Rajr0t
Veteran
Det blir som man gör det.
Exakt! De flest som spelat Chronopia har enligt min mening inte varit tillräckligt öppensinnade inför denna nya slags värld.
Min egen åsikt är att Chronopia är den mest underbara kampanjvärlden som skapats!
Varför då? Måhända att Chronopia inte har allt som kännetecknar en "normal" fantasyvärld, och vissa (läs de flesta) stör sig otroligt på att orcher kan sitta helt oberörda inne på barer och att resar bor i höga torn med kråsade skjortor och ett 20-tal livvakter, eller hur alverna fungerar.
Men kan man inte öppna ögonen för något nytt, så är det kanske svårt att tycka om Chronopia.
Chronopia bygger, enligt mig, på intrig-äventyr med en massa konspirationer, blodsfejder, iskalla lönnmördare, affärsuppgörelser och liknande.
Har man tröttnat på att vid varje spelmöte springa runt i grottsystem och färdas långa sträckor över milsvida stäpper eller klättra i iskalla berg och leka hjälte, och om man har tröttnat på att varje stad man kommer till är så taskigt beskriven att det enda SL och då även rollpersonerna orkar med är tavernan där en mörkt klädd man ALLTID sitter i ena hörnet och mystiskt iakttar rollpersonerna.
Har man tröttnat på detta då, DÅ, ska man definitivt börja spela Chronopia!
Titta på de äventyr som faktiskt följde med de olika böckerna, visst aningen korta och allt är inte beskrivet så ingående men det behövs inte när SL har all information om staden från innan och där vad som helst kan hända! Äventyrens slut kan med lätthet byggas vidare med nya intriger och t.ex. kan de som rollpersonerna "lurat" söka hämnd och vips har vi ytterligare ett äventyr!
Så jag säger: Gräv upp alla gamla Chronopia-böcker under alla pizzakartonger, bananskal och husdjur och sätt igång och spela det enda rollspel som praktiskt taget är omöjligt att rälsa!
Exakt! De flest som spelat Chronopia har enligt min mening inte varit tillräckligt öppensinnade inför denna nya slags värld.
Min egen åsikt är att Chronopia är den mest underbara kampanjvärlden som skapats!
Varför då? Måhända att Chronopia inte har allt som kännetecknar en "normal" fantasyvärld, och vissa (läs de flesta) stör sig otroligt på att orcher kan sitta helt oberörda inne på barer och att resar bor i höga torn med kråsade skjortor och ett 20-tal livvakter, eller hur alverna fungerar.
Men kan man inte öppna ögonen för något nytt, så är det kanske svårt att tycka om Chronopia.
Chronopia bygger, enligt mig, på intrig-äventyr med en massa konspirationer, blodsfejder, iskalla lönnmördare, affärsuppgörelser och liknande.
Har man tröttnat på att vid varje spelmöte springa runt i grottsystem och färdas långa sträckor över milsvida stäpper eller klättra i iskalla berg och leka hjälte, och om man har tröttnat på att varje stad man kommer till är så taskigt beskriven att det enda SL och då även rollpersonerna orkar med är tavernan där en mörkt klädd man ALLTID sitter i ena hörnet och mystiskt iakttar rollpersonerna.
Har man tröttnat på detta då, DÅ, ska man definitivt börja spela Chronopia!
Titta på de äventyr som faktiskt följde med de olika böckerna, visst aningen korta och allt är inte beskrivet så ingående men det behövs inte när SL har all information om staden från innan och där vad som helst kan hända! Äventyrens slut kan med lätthet byggas vidare med nya intriger och t.ex. kan de som rollpersonerna "lurat" söka hämnd och vips har vi ytterligare ett äventyr!
Så jag säger: Gräv upp alla gamla Chronopia-böcker under alla pizzakartonger, bananskal och husdjur och sätt igång och spela det enda rollspel som praktiskt taget är omöjligt att rälsa!