Det känns som om du är inne i en WOW-fas just nu av det som du skriver här och på andra ställen. Med wow menar jag att det inte är liak viktigt med systemmässiga hur och varför utan att och att det är häftigt och känns rätt.Han said:I Svärd och Trolldom slår man i princip endast med ett värde men man kan blanda in fördelar som ger +2 eller +4. Fördelarna kan vara i stil med "stort svärd +2" eller "fet rustning +4" (eller tvärtom). Jag gjorde en magiker med inriktingarna "växter +2" och "sten +4". När vi var inne i en grotta så röjde min magiker rejält. Systemet går i korthet ut på att man slår hur många fiender man får slå ut, så medan det var de andra spelarnas tur satt jag och klurade ut kreativa beskrivningar och bara väntade tills jag slog tillräckligt högt för att få beskriva mina bombastiska klurigheter.
Jag tycker att det är ett strålande förhållningssätt till händelseresolution (eller vad man nu skal kalla det).