Hejsan!
Under slutet av 1980-talet så samlade jag på Äventyrsspels produktion med målsättningen att få ihop en komplett samling, helst udda saker.
Det jag är lite nyfiken på nu är vad detta är värt?
Samlingen sträcker sig ifrån 1982-1991 och alla prylar är oanvända, vissa är fortfarande plastade, de flesta är dock avplastade för inspektion att de var kompletta boxar. Tonvikten är lagd på DoD och EDD men även MT och MT2 förekommer.
Ibland de udda sakerna kan nämnas:
- Blå Boxen 1982
- Sinkadus 1, 2 & 3
- Spindelkonungens Pyramid/Dimön (första tryckningen)
- Tvillingbergen
- Svarta boxen (första versionen, med tryckfel)
- Svarta boxen (andra versionen, Sarah Hans gravvalv)
- Monsterboken (första versionen, löst rättelseblad i)
- Div kuriosa, privata teckningar av NisseG, autografer från Blixt mfl
OM man skulle sälja detta, ska man då försöka avyttra det som en komplett samling eller del för del?
I övrigt så finns allt övrigt komplett också, EDD, EA-boxen, Gigant, ÄV och konfluxen, Trakorien - ja allt från dessa år. Naturligtvis nyskick men inga udda saker. Har även Samurai-serien, i princip komplett.
Under slutet av 1980-talet så samlade jag på Äventyrsspels produktion med målsättningen att få ihop en komplett samling, helst udda saker.
Det jag är lite nyfiken på nu är vad detta är värt?
Samlingen sträcker sig ifrån 1982-1991 och alla prylar är oanvända, vissa är fortfarande plastade, de flesta är dock avplastade för inspektion att de var kompletta boxar. Tonvikten är lagd på DoD och EDD men även MT och MT2 förekommer.
Ibland de udda sakerna kan nämnas:
- Blå Boxen 1982
- Sinkadus 1, 2 & 3
- Spindelkonungens Pyramid/Dimön (första tryckningen)
- Tvillingbergen
- Svarta boxen (första versionen, med tryckfel)
- Svarta boxen (andra versionen, Sarah Hans gravvalv)
- Monsterboken (första versionen, löst rättelseblad i)
- Div kuriosa, privata teckningar av NisseG, autografer från Blixt mfl
OM man skulle sälja detta, ska man då försöka avyttra det som en komplett samling eller del för del?
I övrigt så finns allt övrigt komplett också, EDD, EA-boxen, Gigant, ÄV och konfluxen, Trakorien - ja allt från dessa år. Naturligtvis nyskick men inga udda saker. Har även Samurai-serien, i princip komplett.