Försökte se om det redan fanns en tråd, men hittade det inte.
Har du någon viss typ av rollpersoner du brukar oftast spela?
Alltifrån vilken roll i gruppen (ledare, följare, fajtern, osv), yrke, kön, ålder...?
Jag försöker variera mig, men bland mina typiska drag finns:
Har du någon viss typ av rollpersoner du brukar oftast spela?
Alltifrån vilken roll i gruppen (ledare, följare, fajtern, osv), yrke, kön, ålder...?
Jag försöker variera mig, men bland mina typiska drag finns:
- Präst, akademiker eller helare är yrken jag ofta känner mig dragen till.
- Gärna "second in command", den som har mycket åsikter om hur vi gör saker men vill inte vara ledare.
- Ska ha något personlighetsdrag jag finner negativt, så att det finns plats för positiv karaktärsutveckling. T ex, fördomsfull, hycklande eller skrytsam.
- Om det är ett spel med mycket crunch, så fegar jag ofta ur de mest regeltunga klasserna/yrkena/förmågorna. Vadå, ska jag orka sätta mig in i några specialregler?
- Jag försöker variera mig när det gäller kön och ålder, men har hittills aldrig spelat ett förpubertalt barn, och inte heller någon som är icke-binär eller trans. Det närmsta var när jag försökte göra något Mulan-aktigt i 7th Sea och ville spela en tjej utklädd till kille.
- Om jag spelar en ung man så tenderar han ofta att vara en wannabe-kvinnotjusare som inte förstår hur dålig han är på det (á la Johnny Bravo) eller feminin bög.