Nekromanti Vad ska hunden heta?

Mukwa

Swashbuckler
Captain Howdy

Det har länge varit en dröm att döpa en katt till det, men när jag väl fick katter blev det Aska och Flamma istället. Jag tror att namnet även skulle passa på en hund.

Cantona är ju jäkligt coolt också. Och för att spinna vidare på det så är ju Scholes och Giggs klassnamn! Evans är en bubblare där, känner jag.

hakanlo

Hero
Du bör givetvis uppkalla hunden efter en forumit. Efter att m kollat lite bland aktiva forumiter finner jag att bästa hundnamnet är... Arfert! Även Dante är ju ett rent fonetiskt praktiskt namn.

Klart, Vitulv kanske skulle funka, beroende på djurets faktiska färg. Eller varför inte ditt eget nick, Basenanji, som en bubblare? Särskilt om du ser hunden som din arveslav :gremsmile: Kortform Basse.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
solvebring said:
Ond bråd död said:
Säpo om det är en schäfer.
Alla hundar relaterade till auktoritet och stramare tyglar bör döpas till Gestapo.
Eller Björklund... =)

//Krank, bestycka Gotland

Unfair

Hero
Varje gång jag läser ett namn här så tänker jag: "[namn] gömmer sig i buskarna". Och efter det så är ju helt klart Säpo ett bra namn.

sune14

Veteran
kul och läsa alla inlägg....har alla hund i den här tråden? ska också skaffa mig en snart....vilken ras vet jag ej.

Sapient

Swashbuckler
unfair said:
Varje gång jag läser ett namn här så tänker jag: "[namn] gömmer sig i buskarna". Och efter det så är ju helt klart Säpo ett bra namn.
Det är ju lite så jag tänker.

Men jag kom på en annan modell, som också kan vara praktisk. Det finns ju saker man kan vilja att ens hund - som ju trots allt är ett socialt, klyftigt djur - inte ska reagera på.

Hunden vi hade när jag var liten visste precis vad ord som "glass", "korv", "choklad" osv. betydde. Sa man det högt, kunde man glömma att man fick gå någonstans i närheten av köket ifred den kommande kvarten.

Alltså kan det vara en idé att gå ut stenhårt med "de-sensitivisering" och uppkalla hundarna efter:
Tournedos
Kotlett
Köttfärssås
Chips

Osv.

Unfair

Hero
Sapient said:
unfair said:
Det är ju lite så jag tänker.

Men jag kom på en annan modell, som också kan vara praktisk. Det finns ju saker man kan vilja att ens hund - som ju trots allt är ett socialt, klyftigt djur - inte ska reagera på.

Hunden vi hade när jag var liten visste precis vad ord som "glass", "korv", "choklad" osv. betydde. Sa man det högt, kunde man glömma att man fick gå någonstans i närheten av köket ifred den kommande kvarten.

Alltså kan det vara en idé att gå ut stenhårt med "de-sensitivisering" och uppkalla hundarna efter:
Tournedos
Kotlett
Köttfärssås
Chips

Osv.
Intressant. Ett av problemen det leder till är ju däremot att du ständigt kommer komma på dig själv med att säga meningar vilka kan tolkas som att du ska gå och äta upp din hund. Eller att du ska klappa din stek, vilket folk nu reagerar mest på.

Sapient

Swashbuckler
unfair said:
Intressant. Ett av problemen det leder till är ju däremot att du ständigt kommer komma på dig själv med att säga meningar vilka kan tolkas som att du ska gå och äta upp din hund. Eller att du ska klappa din stek, vilket folk nu reagerar mest på.
Ja, eller att man får framtida restaurangbesök fullkomligt spolierade. Om man är blödig, liksom.

"Nej, jag kan inte äta Tournedos - det påminner mig om min förra hund..." *snyft*

sune14

Veteran
nu har jag bestämt för att köpa en hund. och det ska definivt vara en schäfer för de är finast...och han ska heta biglets. biglets hette min kompis hun som dog förra året. hon har tagit så fina bilder på han och ska trycka en kalender ut av de så att hon kan titta på hans bilder varje dag..vilket jag tyckte var väldigt söt.
annars har jag elvis ockå som jag tänker på???
vilket skulle ni rösta på ELVIS ELLER BIGLETS?