Leon
Leo carcion
Fast med mutanterMåns;n202235 said:Klassisk Bladerunner-cyberpunk.
Fast med mutanterMåns;n202235 said:Klassisk Bladerunner-cyberpunk.
Mutant.Khan;n202176 said:Vilken licens behöver ett nytt försök?
ALLA mutant?Rymdhamster;n202250 said:Mutant.
I love it.Peter;n202252 said:ALLA mutant?
Givet, och hur balanserar man ett system där man kan spela doomtroopeer, SVOT-cyborg eller muterad mungoSapient;n202274 said:I love it.
Men jag förutser vissa problem - jag är säker på att det skulle vara omöjligt att hitta en spelgrupp som kan skapa rollpersoner utan att dessa rimligen borde börja förinta varandra omedelbart.
De som inte spelar muterad mungo får skylla sig själv! Den som gör dåliga val kan inte skylla på någon annan.Peter;n202315 said:Givet, och hur balanserar man ett system där man kan spela doomtroopeer, SVOT-cyborg eller muterad mungo
Det var typ det som var Nya Mutant för mig de sista åren. RP hörde till mord-roteln på en underfinansierad polisstation i nöjeskvarteren.Peter;n202225 said:Mutant 2189 - Äventyr i Megaberlin
- Polisprocedurals bland de skumma gatorna i Kreuzkölln Megadom
wilper;n202373 said:Det var typ det som var Nya Mutant för mig de sista åren. RP hörde till mord-roteln på en underfinansierad polisstation i nöjeskvarteren.
Murder of the week, äventyren skrev sig själva.
Ett omskrivet Ars Magica vore grymt - inte bara reglerna utan även världen. Mer Umberto Eco och mindre Vampire. Har aldrig förstått poängen med att ha magikerklaner (hus)Wyldstorm;n202382 said:Ars magica (skitregler)
Hade lite tankar för något år sedan om att plocka utvalda delar av regelsystemet från Eclipse Phase (som är ett något uppdaterat BRP) och strömlinjeforma ihop det med Mutant 2089, behålla världen till 90%, uppdatera lite småsaker och fokusera mest på städerna och minimera zonutforskning och de muterade djuren. Blev inte mer än lite tankar och anteckningar, men hade älskat en liknande uppdatering.Måns;n202235 said:Skriver också under på "Nya Mutant". Tror jag har 10 googledocs med mer eller mindre utförliga beskrivningar av framtiden år 2089. Fast egentligen skulle det bara behövas ett uppdaterat system, sedan kan man använda DaiTokyo och Berlin som de är beskrivna.
Klassisk Bladerunner-cyberpunk. Så som den var på 80-talet. Inget post-cyberpunk-trams!
Poängen var att det skulle vara lätt för spelare att välja vilken typ av magiker de ville vara om jag minns rätt. Jonathan Tweet snackade en del om det när han pratade spelmakande på GothCon för ett gäng år sen. De hade varit så nöjda med hur det funkade så Mark Rein-Hagen tog med sig det till sitt nya spel Vampire.Peter;n202388 said:Ett omskrivet Ars Magica vore grymt - inte bara reglerna utan även världen. Mer Umberto Eco och mindre Vampire. Har aldrig förstått poängen med att ha magikerklaner (hus)
P.s. Och ja, jag vet att det snarare är Ars Magica som påverkade Vampire...