Nightowl
Champion
Helt sannt och visst. Dessutom vet ju alla att nedgången på rollspelsmarknaden helt beror på samlarkortspelen, så att hata alla Magic-spelare blir ju så rätt.Fast jag tycker det finns en massa andra saker som alla rollspelare kan enas om, också. Eller vad sägs om:
1. Alla magicspelare luktar illa.
Påminner mig om revyartisten Emil Norlander, som döpte sina tvillingsöner till Tore och Nore, så att namnen skulle rimma.2. Fantasytecknaren Boris Vallejo och hans fru Doris; de har två helroliga namn. Boris och Doris, liksom.
Själv brukar jag sända inbjudningar till dem om att cybra. Jag har en ny jättehäftig grej där jag är en räv och min partner är en höna, och när jag plundrar hönsgården erbjuder hon mig sex för att slippa bli ihjälbiten... har inte hittat några snygga killar som är bra på att kackla än, dock.3. Man ska vara misstänksam mot killar som har avatarer med sig själva i bar överkropp.
Friformarjävel! Vi RIKTIGA rollspelare som använder tärningar som Gud avsåg dem behöver våra fingrar kliniskt smetfria! DÖ!4. Salta pinnar är fanimej inget bra rollspelssnacks, även om man slipper bli särskilt flottig om fingrarna av det.
Om man slår upp ordet "suger" i Wikipedia är det en länk till Sveroks forum. Och om man spelar the Power of Suck i Nobilis får man automatiskt makt över all som postar där.5. Sverok's forum suger.
Ganska bra, till och med. Fast jag har fortfarande inte hittat någon som kan kackla...6. Snubbar som enbart deltar i forumsdiskussioner genom att säga "det där har jag skrivit om på min blogg" och posta en länk, de suger också.
Fast inte om man spelar med Jean Grey eller Uri Geller.7. Slår man en tärning så att den landar på högkant, då är det okej att peka och säga "åh, titta!" med gäll röst som om något viktigt hade hänt.
Om inte annat kan de inte spela hönor...8. För alla spelledare gäller det att åtminstone en sorts personlighetstyper inte kan gestaltas utan att det blir skrattretande dåligt.
Vi inom den stora Konspirationen har tillsatt en kommité för att försäkra oss om saken, för det finns människor man måste hålla sysselsatta, annars vet man aldrig vad de tar sig för.9. De motiv som hamnar på spelledarskärmar är alltid rätt tacky.
Det spelar ingen roll när man cybrar, då slipper jag ju se dom.10. Riktigt stereotypa muskelvarelser gestaltas bara av riktigt feta/spinkiga killar.
Erik