Värst vad alla var roliga den här kvällen...
Först; jag kommer ligga och fundera hela natten på om fem personer verkligen kunde skriva varsina inlägg så att de postades under en och samma minut och så att de allihop ställde en fråga på sista raden om det inte var lite väl mycket OT.
Eller... har de ändrat det i efterhand? Det måste de väl ha gjort? Eller? Arrrgh!!!
Jag sitter oftast på nätterna och väntar på att någon skall skriva ett inlägg som jag kan svara på. Ibland tar jag och narcisistsurfar på några av mina gamla inlägg. Det är roligt när man hittar något som det inte riktigt känns att det är man själv som har skrivit.
Jag ritar lite, lyssnar lite på musik, spelar lite nätspel. Jag försöker komma på några idéer som jag kan grubbla på när jag går och lägger mig, för jag vill alltid ha något att fundera på i duschen nästa morgon (det är först då som pusselbitarna faller på plats).
När jag lägger mig försöker jag koncentrera mig på ingenting tills jag plötsligt hör ett imaginärt ljud komma, händer det er också? Helt plötsligt så typ, hör man en orkester eller något annat ljud, som växer i styrka och liksom ändras beroende på i vilken riktning man styr sitt inre fokus (typ, rör man fokus från ena sidan av huvudet till det andra i en långsam, svepande rörelse så kan det bli ett svepande, forsande ljud av stråkar, bleckblås och liknande, och är man lite orolig och ryckig i sitt fokus så är det lättare att man hör "studsiga" ljud, oftast en basgång, en dov saxofon, en trumslagare eller samtal, som från kroggäster, osv), tills man blir medveten om vad som håller på att hända och precis när man tänker "shit, fy fan vad häftigt!" så försvinner det. Jag ska försöka kontrollera den förmågan en vacker dag. I förrgår såg jag syner också, en sorts vinröd textildjungel (eller nja, draperier och mjuka textilstycken som hängde ner omkring mig, och en upprymd hihat följde min puls upp från botten och upp till medvetandet) så jag gör framsteg.
Det är sällan det händer något, men jag vet att det måste vara jättetyst omkring en, och det hjälper om man är lite för trött (så att man börjar gå på sparenergi och nästan håller på att bli pigg igen), och om man ätit/druckit mycket kolhydrater precis innan man skall sova.
Fast jag känner mig lite barnslig också. Jag kommer ihåg i gymnasiet när jag började få hypnagog sömn och kunde styra mit drömjag, då trodde jag på allvar att jag en dag skulle kunna kontrollera mina drömmar precis som jag ville, och att det var något farligt med den insikten, så att jag inte kunde berätta det för folk, liksom som om jag hade råkat ramla in i någon urgammal, välbevarad hemlighet...
Shit, vad OT det här blev. Nä, förresten, det där sista med drömmarna berodde förstås på att jag spelade så mycket Kult på den tiden. Se? Det handlade lite om rollspel ändå när allt kom kring.
/Riz