Nekromanti Vad har du under sängen?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag gillar älvfolk av olika slag. Nymfer, rån, féer, satyrer med mera.

Annars tycker jag även om mind flayers, precis som många tidigare, av samma skäl som dem. De är helt enkelt häftiga samhällsvarelser som är mänskliga nog för att vara greppbara men främmande nog för att vara skrämmande.

En tredje favorit är de oformliga, mystiska monstren, som shoggoths eller Thing i "Elric of Melniboné".

Nightowl

Champion
Stormbringer vs. Cthulhu

Näst Darkwing Duck vs. Sailor Moon är det här en av mina favorit-hypotetiska dueller.

Det mest fantasifulla resultatet är att Stormbringer suger upp vad nu Calle har istället för själ. Detta är tillräckligt för att chocka Nyarlathotep till aktion, och alla kulter etc. får ett nödmeddelande om att 'stjärnorna står rätt'. Deras aktivitet steppar upp till lagom nivå för att inom ca. 1T4+1 månader utplåna allt liv på jorden såsom vi känner det...

Erik

Ulfgeir

Swashbuckler
Hmm, jo vissa monster ser ut och är för löjliga.

Beholdern, realtivt ok monster. Troligtvist skapat av någon galen magiker. BTW, har inte en beholder fler småögon egentligen? Cool bild i alla fall.

Gamla D&D är fullt av monster som man undrar vilka droger de som skapade spelet gick på. Alla dessa olika slimes... Piercers, Rustmonsters, Owlbears etc... Yuch.

Favomonster:
Vampyrer och Succubusar pga deras charm och den sexuella dragningskraft som de har. Vem vill inte "leva" för evigt.

Älvor för att de är älvor, och verkligen är vild magi. Därmed punkt.

Varulvar för att de är saker med stora vassa klor och tänder, och har en attityd som inte är av denna värld. Att de sedan har en förmåga att väldans snabbt läka skador igen är ju en bonus.

Cthulhu och kompani för att de är något omänskligt från bortom tid och rum. The things that should not be..

Drakar är coola. Här har vi urgamla intelligenta monster som är praktiskt taget odödliga om du inte är den arketypiska paladinen. Drakar ÄR smarta, och de lär känna lukten av dig på långt håll.

Till Shadowrun har de ju en sak som jag gillar med: Horrors och även insektsspirits. Båda är ursprungligen från Earthdawns värld, och dyker upp när maginivå blir tillräckligt hög. Klart nasty.

Sedan håller jag ju med om att en stor svärm av spindlar, råttor eller liknande är klart intressant.

/Ulfgeir

Staffan

Myrmidon
Beholdern, realtivt ok monster. Troligtvist skapat av någon galen magiker. BTW, har inte en beholder fler småögon egentligen? Cool bild i alla fall.
En klassisk beholder har tio småögon, och på bilden syns åtta stycken. De resterande två kan mycket väl skymmas av kroppen.

Hartland

Warrior
Darkwing Duck vs. Sailor Moon [OT]

Näst Darkwing Duck vs. Sailor Moon är det här en av mina favorit-hypotetiska dueller.
Min gissning är i alla fall att båda skulle hoppa in på strids arenan var på dom drar någon snitsig vits. Darkwing snublar sedan på sin cape och slår sig medvetslös medan Sailor Moon snubblar på sina flätor och slår sig medvetslös.

Vad är din teori?

/Hartland - tittar reguljärt på sailor moon, varje vardags morgon vid ca 7.25!

Rosen

Myrmidon
Re: Darkwing Duck vs. Sailor Moon [OT]

Min gissning är i alla fall att båda skulle hoppa in på strids arenan var på dom drar någon snitsig vits.

Så långt håller jag med. ^_^
Det hela kommer från en gammal tråd på newsgroupen alt.fan.sailor-moon -- någon noterade att båda figurerna är väldigt förtjusta i att introducera sig för sina fiender med bombastiska och (mer än vad som är taktiskt lämpligt) långrandiga monologer. Frågan var därför vad som skulle hända om de skulle slåss mot varandra; det uppkom ett antal förslag med återgivna repliker...
Kontentan var iaf att det troligen inte skulle bli någon fight eftersom ingen av dem skulle prata färdigt.

--
Åke, som har Skandinaviens största Sailor Moon-sajt :gremgrin: