Jag tycker verkligen att designval av det här slaget är intressanta. Det är säkert klokt att göra den avgränsning du beskriver. Inte ens en större världsmodul som denna kan handla om allt. Samtidigt kan jag inte undgå att fundera över allt det i EA som inte är Kopparhavet. Hur hanterar ni det i den här modulen? Är det mer något ni lämnar öppet för att beskrivas längre fram?
Om vi tänker i termer av gruppkoncept/factions, så kan i alla fall jag tänka mig exempelvis magikerakademier, ökenkaravaner, religiösa sekter, orcharméer och alvföljen i EA. Hur tänker ni kring detta ”vad man gör” i ett större sammanhang? Alltså möjligen bortom denna första modul, som blir fokuserad på just Kopparhavet.
Något jag gillar med den ursprungliga versionen av EA är att det känns som en STOR värld. Man kan göra väldigt olika saker med den. Och en spelvärld kan ju vara stor även om den inte rymmer en orimlig blandning ”vikingar”, riddare, samurajer och renässansfurstar…