Tycker det funkar asbra. Bara å skriva xy så dyker jag upp som enda alternativsolvebring said:Det duger bra med tre bokstäver för att minimera antalet namn till i de flesta fall ett eller ett par.
Tycker det funkar asbra. Bara å skriva xy så dyker jag upp som enda alternativsolvebring said:Det duger bra med tre bokstäver för att minimera antalet namn till i de flesta fall ett eller ett par.
God poäng som jag inte ens tänkt på. De som önskar vara osynliga fungerar fortfarande som osynliga. Enkelt genialt. Därmed anser jag att det bör vara som det är, av just den anledningen.Rymdhamster said:Låter svårt. Jag menar, hur gör man då med användare som är osynliga? Antingen så dyker de inte upp alls på listan eller så är det ett sätt att kringå onynlighetsinställningen.Ond bråd död said:Kan listan begränsas till bara de som är online kanske?
Exakt. Eller som yttrat sig men sedan försvunnit av listan på grund av högt postningstempo. Nuvarandre funktion är ju också bra om man vill prata OM någon som inte är där men inte är säker på stavningen.solvebring said:Å andra sidan kan folk i Småpraten vilja tilltala någon som ännu inte yttrat sig där än, och då kan den som vill förbli osynlig få vara just det.
Jag tycker inte de skall använda den gula färgen på skämt, utan när man ser den så skall man veta att det är allvarligt.Rymdhamster said:Då folk blivit avstängda i en vecka på grund av saker som sagts i chatten som jag personligen inte sätt som särskilt allvarliga skulle jag uppskatta om moderatorerna försökte vara väldigt tydliga om de nu vill göra skämtsamma moderatorvarningar. Det vore förbaskat tråkigt att bli bannad för att man trott att en moderering varit ett skämt, baserat på tidigare erfarenheter.
Skulle de kanske gå att lägga till ytterligare en färg som moderatorerna kan använda som betyder "skämtsamt inlägg"?
Naturligtvis är det så; detta ska inte missbrukas.Lu-kaazh said:Jag tycker inte de skall använda den gula färgen på skämt, utan när man ser den så skall man veta att det är allvarligt.Rymdhamster said:Då folk blivit avstängda i en vecka på grund av saker som sagts i chatten som jag personligen inte sätt som särskilt allvarliga skulle jag uppskatta om moderatorerna försökte vara väldigt tydliga om de nu vill göra skämtsamma moderatorvarningar. Det vore förbaskat tråkigt att bli bannad för att man trott att en moderering varit ett skämt, baserat på tidigare erfarenheter.
Skulle de kanske gå att lägga till ytterligare en färg som moderatorerna kan använda som betyder "skämtsamt inlägg"?
/Lukas som respekterar de gula
Jag har varit noga då jag har testat den att skriva TEST eller liknande så att det inte varit några missförstånd.solvebring said:Naturligtvis är det så; detta ska inte missbrukas.Lu-kaazh said:Jag tycker inte de skall använda den gula färgen på skämt, utan när man ser den så skall man veta att det är allvarligt.Rymdhamster said:Då folk blivit avstängda i en vecka på grund av saker som sagts i chatten som jag personligen inte sätt som särskilt allvarliga skulle jag uppskatta om moderatorerna försökte vara väldigt tydliga om de nu vill göra skämtsamma moderatorvarningar. Det vore förbaskat tråkigt att bli bannad för att man trott att en moderering varit ett skämt, baserat på tidigare erfarenheter.
De gånger det hänt tror jag helt enkelt att det varit i anslutning till nyhetens behag; att vilja testa funktionen, samtidigt som man av kontext tagit det för givet att skämtet framgått. Det gäller i alla fall för den enstaka gång jag gjort just detta, med undantag för att vi testat funktionen då Spider Jerusalem skapade den. Att klimatet i Småpraten är mer lättsamt och att saker sker snabbt där är en anledning men ingen ursäkt.
Nå, men som ni användare själva säger bör det inte missbrukas och jag tror jag talar för samtliga redaktörer och moderatorer när jag säger att vi ska ta till oss det och försöka vara mer åthållsamma med vår skämtsamhet på den fronten.
