Re: Våpenklassifisering
Det finnes i henhold til loven i Neotech to typer våpen: lovlige og ulovlige, de sistnevnte markeres med en O? i våpentabellene sammen med det eventuelle tilbehøret. Merk at alle som ikke har rulleblad kan skaffe seg en pistol med lisens (men bare en), andre skytevåpen må man ha spesialtilatelse for å få tak i på lovlig måte. Våpen er lette å få tak på i Neotech, og enhver som har bruk for noe mer enn en automatpistol vet stort sett hvor de skal få tak i dem (sjelden mer enn ob3t6 mot underverden, som oftest ob2t6, ob4t6 mot sjeldne eller ulovlige våpen, for de ekstremt sjeldne leketøyene kan det jo kansje bli fem eller seks terninger uten de riktige kontaktene).
Våpen er en såpass vanlig vare på svartebørsen at det ikke blir noen endring på prisen så lenge det er et lovlig våpen, ellers så benytter jeg meg av tabellen for modifikasjoner på svartebørsen.
Jeg vil si det slik: Pistoler, Kpister og pump/halvautomatiske hagler har kode B. Automatrifler, Snipergevær og automathagler har kode C, og mitraljøser/granatvåpen o.l. har kode R. Røyk og tåregassgranater har kode B, sjokkgranater kode C, og sprenggranater kode R. Kun ulovlige våpen har kode X.
Mer detaljer:
Kode A: Du kan få varen på en hvilken som helst "General Store"
Kode B: Du må på en forretning som spesialiserer seg på den type artikler.
Kode C: Er som regel bare tilgjengelig for salg i større kvanta til foretak o.l. ,en spesiell lisens kreves eller det produseres lite av varen dette gjør at du trolig må på svartebørs (ob2t6 til ob3t6).
Kode R: Her må du ha en spesiell lisens ellers må du på svartebørs (ob2t6 til ob4t6)
Kode X: Her må du på svartebørs (ob2t6 til 0bXt6)
Utover dette gjelder regler for prismodifikasjoner, tør egentlig påstå at dette er nok.