Khan
Kondottiär
Jag har börjat fila på en episk rädda världen-kampanj, främst inspirerad av Baldur's Gate 2, Sagan om Ringen och Jade Empire. Det ska vara stora händelser där RP verkligen är i alltings centrum. Om de misslyckas ska riken falla, mörkret segra och ondskan härska i tusen år. Den känslan, ni vet. Men jag vet inte riktigt var jag ska förlägga den.
I plotten ingår bland annat döda gudar/döende gudar, ett stort krig mellan (minst) tre riken samt en resa till dödsriket och tillbaka.
När allt börjar kan RP vara vilka som helst, eftersom allt börjar med att de blir påtvingade ett öde de bokstavligen inte kan fly från. De är alltså värre däran än Frodo, som ju i teorin kan langa vidare ringen.
Vad finns det för bra värld där en kampanj av de här proportionerna passar?
I plotten ingår bland annat döda gudar/döende gudar, ett stort krig mellan (minst) tre riken samt en resa till dödsriket och tillbaka.
När allt börjar kan RP vara vilka som helst, eftersom allt börjar med att de blir påtvingade ett öde de bokstavligen inte kan fly från. De är alltså värre däran än Frodo, som ju i teorin kan langa vidare ringen.
Vad finns det för bra värld där en kampanj av de här proportionerna passar?