Vad bör ett bokomslag till ett regelverk förmedla anser ni? Ska omslaget represnetera den värld som spelet utspelar sig i? Fokus i spelet (strid/deckarstil etc)? Eller ska det bara vara en skön bild? En kombo? Något annat?
Word. M:UA har friggin awesome omslag. Genomgående. Nästan så jag funderar på att försöka samla på mig böckerna igen bara därför...w176 said:Mutant gör det jättebra tycker jag.
Jag tycker rätt illa om M:UA. Illustrationerna är spelets höjdpunkt, av det jag läst. Skrotigt gammalt BRP utan nämnvärda förbättringar, en spelvärld där SLP:ernas namn är ordvitsar... Blä.Niklas73 said:Du är väl lite av ett M:UA fan öht eller var det bara exemplenas struktur som tilltalade dig? Däremot är det ett schysst och bra omslag och det säger jag helt utan nostalgikoppling.
Det är MASSOR av suspense i den där bilden.w176 said:En annan sak som rockar med Mutant UA omslag är den dynamiska situationen.
Situationen är laddad och dynamisk. Det syns att det kan sluta i våld när som helst, men att protagoinisterna försöker undvika det. Den stora robotens utrycke är olästbart och hotande. Man förstår vad som är på gång, men man vet inte hur det kommer sluta.