Ja och nej. Det finns stor skräckpotential changeling. Men jag är nog kanske böjd att kalla changeling mer sorligt än skrämnande.dancodan;n346906 said:Låter kanske mer som en spelteknisk insats under ett spelmöte än som ett specifikt läskigt rollspel?
Om jag inte har fel så går det att skapa samma respons i vilket spelsystem som helst?
Ps. Jag utgick ifrån att det är så man spelar alla skräckrollspel, oavsett system. Vagga in dem i en falsk trygghet och attackera sedan med det som biter bäst på spelgruppen.
Ja det låter nästan så på din beskrivning. Jag får ta och kolla upp det där, låter ”trevligt”.Gnosis;n346959 said:Ja och nej. Det finns stor skräckpotential changeling. Men jag är nog kanske böjd att kalla changeling mer sorligt än skrämnande.
Länk till nån sorts recension eller synopsis?God45;n347623 said:
Jag har inget sådant. Men jag rekomenderar inte någon att läsa spelet. Det är genuint paranoia bränsle. Fuck. Jag borde inte ha läst det. Det är också mer av en kort creepy pasta än ett spel.obak;n347636 said:Länk till nån sorts recension eller synopsis?
Efter vad du sa nu så kommer jag aldrig läsa den!God45;n347641 said:Jag har inget sådant. Men jag rekomenderar inte någon att läsa spelet. Det är genuint paranoia bränsle. Fuck. Jag borde inte ha läst det. Det är också mer av en kort creepy pasta än ett spel.
Ooh, challenge accepted! Nu måste jag hosta upp 30 spänn.God45;n347641 said:Jag har inget sådant. Men jag rekomenderar inte någon att läsa spelet. Det är genuint paranoia bränsle. Fuck. Jag borde inte ha läst det. Det är också mer av en kort creepy pasta än ett spel.
Jag vill ha mina pengar tillbaka...obak;n347652 said:Ooh, challenge accepted! Nu måste jag hosta upp 30 spänn.
Var det dåligt?obak;n347660 said:Jag vill ha mina pengar tillbaka...
Var det ett "när du väl börjat läsa så är du fast i spelet hu hu hu"?obak;n347660 said:Jag vill ha mina pengar tillbaka...
Det är exakt en sådan grej.dancodan;n347669 said:Var det ett "när du väl börjat läsa så är du fast i spelet hu hu hu"?
Skulle vilja lägga till att det kanske har med ålder och mognad att göra,Måns;n347666 said:Jag försöker minnas om jag någonsin varit genuint rädd när jag spelat och kan inte på rak arm komma på nån gång. Jag har spelat/spellett episoder och scener som varit sjukt spännande/otäcka/obehagliga/läskiga men inte ens med skräckspel har det hållit i sig under längre tid.
Så, nej. Rollspel är inte läskigt, ens när de försöker vara det.
Va?!?!?!God45;n347670 said:Det är exakt en sådan grej.
Paketet inehåller 1 15 sidors pdf med en spökhiatoria (mer om den senare), en massa screenshots på olila trådar samt ett självmordsbrev och slutligen en pdf med varningstext att du inte skall spela detta om du är neurotiskt lagd, paranoid, schizofren eller sängvätare.Henke;n347665 said:Var det dåligt?