Å så får lilla jag ogilla nåt med... (wieee)
Nå låter jag väl jättedum och håller på att göra bort mig bland alla dessa genier med 400+ inlägg (och dessutom kan jag inte stava så bra eller formulera mig speciellt väl) men för att komma till min åsikt så är det (enda?) jobbiga i rollspel när inte gruppen vill samma sak.
Jag personligen är inte så mycket för koboldspel eller D&D och när en av spelarna i min Star Trekgrupp bryr sig mest om skeppets torpeder (som väl används sådär en gång per säsong) och totalt skiter i alla intriger som pågår bland de övriga officerarna på skeppet så stör jag ju mig.
Men för det hävdar jag inte att den sortens spel han vill spela är dåligt rollspel (kanske dåligt ROLLspel men det är inte samma sak) utan att det bara är en form av rollspel som inte passar i en grupp där alla andra vill ägna sig åt en annan form av rollspelande (intriger, politik, tidsresemysterier och moraliska dilemman).
I en grupp där alla vill ägna sig åt att slakta monster och räkna ut hur mycket skada men kan göra med sitt nya supersvärd är väl det okej och då passar kanske inte sånt spelande just mig men jag behöver ju inte vara med då och om de är nöjda så är det ju ändå bra.
Samma sak med könsfrågan.
Att folk vill spela "fel" kön är ju bara ett problem i de grupper där t.ex spelledaren inte gillar detta. I en grupp där alla är överens om hur det ska spelas så är detta inte ett problem.
Förstår någon min poäng eller har jag gjort bort mig totalt (igen?).