Pendragon
Swashbuckler
Re: Nicoz Mehzinor utökar förrådet.
Det slog mig faktiskt att Nicoz har skaffat ganska få sina vapen. Vharzcona och serinebågen beställda han visserligen, men det mesta andra har varit gåvor, eller saker som tillhört stupade kamrater. En del annat bös, t ex Carwelan- och kraggsvärdet är troféer från besegrade motståndare. Med tanke på att han för vana att plocka åt sig sådana är det inte konstigt att han har en liten arsenal med svärd i sin ägo...
Möjligen lär han sig Sunai Conornin eller något sånt istället om han tvunget ska fjanta runt mer med Carwelan.
Sen har vi en husregel angående Vapenaffinitet (jag kunde svurit på att det skulle finnas en artikel uppe där stridskonsteknikerna reviderades) som gör att kunskapskostnaden endast räknas för inlärning, inte för maxantalet tekniker. Det petar ned hennes kostnad på 25 vilket hon klarar med råge...
/Joel
Inte ens det. Faliskt, tillverkat i Marek Pomian om jag inte minns fel.Dvärgasmitt.
Det slog mig faktiskt att Nicoz har skaffat ganska få sina vapen. Vharzcona och serinebågen beställda han visserligen, men det mesta andra har varit gåvor, eller saker som tillhört stupade kamrater. En del annat bös, t ex Carwelan- och kraggsvärdet är troféer från besegrade motståndare. Med tanke på att han för vana att plocka åt sig sådana är det inte konstigt att han har en liten arsenal med svärd i sin ägo...
Jopp. Fast min utrensning bland momenten rörde sig mest om udda kombinationer som t ex båge och svärd i samma stridskonst. Ursprungligen skapades Nicoz stridskonst enligt Krigarens väg som "ovanlig" stridskonst och jag vil minnas att momenten var slagsvärd, kortsvärd och radard. Sen tränade han en hel del med melorsvärd, och eftersom Melor- och slagsvärd är såpass likartade blev det så att de fick bli ett nytt moment. Razemon lärde han sig använda av Rhazcom Manziir och Carwelan av Dwyrydd Coley. Nu så här i efterhand passar verkligen inte carwelan in som moment i stridskonsten och kommer emd största sannolikhet att försvinna.Angående monenten så... tja, det är juh trots allt inte alls omöjligt, men om man tittat på till exempel de reviderade stridskonsterna så har du skurit ned antalet moment på ett flertal. Då känns det lite boffrigt att din rollperson ska ha dubbelt så många som en typisk unik.
Möjligen lär han sig Sunai Conornin eller något sånt istället om han tvunget ska fjanta runt mer med Carwelan.
22 har han, det stämmer, men jag var ganska säker på att kunskapskostnaden låg precis på det när jag räknade efter. Jag får räkna om igen när jag grävt fram min Vapenmästaren.Nej det är det inte. Han har om jag minns rätt 22 i sin stridskonst och det nuvarande kunskapskostnaden ligger på...20.
Den var sjukare innan Vapenmästaren begränsade antalet tekniker...vill också bara påpeka att kunskapskostnaden för Su'nai ishani t'an Eithene ligger på 30
Sen har vi en husregel angående Vapenaffinitet (jag kunde svurit på att det skulle finnas en artikel uppe där stridskonsteknikerna reviderades) som gör att kunskapskostnaden endast räknas för inlärning, inte för maxantalet tekniker. Det petar ned hennes kostnad på 25 vilket hon klarar med råge...
/Joel