Nekromanti Vad är fel?

solvebring

Superhero
Mjaej, diggar den här fonten tror jag. Det är läslig för alla, klar och tydlig. :gremsmile: Tror jag skall ha det så här. :gremgrin:
Men tack i alla fall, och tack för din hjälp med att få det mer rent och snyggt.

Eksem

Champion
"En känsla är ett innehåll."

Håller inte alls med. Innehåll kan förmedla känsla. Form kan förmedla känsla. Känsla är inte samma sak som innehåll.

Rickard

Urverk speldesign
Det är väldigt viktigt om man vill ha långvariga besökare på internet.
Ja, men inte det enda. Om man vill ha tillbaka sina besökare, så behöver man också något att locka med, vare sig det är kvalitet eller dylikt (artiklar, scenarion med mera). Och om layouten ser ut som "kom och hjälp mig", så kommer jag direkt anta att kvaliteten på materialet är detsamma, vilket får mig att tappa lusten direkt.

/Han som satsar mycket på word of mouth och länken som Rising gav i den här tråden har exempelvis resulterat i 9 träffar

Arfert

Facit
Hej, har kollat på dina förslag och jag tycker följande:
Den första versionen var en orgie i bakgrunder, effekter osv, väldigt mycket som webbsidor var förr.. inte bra. Den nya däremot är FÖR minimalistisk, känns inte alls "DoD", så en gyllene medelväg kanske vore bra...

Jag skulle också ha navigationen i toppen, för att ha mer plats att spela på sen för innehållet. Och samtidigt ha en topp som inte inkräktar lika mycket på innehållet.

..bifogar en skiss på ungefär jag menar. Det är ingen färdig layout, och ska inte bedömmas som det, men visar hur man kan jobba...

Eksem

Champion
"Och om layouten ser ut som "kom och hjälp mig", så kommer jag direkt anta att kvaliteten på materialet är detsamma, vilket får mig att tappa lusten direkt."

Här talar du ju INTE ur perspektivet som en återvändande besökare, utan om känslan som formen ger dig vid ditt första intryck. Det är alltså precis samma sak som jag skriver. Om formen ger mig fel känsla kommer jag inte bry mig om att ta del av innehållet, och då kommer jag inte att återvända.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det var väl mest att jag tänkte att det skulle vara tydligt att det är en DoD-sida etc, men du gör som du vill =)

krank

Håller inte alls med. Innehåll kan förmedla känsla. Form kan förmedla känsla. Känsla är inte samma sak som innehåll.
I mina ögon är känslan en del av innehållet formen kan förmedla.

Inte synonymt, men del-av-det-hela-förhållande.

krank

..bifogar en skiss på ungefär jag menar. Det är ingen färdig layout, och ska inte bedömmas som det, men visar hur man kan jobba...
Jag gillar den, helt klart.

Rising

Vila i frid
Kudos (OT + ANT)

Nu blev jag sådär varm i magen som man kan bli när man ser en fin disneyfilm. Det är helt enkelt fint när någon tar sig tid att dela med sig av sin tid och kunskaper genom att ge konkreta tips och råd på det här sättet.

Tusen schyrre-poäng till dig, och jag hoppas att Adus låter sig inspireras.

Rickard

Urverk speldesign
"Och om layouten ser ut som "kom och hjälp mig", så kommer jag direkt anta att kvaliteten på materialet är detsamma, vilket får mig att tappa lusten direkt."

Här talar du ju INTE ur perspektivet som en återvändande besökare, utan om känslan som formen ger dig vid ditt första intryck. Det är alltså precis samma sak som jag skriver. Om formen ger mig fel känsla kommer jag inte bry mig om att ta del av innehållet, och då kommer jag inte att återvända.
Nä, precis, så därför är den första väldigt kass i den första formen. Visst, man säger vad det är för något men man gör det på ett otilltalande sätt, så att folk avskräcks ändå. Det är som en dålig reklamfilm och det är minst lika illa som att inte tala om vilken produkt som reklamen försöker presentera (vilket du försöker säga är viktigast). Alltså har du fel eftersom du säger emot mig och därför ska jag nu gå och baka en kaka för att fira segern.

/Han som inte tror att han gör ett inlägg till angående det här sidospåret

PS. Filgruvan var förresten ett riktigt bra namn, Adus. DS.

Eksem

Champion
"vilket du försöker säga är viktigast"

Tja, av vad JAG vet om reklam, så är det fan viktigare att målgruppen vet vad fan det är man gör reklam för, än att reklamen är bra.

solvebring

Superhero
Fan vad snyggt!
Tack så mycket Tomas. Dock känns det förjävligt att en annan är värsta amatören som hållt på med sådant i typ fyra dagar, så kommer du och äger sönder mig med en liten lekpryl när du skall agera exempelherre. Mjaaa... Jag behöver övning är ordet, skaffa öga för sådant, så som du har.

Vet inte riktigt hur jag skall göra, vill ha kvar typ det mesta som det är - speciellt tycker jag om sidomenyer, sorry Tomas. Men det är klart - lite DoDkänsla fattas helt och hållet nu.
Jag grejade därför lite med fonten, gick tillbaka till det gamla snittet, riggade om lite och såg till att den härligt röda kulören blev kvar. Inte så stor skillnad, men ändå vad jag kan göra utan att behöva börja om från början... IGEN. har gjort det ca 15-20 ggr nu. :gremgrin:
P.S. ska ta bort den övre röda linjen som är över loggan, ska bara ha en under tror jag... D.S.

G

Guest

Guest
Ett tips, försök att jobba med Iframes, mycket smidigt och enkelt. Så här ser min extremt ofärdiga Ensamma Vargen sida ut där jag jobbar med Iframe.

En bra sida med enkla tips om hur dy bygger en bra hemsida: Webdesignskolan

Lycka till!

Arfert

Facit
Äh, jag har ju rätt många xp på webbdesign... har ju gjort sajter för företag sedan 95, och vart CD på en av Sveriges största webbyråer... ;-)

Ett tips är att först göra klar hela designen i ett program som Fireworks, Photoshop elller Illustrator innan man börjar klippa giffar och lägga in i Dreamweaver (eller vad man nu använder) eller koda, fast det kanske är det du gjort...

En annan grej är att inte låta toppen ta för mycket plats i onödan...

Arfert

Facit
Det Krille antagligen menade är att loggan sannolikt ser bättre ut om den är "platt", utan effekten...

Johan K

Gammal & dryg
Way to go Tomas !
Håller med Rising här, kul att du delar med dig av vad du kan.

Adus: Keep up the god work ! Kul at se ditt jobb utvecklas här ! Hoppas vi får se mer snart.

solvebring

Superhero
Inte illa ment' men, har inte du som kritiker lite väl grötig sida?

Det är något över allt, inte tom ledig yta där ögat får vila någonstans?