Nekromanti Vad hatar ni mest i rollspelsindustrin?

Rosen

Myrmidon
Re: Okej då (ot så det stänker) ...

Ojdå! Vad hade den stackarn gjort för att förtjäna det?

Ingenting, egentligen... Wiksten och jag låg i samma regemente i lumpen (om vilken han skrev låten "Things I Wish I Would Have Undone", men jag tyckte han såg ut att ha rätt skoj). Det här var alltså långt innan Wannadies' dagar; han lirade i ett band som hette "Breakfast in Africa" på den tiden.
En dag var vi ute och exercerade utanför matsalen på eftermiddagen, och kunde se hur kön till ingången sakta blev längre och längre. Alla insåg att när vi väl blev ivägsläppta dit så skulle de sista få stå och vänta på käket rätt länge.
När det så till slut blev högervänsterom så rusade alla iväg mot matkön som skållade vesslor. Halvvägs framme såg jag plötsligt Wiksten falla omkull handlöst snett framför mig. Jag hann inse att han skulle kollidera med mina nedre regioner och försökte göra ett vigt skutt över honom... men det lyckades inte riktigt, så mitt högra knä och hans vänstra tinning kolliderade. Hårt.
Båda två åkte i backen. Jag kunde resa mig och hoppa omkring på ett ben, medan han låg kvar på rygg och sprattlade spastiskt. Läkarna konstaterade mild hjärnskakning, så han fick ligga på sjukhus för observation något dygn eller två. Själv fick jag gå med krycka i en vecka.

Det var alltså en ren olycka, men som bidrag till Föreningen För Fåniga Meriter tycker jag den är ganska sjysst. (-:

--
Åke

Organ

Out of time, out of mind
Re: Upplys mig någon..

>Men när individer som Susanne Ljung [...]"
>
>Vem är det?

Nuförtiden kan Susanne Ljung enklast avnjutas (eller åtminstone ses) på SVTs "Studio pop", där hon återfinns som en av flera proffstyckare.

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Okej då (ot så det stänker) ...

>Det var alltså en ren olycka, men som bidrag till Föreningen För Fåniga Meriter tycker jag den är ganska sjysst. (-:

Den impade i alla fall på mig :gremgrin:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
>Och var är alla rollspelare som föredrar svart musik (nu menar jag inte Burzum eller Dark Funeral utan snarare musik av svarta människor som soul, funk och hiphop) och föredrar en snygg t-shirt framför läderbrallor och svartfärgat hår?

Här finns en :gremsmile:

/Anders (som tycker att det finns alldeles för många Sisters of Mercy-plattor i rollspelares skivsamlingar)

Johan K

Gammal & dryg
Hur lyckas ni ?? (OT, ANT)

hur i hela friden lyckas ni med sådana saker ?? :gremconfused:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Gary Gygaxs navelludd!

Det jag hatar allra mest är att jag inte är mer engagerad när det gäller att skriva rollspel. Det är väl det enda jag på allvar hatar.

Sedan ogillar jag alla de klichéer och stereotyper som tas för oantastliga sanningar av alltför många rollspelare. För att inte tala om segdragna debatter om varför de ena eller det andra spelet är det bästa som hänt mänskligheten sedan den elektriska nästrimmern.

Nu kom jag rejält i gasen! När jag tänker efter så är jag inte särskilt förtjust i inkonsekventa världar eller obalanserade regler. Jag ogillar det ännu mer om upphovsmännen dessutom vägrar erkänna eller rätta till sina uppenbara fel. Jag ogillar regler som införs bara för att de är coola och spel som försöker tilltala precis alla spelare men knappt lyckas tilltala någon.

Det var nog allt. Nu ska jag gå ut och få utlopp för mina uppdämda agressioner genom pinka på grannens katt och bränna ner tvättstugan. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Re: Förbehållslöst medhåll

Jag kan inte förstå varför det skulle vara så förbaskat svårt att tolerera.
Rollspelskritiken. När 'rollspelarpolitiker' (fast egentligen är de väl någon sorts motsvarighet till fackföreningsrepresentanter) går ut och berättar inte bara att rollspel är ofarligt, utan till och med nyttigt, så måste de dölja inte bara det faktum att de flesta spelar rollspel för tämligen banal underhållnings skull, utan de måste också bli av med allt som Piff och Puff och Kajsa Anka och Janne Långben kan peka på och skrika 'TITTA HÄR!'

Bakom detta ligger inte bara idén om att om man spelar rollspel så 'blir man sådan', för de flesta 'mundaner' man förklarar saken för brukar inte köpa den så lätt. Nä, bakom ligger också idén om att 'om man spelar ett spel som utspelas i en värld med unkna könsroller beror det på att man vill att det skall vara så i verkligheten'. Spelet är alltså inte något som kan leda till något farligt eller 'omoraliskt'; spelet är omoraliskt eller farligt i sig.

Vad gäller ANDRA medier brukar rollspelare inte vara sämre; jag har sett folk på detta forum förvånat tycka hur NÅGON kan gilla Doom, och borde inte våldsamma rollspel förbjudas?

Erik