Nekromanti vad folk tycker om rollspel..

Insignia

Swashbuckler
Könsbyte (seriöst men OT)

"det ses som någor så när naturligt att en kvinna vill bli man än om en man skulle villja bli kvinna"

Jag tror det är mycket för att "utomstående" vill ha det enkelt förklarat, och det är lättare att förklara att vilja vara man i och med att de generellt har det "bättre" (högre löner etc). Jag menar absolut inte att det är därför transsexuella vill byta kön, bara att mindre informerade människor möjligen vill se det så.

Att män i kvinnokläder märks mer än motsatsen beror till en viss del på att det ofta är lättare för en kvinna att godtas som man, eftersom en man med feminint ansikte ofta ses som en söt kille medan en maskulin kvinna ser "fel" ut (och därmed avslöjas lättare) :gremtongue:

Troberg

Sinister eater
Re: Könsbyte (seriöst men OT)

Att män i kvinnokläder märks mer än motsatsen beror till en viss del på att det ofta är lättare för en kvinna att godtas som man, eftersom en man med feminint ansikte ofta ses som en söt kille medan en maskulin kvinna ser "fel" ut (och därmed avslöjas lättare)
Dessutom är det ju så att det idag nätan inte finns några kläder som anses som rena manskläder, medan det finns en uppsjö av renodlade kvinnokläder. Ingen reagerar på en tjej i jeans och skinnjacka, men en kille i klänning och högklackat är lite ovanligare.

Jag vet vad jag pratar om för jag har smygtransvestiter i bekantskapskretsen (killar som cyklar på damcykel).

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Harkel

Vad har transsexualitet med BDSM att göra?

Det är off topic på ett rollspelsforum...

JPS

Insignia

Swashbuckler

"Det är off topic på ett rollspelsforum"

Jag fick uppfattningen att vi inkluderade rollpersoner i ämnet. Ursäkta om jag missade någon sorts övergång :gremtongue:

Quan'talis

Swashbuckler

Jag uppfattade en tydlig övergång här , men om du säger att ni fortfarande diskuterade det ur rollspelssynpunkt tror jag dig förstås.

JPS - har sökt behandling för mitt moderatorskomplex

Insignia

Swashbuckler

"Jag uppfattade en tydlig övergång här , men om du säger att ni fortfarande diskuterade det ur rollspelssynpunkt tror jag dig förstås."

Det ena utesluter väl inte det andra? För övrigt undrar jag fortfarande varför ämnet skulle vara mer relaterat till BDSM-rollspel än till andra rollspel, eftersom det helt enkelt inte har det minsta med bondage och sado-masochism att göra.

Quan'talis

Swashbuckler

Det ena utesluter väl inte det andra?

Du har rätt. Det var moderatorskomplexet som ställde till det för mig. Ibland får jag för mig att Hålla Mig Till Ämnet och Hålla Ordning På Forumet och så vidare. Det har gått om nu.

För övrigt undrar jag fortfarande varför ämnet skulle vara mer relaterat till BDSM-rollspel än till andra rollspel, eftersom det helt enkelt inte har det minsta med bondage och sado-masochism att göra

Jag misstänker att Krille nämnde www.rollspel.se utan att tänka desto mera på saken och att han egentligen menade "håll er till ämnet" sådär i största allmänhet.

JPS

Insignia

Swashbuckler

"Jag misstänker att Krille nämnde www.rollspel.se utan att tänka desto mera på saken"

Man ska tänka på vad man säger, annars kan folk bli ledsna :gremfrown:
För övrigt ber jag om ursäkt ifall jag är väldigt jobbig nu. Ämnet är känsligt, så att säga.

Quan'talis

Swashbuckler

För övrigt ber jag om ursäkt ifall jag är väldigt jobbig nu. Ämnet är känsligt, så att säga.

Då ber jag om ursäkt för att jag blandade mig i utan att tänka mig för.

JPS

Nightowl

Champion
Re: Homofobi, eller? (OT)

Det är fullt möjligt jag dyker upp men, för att citera Jokern 'jag är en trogen tok'.

Och jag tyckte skägg var ytterligt avtändande tills jag blev ihop med en kille med skägg.

För att vagt föra tillbaka samtalet: re: homofobi, så brukar de flesta herrar som gillar andra herrar inte gå runt och tafsa eller flörta med allt med testiklar - dels av ren självbevarelsedrift, dels av artighet. Och nej, jag tror inte de flesta heterosexuella karlar tafsar på allt med äggstockar heller. Men varje gång jag stöter på paranoian om 'men tänk om han TAR på mig?!' kan jag inte låta bli att tänka 'ge fan i att utgå från att A, alla är som du samt B, att du är attraktiv'.

Sur-Erik

Nightowl

Champion
Re: Hahaha

JA! ALLA MOBBAR MIG *sniff*!

Näe, knappast. :gremsmile:

Men nu lägger vi ned, tycker jag, för vi är moderatorer och skall inte OT:a så här...

Erik, förebild

Nightowl

Champion
Re: Homofobi, eller?

Det finns ju en intressant tendens att när folk spelar kvinnor så är de om inte homo så åtminstone bisexuella, för dessa killar vill inte spela en person som stöter på män.
Eh... men oftast spelas ju den person de stöter på av en annan rollspelare. Som oftasr är en karlslok.
Så även om de spelar att de stöter på en kvinna, måste de sitta och låtsas stöta på en man i verkligheten... :gremconfused:

'Svarte Baronen har rövat bort prinsessan Boobi av Hormonien!'
'OOOOH! Vi måste hjälpa henne, hon har sån helskön skosmak!'

Erk