/solvebring som å sina vägnar ber om ursäkt
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post849860solvebring said:Naturligtvis är det så; detta ska inte missbrukas.Lu-kaazh said:Jag tycker inte de skall använda den gula färgen på skämt, utan när man ser den så skall man veta att det är allvarligt.
Det får du ha. Själv tycker jag att det är oerhört krystat att ha åsikter om det här specifika fallet vars oerhört klara kontext – första april och genomskinligt, självklara oseriösa jargongen – inte lämnar några tvivel. Cissi hade förövrigt fortfarande kvar sin användarstatus "Användare" och hennes röda färg hade fel nyans. Svarte faraonens skämt var högst oskyldigt och sannolikheten för att missta hans modereringar för äkta någon längre stund torde vara mycket, mycket låg.Rymdhamster said:http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post849860solvebring said:Naturligtvis är det så; detta ska inte missbrukas.Lu-kaazh said:Jag tycker inte de skall använda den gula färgen på skämt, utan när man ser den så skall man veta att det är allvarligt.
Jag har åsikter.
Sannerligen. Jag håller med er om det.Rymdhamster said:Jag tycker Lukaz sa det bäst, för att parafrasera:
När man ser den gula mdoeratorfärgen så skall man veta att det är allvarligt.
Med det sagt så för vi en diskussion inom redaktionen om detta. Så vi tar till oss synpunkterna, och funderar på hur vi ska förhålla oss till den auktoritet som vi åtnjuter, så att användarna kan har fortsatt fullt förtroende för att vi gör vårt jobb så bra vi kan.solvebring said:/solvebring som talar för sig själv, inte hela redaktionen
Med undantag av ett smått urvattnat förtroende för färgen gul...solvebring said:Imorgon ... om typ tjugo minuter, är allt som vanligt igen, trots allt.
Äsch, några rejäla banningar så är ni snart på tårna igen!Rymdhamster said:Med undantag av ett smått urvattnat förtroende för färgen gul...solvebring said:Imorgon ... om typ tjugo minuter, är allt som vanligt igen, trots allt.
Man kan väl dessutom anta att om någon gått upp i varv för att de känt sig missbehandlade av en aprilskämtsmoderering så hade personen fått ett PM där skämtet förklarats?Magnus Seter said:Äsch, några rejäla banningar så är ni snart på tårna igen!Rymdhamster said:Med undantag av ett smått urvattnat förtroende för färgen gul...solvebring said:Imorgon ... om typ tjugo minuter, är allt som vanligt igen, trots allt.
Eller så här ...
Jag har en förhoppning om att de ingripanden som görs respekteras för intentionen och inte för färgen på inlägget.
Och om de inte respekteras för intentionen, eller av någon annan anledning, så har jag en förhoppning om att man kan ändå kan acceptera att beslut tas som man inte tycker om.
Och så kan man finna stöd i att redaktionen tar till sig all feedback som postas, om färger, avstängningar och redaktionsbefogenheter.
/Magnus
Absolut.Troberg said:Man kan väl dessutom anta att om någon gått upp i varv för att de känt sig missbehandlade av en aprilskämtsmoderering så hade personen fått ett PM där skämtet förklarats?
För den som undrar om händelseförloppet gick det till så att Cissi föreslog ett aprilskämt om att hon stängdes av. Jag tyckte det var en rolig idé, så jag deltog. Sedan började jag brodera ut med extra saker (Cissi som redaktör, etc). Jag vet inte om folk tolkat det hela som att jag givit mig på en oskyldig användare som ett "skämt", men det hela var som sagt överenskommet i förväg.Magnus Seter said:Absolut.Troberg said:Man kan väl dessutom anta att om någon gått upp i varv för att de känt sig missbehandlade av en aprilskämtsmoderering så hade personen fått ett PM där skämtet förklarats?
I det aktuella fallet var Cissi och Svarte Faraonen ense om förfarandet INNAN varningen utdelades. Så det var ett ömsesidigt narrande.
/Magnus