Ond bråd död
Swashbuckler
Säpo om det är en schäfer.
Alla hundar relaterade till auktoritet och stramare tyglar bör döpas till Gestapo.Ond bråd död said:Säpo om det är en schäfer.
Eller Björklund... =)solvebring said:Alla hundar relaterade till auktoritet och stramare tyglar bör döpas till Gestapo.Ond bråd död said:Säpo om det är en schäfer.
Det är ju lite så jag tänker.unfair said:Varje gång jag läser ett namn här så tänker jag: "[namn] gömmer sig i buskarna". Och efter det så är ju helt klart Säpo ett bra namn.
Intressant. Ett av problemen det leder till är ju däremot att du ständigt kommer komma på dig själv med att säga meningar vilka kan tolkas som att du ska gå och äta upp din hund. Eller att du ska klappa din stek, vilket folk nu reagerar mest på.Sapient said:Det är ju lite så jag tänker.unfair said:Varje gång jag läser ett namn här så tänker jag: "[namn] gömmer sig i buskarna". Och efter det så är ju helt klart Säpo ett bra namn.
Men jag kom på en annan modell, som också kan vara praktisk. Det finns ju saker man kan vilja att ens hund - som ju trots allt är ett socialt, klyftigt djur - inte ska reagera på.
Hunden vi hade när jag var liten visste precis vad ord som "glass", "korv", "choklad" osv. betydde. Sa man det högt, kunde man glömma att man fick gå någonstans i närheten av köket ifred den kommande kvarten.
Alltså kan det vara en idé att gå ut stenhårt med "de-sensitivisering" och uppkalla hundarna efter:
Tournedos
Kotlett
Köttfärssås
Chips
Osv.
Ja, eller att man får framtida restaurangbesök fullkomligt spolierade. Om man är blödig, liksom.unfair said:Intressant. Ett av problemen det leder till är ju däremot att du ständigt kommer komma på dig själv med att säga meningar vilka kan tolkas som att du ska gå och äta upp din hund. Eller att du ska klappa din stek, vilket folk nu reagerar mest på.
feedo gillar jag...elvis ska min hund heta )Magnus Edlund said:Feedo.