Vet inte riktigt hur vi hamnade på detta sidospår om Drkar och Demoners tidiga historia men,
Men utgångspunkten var vilka minikrav man i nuläget skulle ha på ett rollspel lämpligt för nybörjare. Och då är det väl givet att det är en klar fördel om det finns färdiga äventyr att spela än att det inte finns något.
Torbjörn
Tråden börjar bli ganska lång och jag orkar inte läsa allt igen men jag tror inte att jag sagt att DoD hade en stor produktlinje i början. Detta hade ju varit dumt eftersom jag vet att det inte var en stor produktlinje i början. Jag köpte själv äventyren så fort de kom ut och längtade otåligt på nästa.Har inte Tvillingbergen i huvudet, men de andra modulerna släpptes följande år:
Spindelkonungens Pyramid - 1983.
Dimön - 1984.
Havets Vargar - 1985.
Tror Tvillingbergen ligger däremellan också. Men det var ju inte Target Games som släppte den. Mao. de dåvarande rollspelarna hade inte särskilt mycket att luta sig mot - och ingen stor produktlinje som du sa tidigare
Men utgångspunkten var vilka minikrav man i nuläget skulle ha på ett rollspel lämpligt för nybörjare. Och då är det väl givet att det är en klar fördel om det finns färdiga äventyr att spela än att det inte finns något.
Torbjörn