Krille
Super Moderator
Den lilla rösten i mitt huvud sa till mig att Royo ska göra alla illustrationer.
Ja, det var baske mig på tiden! Jag ska lätt spela en pipskäggad portvinsnäst gnombard vid namn Penelope.anth said:Tänk er en nätt alvkvinna med ett stort ovårdat helskägg, eller varför inte en liten gnomkvinna med ett välansat pipskägg under sin gigantiska portvinsnäsa.
Visst kittlar det fantasin och öppnar upp nya vägar för helt nya karaktärskoncept?
Det där hörde jag svaret på idag!Han said:/Han som funderar på om man kan få in alla tabeller på 1 A4-sida eller hur WotC hade tänkt att lösa det
Jag läste på aftonbladets kommentatorsfält att ursprungligen var tanken att alla rollpersoner skulle var helt modulära. Skägg, bröst, alvöron, large/small, tiefling-horn, hudfärg, you name it. Allt skulle kunna väljas till ens rollperson utan att påverka dess stats.anth said:givetvis ska ALLA få ha skägg - oavsett kön eller ras. Äntligen har WotC satt ner foten i jämställdhetsdebatten!
Jag har hört något liknande, fast att PHB5 ska heta Handbook Next...På samma sätt som man tagit bort siffrorna och kallar DnD5 för DnD next, kommer man göra med alla böcker.
PHB1, PHB2, PHB3 ,PHB4 och BHB5 kommer att heta Players Handbook Basic, Players Handbook Expert, Players Handbook Companion, Players Handbook Master och Players Handbook Immortal.