Björn Wärmedal
Björning Wheel
Jag tror jag vill spelleda min grupps nästa kampanj i höst, men vad tusan ska det vara? Ge mig en hiss-pitch på en cool kampanj-idé. Släng in tips på regelsystem också om du orkar (absolut inte nödvändigt).
Mja... jag har väldigt svårt att bestämma mig. Go wild med förslag; det är troligare att jag kan bli övertalad än att jag kan bestämma mig själv.dagbok;n247195 said:Lutar du åt någon typ av setting eller genré?
Rollspelet Sci-Fi! och dess pulpiga Mars-setting:Björn Wärmedal;n247180 said:Jag tror jag vill spelleda min grupps nästa kampanj i höst, men vad tusan ska det vara? Ge mig en hiss-pitch på en cool kampanj-idé. Släng in tips på regelsystem också om du orkar (absolut inte nödvändigt).
luddwig;n247251 said:Jag har själv varit sugen på något till havs. Antingen fantasy inspirerad av Skeppet Gryningen eller efter katastrofen influerad av Waterworld. Utforskade av ensliga öar, pirater, odjur, stormar, stiltje och resurshantering. Oklart om regelsystem. Kanske S&S.
Den finns med på min läs-lista. Om jag får för mig att spelleda den kampanjen blir det dock troligtvis med andra regler. Kanske DoD -85 eller något ännu mer avskalat.Mekanurg;n247261 said:Ta gärna en titt på Skymningshavets gåtor, min ocean-kampanj till DOD16.
Det är det vi kör nuHans E Magnusson;n247269 said:Vild Västern såklart.
Det rollspelet heter Wolf-packs and Winter Snow och är riktigt ballt! http://www.drivethrurpg.com/product/181454/Wolfpacks-and-Winter-Snowgorillotaur;n247277 said:Gröttbjörnens folk + Cthulhu.
Errrh... va?Reddokk Fheg;n247281 said:Burkkrig (eller burk krig. ska de särsrkrivas eller inte? Känner mig mer förvirrad än vanligt nu. eller heter det förvirradare?))
Björn Wärmedal;n247283 said:Errrh... va?