God45
#PrayersForBahakan
Vad folk vet är olika i olika editions och även i olika böcker i samma editions. Men i 20et ed är det solklart att alla vet det. Jag tror det ändrades för spelet funkar bättre om alla vet. Eller, alltså, teknokraterna vet inte men de har en ”hur hjärntvättad är jag” stat så…Det är typ inte så det presenteras i böckerna om jag mins rätt, högdjuren kanske vet sånt men inte RPna.
Grejen är dock att det är inte någon typ av allmänna vampyrer eller varulvar utan specifikt WoD sådana som har väldigt lite med hur den allmänna koncenusen över hur dessa borde vara - speciellt i en värld där WoD spelen inte finns - och Tremer klanen är en återkommande punkt i Hermetica orderns historia och tillskilnad från de andra startklanerna är de inte ens baserad på en popkulturel vampyr arketyp.
Look, crossovers är dumt och funkar kass om man tänker på det för mycket. Men gör inte det bara! Saker är konstiga och weird och magiska. Let’s keep it that way!
Look, crossovers är dumt och funkar kass om man tänker på det för mycket. Men gör inte det bara! Saker är konstiga och weird och magiska. Let’s keep it that way!