Re: Folk i gemen
Mion far är typ stolt över att vi (jag och min bror) spelar rollspel (eller jag tror mest det är över att vi har en så stor hobby, men det går på ett ut) så när han har middagar med jobbarkolleger eller andra vänner och bekantskaper och vi olyckligt råkar passera förbi så vill han att
vi ska berätta för
dom vad rollspel är och vad man håller på med. Vilket vi naturligtvis är tvungna att göra.
Det är väldigt jobbigt tycker jag i alla fall... Men spelexempel skulle jag aldrig dra, blir så komplicerat och det är svårt att förklara något intressant. Oftast blir det någob halvdan förklaring bara för att komma bort därifrån... Ibland försöker han beskriva själv... Men då måste jag rycka in för att deras bild inte ska bli helt förvrängd.
Men jaq tror hel enkelt det är naturligt för många föräldrar att intressera sig av och försöka sätta sig in i sin söner och döttrars intressen. De sjutsar idrottande ungar till träningar och matcher (som de följer koncentrerat) och försöker förstå vad rollspelande ungar egentligen håller på med... Men undantag finns ju naturligtvis. Sedan tycker de väl att det är bättre att man sitter hemma och umgås med sina rollspelskompisar och spelar rollspel än att man far ut och dricker sig full på fester
/Balderk