däremot drar upp en Desert Eagle så brukar vi i NeoTech ofta försöka komma iväg med livet i behåll, inte sällan genom att springa utav bara helvete.
Det vi hade problem med förut däremot när vi var oerfarna spelledare och spelare var att om man blev skjuten i benet så "vafan, jag springer vidare". Det fanns liksom bara "död - medvetslös - kan slåss tillbaka".
I och för sig löser man det enkelt med lite realistiskt tänkande, men ändå. Mer chock till folket /images/icons/smile.gif!
För att inte göra det här inlägget totalt menlöst: Förslag till ny cineastisk regel, som jag kom på när jag kollade Face Off igår:
All automateld som riktas mot en superhjälte (vilken rollperson som helst, med andra ord) eller en superskurk får MEI dividerat med 10.
Alla skada som (mot förmodan) åsamkas en superhjälte eller superskurk 1) Halveras, 2) Alla eventuella extraskador slås med 4+1T6 (5-10), för att det inte ska bli så farligt att få stryk...
Detta gäller förstås inte för vanliga dödliga (det är därför som det alltid finns med någon bifugir - exempelvis frugan och ungarna - i slutstriden, de kan ju skadas till skillnad från hjälten...).