Nekromanti Vad är det mest oinspirerande du kan tänka dig i ett rollspelsäventyr?

Robert

Warrior
slanfan;n121410 said:
Vilka är rollspelseliten? jag utgår kallt från att jag ingår, men jag gillar faktiskt vissa äventyr jag köpt.
Man undrar i sin stillhet vad eliten gör för att bli elit. Vad är det som krävs för få vara med?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Robert;n121450 said:
Man undrar i sin stillhet vad eliten gör för att bli elit. Vad är det som krävs för få vara med?
800:- per termin och då får du medlemskort, månatligt nyhetsbrev och vår välbeprövade kurs i hur man gnäller på bland annat köpeäventyr, stora varumärken i rollspelsvärlden och layouten i vilket rollspel som helst. Det går såkart utmärkt att Swisha medlemsavgiften.

Tre solar

Hero
Schemalagda händelser. "tre nätter efter att rollpersonerna kommer till byn mördas legolas lösöra".

Sånt blir jag rosenrasande av, särskilt som spelare. Den som kom på att kalla det äventyr att låtsas att man väntar borde gå och lägga sig i koma.

chrull

Stockholm Kartell
DeBracy;n121457 said:
800:- per termin och då får du medlemskort, månatligt nyhetsbrev och vår välbeprövade kurs i hur man gnäller på bland annat köpeäventyr, stora varumärken i rollspelsvärlden och layouten i vilket rollspel som helst. Det går såkart utmärkt att Swisha medlemsavgiften.
PMa mig för numret till swish-kontot!

MattiasLejbrink

Swordsman
DeBracy;n121457 said:
Dock att då tillkommer avgift för entré till PK-elitens lokaler! För att ansöka om medlemskap i PK-eliten bifoga kort uppsats (5-6 sidor text) på temat "spökhen, män eller kvinnor - om genus i astralvärlden" där du använder ordet "intersektionalitet" minst åtta gånger. Avgift 2000 kr per termin - åsiktskorridoren städar inte sig själv förstår du.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING

Efter ett kort avbrott med elithumor återgår vi nu till det ordinarie programmet: Oinspirerande saker i rollspelsäventyr.

Eksem

Champion
Tradigast tycker jag nog det är när det känns som det är NPCernas äventyr och inte rollpersonernas; som att rollpersonerna kommer in som biroller i någon annans historia. I synnerhet när historien redan är planerad av äventyrsskribenten och rollpersonernas roll som mest är att spela ut den plan äventyrets riktiga huvudpersoner planerat åt dem. Se typ majoriteten av svenska rollspelsäventyr som exempel.

Eksem

Champion
Linjära dungeoncrawls utan faktionsspelande där man bara ska klara ett rum i taget tills man kommit till slutet är också fattigt, se typ hela d20-eran för exempel.

Anarchclown

Swashbuckler
Men man måste ju få nog med encounters or exp per dungeon, annars är det ju inte farligt eller roligt jue... *Tycker också att väldigt många 3rd+dungeons har varit otroligt tråkiga, men är å andra sidan inte en alls lika stor fan av dungeon crawls från början*