Samma här. Har haft HBO sen det började men jag har ingen lust att betala för Wahlgrens eller en massa annan dynga jag inte vill ha.Så nu ska det alltså höja priset samtidigt som de skräpar ner kanalen med en massa sport? Börjar fundera på att avrigga mig från mitt halvaprisethelalivetdeal.
Oh yeah. Storyn är inget särskilt, men koreografin i alla dessa kung fu-fajter!Warrior (för tusan!)
HBO var den första streamingtjänsten jag skaffade och har hållit mig till dem troget medan andra har kommit och gått. Tills nu. Jag sade upp abonnemanget förra perioden och nu har det gått ut. Det verkar mest vara fullständig skit som de har lagt till med den nya sammanslagningen. Högre pris för att kunna se fler kändisar, dokusåpor, sport och nått j*vla Deadliest catch. Man har få stå ut med mycket för att få ta del av det som de exklusivt borde ha ägnat sig åt: kvalitetsserier som Deadwood, Carnivale, The Wire, Band of Brothers, True Detective och oräkneliga fler. Men droppen kom när de meddelade vad som skulle bli deras nya första originalserie: en rutten dokumentärserie om Benjamin Ingrosso. Där försvann alla år av troget följande, alla skratt vi haft tillsammans, HBO och jag, alla gånger vi gråtit, häpnats och fröjdats ihop. Allt raserat och utraderat. Det var med sorg jag hovrade över knappen för att avsluta abonnemanget, men så dök nån jädra reklam upp för skiten och det var dags att avsluta det som behövde göras ogjort. Adjöss och hoppas skiten går under så att jag slipper komma i kontakt med det i onödan. De ska VETA att de gjort fel. Det ska slå där de giriga mogulerna känner det, i plånboken!Så nu ska det alltså höja priset samtidigt som de skräpar ner kanalen med en massa sport? Börjar fundera på att avrigga mig från mitt halvaprisethelalivetdeal.
4k är bra, men det är HDR som verkligen skapar den bästa upplevelsen. Sen att 4k och HDR nästan alltid ingår i samma abonnemang och att tex 1080p med HDR, inte brukar finnas som val.Står att jag har ett "Före Standard" abonnemang för 50kr/månad.
Mitt Netflix kostar väl nästan 4ggr så mycket (189 och innehåller rätt mycket skräp. Anledningen att jag har den är att jag ville kolla klart The Crown, men sen har jag mest glömt att säga upp den.
Disney betalar jag 89:- för
AppleTV+ betalar jag 99:- för.
Har även TV4 play för 149:- (eftersom min fru kollar främst på den).
EDIT: Har sänkt mitt Netflix till 129:- nu. Så sällan jag kollar att jag inte behöver 4K.
Första säsongen var ju riktigt bra. Ser att andra säsongen inte riktigt fått lika bra betyg (så är det ju väldigt ofta), men funderar ändå på att se den.HBO har alltid lyckats få mig sugen på en ny serie just som jag bestämt mig för att säga upp tjänsten. Just nu kollar jag på säsong 2 av dokumentärserien The Jinx. Fast det kan hända att jag ger upp mitt i, jag är i någon period nu då det är svårt att avsluta tv-serier
Sen kan man ju diskutera hur bra streamad 4K egentligen är. Flera hemmabio-fantaster jag känner menar att strömningens kvalitet är väldigt mycket sämre än den man får på en köpt skiva.Min TV klarar inte av vare sig 4K eller HR och jag lär nog inte uppgradera nån gång snart, men jag förstår frustrationen hos de som, om jag fattat rätt, nu får betala betydligt mer för bibehållen funktionalitet…