Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Du har ju helt rätt: något som är PÅ VÄG att ske, är coolare än något som SKER. Skarpsint observation!
Like it.God45 said:Det här är ju nu ett dator spel men Ultima 7 the black gate har den bästa framsidan någonsin:
Öh, menar du de jag skrev i PM till dig, där jag letade rätt på lite Travellerframsidor etc?Niklas73 said:Och exemplen som du nån gång sa... [hittar inte tråden].
Det ska:Niklas73 said:Vad bör ett bokomslag till ett regelverk förmedla anser ni? Ska omslaget represnetera den värld som spelet utspelar sig i? Fokus i spelet (strid/deckarstil etc)? Eller ska det bara vara en skön bild? En kombo? Något annat?
Alltså, det var de enda exempel på framsidor jag mindes att jag skickat till Niklas. Jag visade dels klassiska svart-vit-röda Traveller, dels nån senare utgåva med massa tjafs på =)Robert Jonsson said:Vad har Traveller med Mutant att göra?
Fast, kan man inte sin Lovecraft och vet man inte vad CoC är för spel säger det det här:kalcidis said:
Förutom att vara väldigt snyggt målat så tycker jag att omslaget skildrar mörkret och det enorma hotet från de äldre gudarna. Det är inte nödvändigtvis ondska det handlar om, snarare en liten och obetydelsefull mänsklighet som råkar bli en obetydlig faktor i de äldre gudarnas liv.
Ah. Nä, det var Mutant Chronicles. Eller, Mutant kanske gör det också, jag minns inte. Men det är Chronicles jag gillar, inte Mutant.Niklas73 said:Nej det handlade om hur mua satte upp en scen som de därefter exemplifierade med hur reglerna funkade.