Rickard
Urverk speldesign
Jag har slukat massor av Red Letter Media under julledigheten och när de pratade om Max Mad 2 ställde de frågan om Fury Road gjorde tvåan förlegad. Jag började direkt tänka på rollspel och varför folk kanske blir sura på nya versioner - kanske för att de känner att det blir jobbigt när det kommer en ny version som de själva inte ser nyttan av att använda men ser att spelet som de spelar kommer sluta stödjas. Jag tror lite på den anledningen.
Jag funderar också på vad man kan göra nytt med rollspelet som inte har med regelmekaniken att göra.
Kanske nya sätt att spela spelet på? Nya tekniker presenteras (hur man skriver äventyr)? Jag gillar The One Ring 2, där de byter från östra sidan av dimmiga bergen till västra sidan. Jag gillade också hur de i Deadlands 1ED ständigt flyttade fram några år i världen i nya expansioner.
Jag funderar också på vad man kan göra nytt med rollspelet som inte har med regelmekaniken att göra.
Kanske nya sätt att spela spelet på? Nya tekniker presenteras (hur man skriver äventyr)? Jag gillar The One Ring 2, där de byter från östra sidan av dimmiga bergen till västra sidan. Jag gillade också hur de i Deadlands 1ED ständigt flyttade fram några år i världen i nya expansioner.
Last edited: